• ina3
    Äldre 12 Oct 08:28
    2836 visningar
    9 svar
    9
    2836

    Uddevalla med omnejd #3

    Hej Alla

    Startar upp tråd 3 eftersom den andra var stängd!

  • Svar på tråden Uddevalla med omnejd #3
  • ina3
    Äldre 12 Oct 08:42
    #0

    Grattis alla nyblivna brudar! Har varit ifrån ett tag eftersom vi köpte villa (med underbar utsikt över havet!) och telefonledningen var sönder så jag kom ej åt nätet. Det har tagit lååång tid och mycket diskussioner innan Telia fick fixat detta.
    Kabo: Vi verkar ha haft likadan brudbukett, men jag fick byta ut prärieklockorna då dom skar sig rejält mot den färg jag valt på rosorna. Jag hade passionsblommor istället för brudslöja annars låter den väldigt lik.

    Alla brudar som skall gifta sig, har gift sig etc runt Uddevalla, skriv in Er i vår lista som jag skall lägga in!

  • ina3
    Äldre 12 Oct 08:45
    #0

    Här är den, hoppas inte jag har missat någon.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)

    Väntar fortfarande:
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a,

  • Johans­2B
    Äldre 12 Oct 10:56
    #0

    Fyller på med oss som kommande. Det blir 19 maj 2007. Har bokat kyrka, lokal, bestämt catering och köpt klänning. Håller just nu på och funderar på inbjudningskort och dekorationer som mest.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)

    Väntar fortfarande:
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a,
    19 maj 2006 - Johans2B, Lysekil

  • ina3
    Äldre 12 Oct 13:40
    #0

    Hej Johans2B!

    Skriv gärna in kyrka och var festen skall vara!

    Har du bestämt något tema till bröllopet?

  • Johans­2B
    Äldre 13 Oct 15:20
    #0

    Ina3

    Lägger till festlokalen.

    Vet inte om vi har så mycket till "tema" egentligen, men har hittat smala halvhöga guldfärgade ljusstakar som vi tänkt använda. Tänkte oxå försöka hitta enkla glasvaser för bara en blomma som jag kan fylla med lite guldsand i botten. Sen har jag tänkt ha pärlor ihåret och iblommorna så det får nog oxå gå igen i dukningen. Såg i en annan tråd här att IKEA har pärldekorationer nu. Min klänning har guld och pärlbroderi i ringningen.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)

    Väntar fortfarande:
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a,
    19 maj 2006 - Johans2B, Lysekils KA, Oscars

  • Lanery­r2007
    Äldre 13 Oct 23:03
    #0

    Här kommer en till, som har 10 månader & 12 dagar kvar att vänta...

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)

    Väntar fortfarande:
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a,
    19 maj 2006 - Johans2B, Lysekils KA, Oscars
    25 aug 2007 Lane2007, Lane-Ryrs KA, Lanegården

    Happy to be on the way!

  • ina3
    Äldre 17 Oct 07:57
    #0

    Lane Ryr2007 - Välkommen!

    Johans2B: Vet en som dekorerade med vitt ( vita servette, vitt porslin, vita rosor etc), guld/pärlor och murgröna längs borden vilket blev väldigt fint. Hon hade rosor i håret samt pärlor. Allt som hon hade kom igen i dukningen. Det tror jag blir lyckat om du lägger upp det så. Blir inte så avancerat att fixa med heller.

  • jalf
    Äldre 14 Nov 15:59
    #0

    Nu är vi gifta!!
    Lägger in min berättelse här i vår tråd med ifall ni vill och orkar läsa.

    Ska försöka berätta om vår alldeles underbara dag, den var verkligen magisk......

    Jag hade ställt klockan på 7.45 men fick sms av en vän redan kl 6.30 så då gick jag upp och kokade kaffe. Nerverna var fortfarande under kontroll, inget större pirr vilket förvånade mig mycket. Snart kom min vän och tärna Lisa, med sin packning och vi drack kaffe och åt en smörgås i lugn och ro innan vi gav oss ut i regnet och blåsten. Det var ett riktigt skitväder och jag började fundera på m vädergudarna försökte säga mig något!

    Kl 8.30 var vi hos frisören Jessica på City spa, och förvandlingen till BRUD började. Lisa, servade mig med champagne och fotade hela tiden. Telefonen pep med jämna mellanrum och många skickade lyckönskningar. Tack!

    Håret tog form och snart började Annelie lägga makeup. Hon berättade att nu sken solen ute. Helt otroligt eftersom det var riktigt dåligt på morgonen.

    Vi hade rätt gott om tid och hann med en lunch som Lisa hade med sig. Tänk om jag inte hade Lisa! Hon har verkligen tänkt på allt ända sedan vi började planera det här bröllopet.

    Vid 12.15 klädde vi på oss och Lisas Rikard kom och hämtade oss. Då hade han varit och lämnat av Jocke, min blivande man och våra döttrar/näbbar hos fotografen redan. Jag var fortfarande inte nervös, bara så där härligt pirrig och glad. Tror att jag log hela dagen....
    Så fick jag äntligen träffa min blivande man och två underbart vackra näbbar! GUD vad de alla var fina!!

    Marsalkerna Fredrik o Matti var också där och vi tog bilder på oss alla, sedan åkte Lisa, Rikard och flickorna hem till oss för lite lunch och lek innan kyrkan. Jag och Joakim tog egna bilder. Kristin fotografen(K design) var så otroligt duktig och jag tror att bilderna kommer att bli kanon!

    14.30 åkte vi iväg till Ljungs kyrka. Vi var lite tidigare, så vi stannade lite innan kyrkan och drack mer champagne och killarna fick en bensträckare. Jocke var bra nervös vid det här laget. Jag var fortfarande lugn som en filbunke. Bara förväntansfull!!
    Vi åkte upp till kyrkan och innan för dörrarna stod hela brudföljet och väntade. Lisa berättade att hennes klänning spruckit längs hela dragkedjan i ryggen när kl var 14.20, så hon hade ringt i panik till min mamma som fick köra i ilfart upp och sy igen henne. (på natten fick Lisas mamma klippa upp det så hon kom ur klänningen )

    Vi ställde upp oss. Klockorna började ringa, ingångsmarschen började spela. Jocke började skaka.... Flickorna skulle gå före oss in och de var helt med på det, tills dörrarna slog upp. De tog ett steg fram, såg alla människor där inne och backade två steg! Så Lisa gick fram och tog Linnéa i handen, Alice gick och tog Joakim i handen och vi började gå in. Jag tänkte verkligen på att bara njuta och titta på alla som var där, men det var inte så många man såg, måste jag säga. Jag koncentrerade mig så på att inte gråta och det gick bra ända tills sista raden då jag ser min mamma som snyftar och gråter. Goa mamma!!! Då höll jag verkligen på att bryta ihop. Viskar leende till henne: "Sluta..."

    Sedan står vi framme vid altaret i något som känns som en evighet innan psalmen börjar. Allt känns så himla bra, jag kan inte sluta le och viskar uppmanande till Joakim att andas lugnt, gör jag känner att han är riktigt nervös, han klämmer min hand.

    Prästen börjar prata och jag koncentrerar mig mycket på hans klädsel, jag vill inte gråta. Tänker att börjar jag nu kommer jag inte att kunna sluta. Katarina, vår solist sjunger "Du är allt" jättevackert. Alice rymmer ifrån Lisa och jag får en liten mjuk hand i min, det känns så skönt. Linnéa står alldeles stilla med handen i Lisas hela tiden.

    Sedan är det dags för själva vigselakten; frågorna går bra, vi båda svarar ja . När det är dags för löftena tittar inte Joakim på mig en enda gång medan han avger sina löften. När det är min tur tittar jag på honom när jag säger mina och det var jobbigt, rösten började darra och jag fick ta om en mening, men vilken känsla!! J trär ringen på mitt finger och vi är Man och Hustru! Sedan sjunger Katarina "Att älska dig" och jag vet att jag sjunger med här och där. Tydligen står Joakim på mitt släp under tiden.

    Vi knäböjer vid altaret och prästen sjunger en förbön. (Alice hade visst börjat sjunga med berättade Lisa som höll på att få ett skrattanfall i det läget)
    Jag fick en lite blackout och funderade på om vi hade sagt löftena eller inte.

    Sedan vänder vi oss och alla får fota en liten stund innan vi går neråt och slinker in i ett rum medan de andra får gå ut. Sedan blir det ris-kastning och hurra-rop ute i blåsten och vad vi frös!!
    Pappa säger några ord och alla åker iväg till festlokalen medan jag, Joakim, Lisa och Rikard sitter i bilen och dricker champagne och innan vi åker tar vi lite kort utanför kyrkan.

    Anders (min underbara lillebror o toastmaster) ringer och säger att det är dags att komma. Pappa håller välkoms-talet och sedan blir det många kramar innan vi sätter oss till bords. Förrätten (toast skagen) dukas fram och talen börjar. Pappa höll första och det var så fint. Joakims pappa håller nästa och det är så bra det med. Mamma var nästa ut och det ar många som fick torka sina tårar.

    Sedan var det huvudrätt (gorgonzola-speckad fläskfile med potatisgratäng o sås) och vi åt innan det var dags för fler tal och telegram. Lisa höll ett otroligt roligt tal medan hennes Rikard demonstrerade vad de hade packat ner i vår "svarta låda", alla skrattade gott!!

    Möhippe-gänget gick fram och låten "snabbköpskassörskan" började spela och de kom och hämtade mig och så fick jag sjunga min möhippe-låt "You are the one that I want". Ruskigt pinsamt och dåligt var det nog. Men kul!!

    Svensexe-gänget gick fram och hade frågor från förr till Jocke och han svarade rätt på de flesta tror jag.

    Sedan hade vi en paus, tiden gick så fort hela tiden, men efter det var det kaffe, tårta och avec. Mycket gott!! Vi hjälptes åt att skära tårtan och jag var ju tvungen att trycka en bit i ansiktet på en förvånad J.

    Sedan började det riktiga kalasandet. Anders och Sarah överraskade med första låten: "Av längtan till dig" och vi dansade vår första dans. Bandet, som var helt suveränt började spela och det var håll-i-gång hela natten lång. Vi hade så otroligt roligt hela dagen, och en otroligt lyckad fest blev det!! Anders o Sarah gjorde jobbet som toastmaster/madam utmärkt!

    Jag och Jocke blev hemskickade någon gång vid 3-4 tiden och hemma hade våra vänner gjort fint med rosor, jordgubbar och champagne.
    Det tog ett tag att få ur alla hårnålar kan jag säga.

    En helt oförglömlig dag!!
    Fru Jensen

    Än så länge har jag inte så många bilder, bara de jag fått skickade av några vänner, men jag har lagt upp några på min blogg om ni vill titta. Fler bilder kommer. Ser så fram emot fotografens bilder så småningom.
    (gå in på BRÖLLOP 11/11-2006)

    www.nogg.se/photos.asp

  • jalf
    Äldre 14 Nov 16:00
    #0

    Ändrar listan med.

    Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
    3 juni-Malin A-uddevalla k:a, socitetssalongen Gustafsberg, u-a
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka, Mässen I17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    12 aug -fiafiber, fjällbacka ka, stora hotellet
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    19 ang- Sade, Tjärnö kyrka, Strömstad
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    23 sep -Elinore, stadskyrkan, socetetssalongen(gustavsberg)
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a,

    Väntar fortfarande:

    19 maj 2006 - Johans2B, Lysekils KA, Oscars
    25 aug 2007 Lane2007, Lane-Ryrs KA, Lanegården

Svar på tråden Uddevalla med omnejd #3