• ak76
    Äldre 2 Oct 08:49
    9660 visningar
    102 svar
    102
    9660

    Halmstadbrudar - del 6

    Här samlas vi igen!

    Kram,

  • Svar på tråden Halmstadbrudar - del 6
  • ak76
    Äldre 2 Oct 09:04
    #0

    Hallå flickor!

    Här är en som blev hippad i lördags!

    De hämtade mig hela gänget strax innan 8 på lördags morgonen!

    Jag fick packa en väska med diverse attiraljer och sedan drog de fram världens stass! Glitterstrumpbyxor, lila-rosa tyllkjol, en grön tantklänning, en blå gardin som slöja, rosa gummistövlar och en leksakstiara med rosa dun på!
    Åhhh vad jag kände mig fin!

    Sedan fick jag gå på marknaden och skaffa frukost åt dem, längs hela Storgatan hade folk roligt och jag lyckades rätt bra. Det var inte förrän på mitten jag fattade att de hade "planterat" ut frukostattiraljerna, men jag minns att jag tänkte "tänk vad folk har mycket i kylskåpet ändå".

    Sedan bar det av till Granbacken, där en kompis ställt upp sin husvagn, där åt vi frukost och hade lite små lekar och myste.

    Efter det bar det i väg till Gnosjö och bad, solning och massage och lunch! Hur skönt som helst! I like!!!

    Sedan tillbaka till Burseryd igen och tipspromenad där jag var med på alla alternativ, och därefter var det lekar som var inbakade i tipspromenaden - mycket lyckat men väldigt tröttsamt! :)

    Därefter kom kvällens överraskning! De hade hyrt in en kock till kvällen och vi skulle laga mat tillsammas! Jättekul!
    Tyvärr visade sig att "kocken" hade gett lite falska anspelningar, han var egentligen ingen kock, var rätt värdelös faktiskt, vi hade kunnat laga maten själva, billigare! MEN - jag hade ju inga förväntningar, så jag var nöjd. Jobbigare för vännerna som var irriterade och skickade hem karln i förtid!

    Där - trodde jag att allt var slut, men inte då! Vid nio tiden på kvällen kommer "Bettan" och det är dags för sexparty! ;) Jag höll på att dö! (Tycker sån't är jättepinsamt och var generad mest hela tiden... :) Men vi fnittrade och grejade och kollade in sakerna hon hade med sig och sedan fick jag ett fin paket från flickorna som bestod av ätbara trosor, glidmedel och handklovar...hm. Ja...
    Thomas skrattade när jag kom hem och visade, han tyckte det var en ganska bra present!

    Hela dagen var mycket lyckad, det är dock skönt att man inte behöver gå omkring och oroa sig mer nu, utan nu kör vi slutspurten på planeringen!

    Ska hämta klänningen och pass idag!
    Håll tummarna för att den passar!

    Kram, Anna

  • www.ro­biefre­drik.s­e
    Äldre 2 Oct 11:24
    #0

    Va kul att du fick en bra hippa!

    Jag skrev ett medelande till dig här tidigare www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1888613.html

  • ak76
    Äldre 2 Oct 11:58
    #0

    Oj, sorry! Hittade inte...
    Det är ingen fara med Frotté, vi ses ju igen! Stressa inte över det min vän!

    Var ska vi hålla till nu då? Här eller där?? :)

    Kram så länge,

  • ak76
    Äldre 3 Oct 15:06
    #0

    Passen kunde vi hämta, men klänningsaffären hade tagit en "ledig dag" och stängt, så den kommer med posten i morgon istället.

    Håll tummarna för att den passar nu! *nervös*

    Kram,

  • www.ro­biefre­drik.s­e
    Äldre 4 Oct 06:37
    #0

    Åh så roligt med klänningen. Då är du nervös nu då? Men den passar säkert.

    Idag ska jag på saneringsövning på akuten. Hur kul som helst. Vi ska låtsas att vi blivit utsatta för amoniak och så ska dom sanera oss. Så vi ska ha badkläder under de vanliga kläderna :D

    Som det har åskat inatt, har inte sovit mycket alls. Det brukar ju aldrig åska i Halmstad, inte på detta vis. Men lite mysigt är det med åska tycker jag :)

  • ak76
    Äldre 4 Oct 08:18
    #0

    Vad häftigt det låter med saneringsövning! Hur coolt som helst ju! Du måste berätta hur det var sedan! :)

    Ja, jag är ordentligt nervös nu för klänningen. Ska hämta den vid 10-tiden, och sedan måste jag vänta med att prova tills Hugge somnat (Thomas jobbar i kväll) så det känns som en evighet dit!!!

    Det har åskat hos oss med! Vaknade vid 00:30 och tittade på klockan sista gången vid 03:30 så det är en trött blivande brud som jobbar i dag....zzzz.
    Får nog gå och göra mig lite kaffe så jag piggnar till!!!

    Hoppas allt är bra med er andra tjejer!

    Kram,
    Anna

  • www.ro­biefre­drik.s­e
    Äldre 4 Oct 15:12
    #0

    Ja det var jätteroligt med saneringsövning. Behöver inte duscha idag, det gjorde dom. Tvålade in och allt. Dom hade dock stora dräkter på sig för att själva inte bli utsatta för "amoniak" som vi då låtsades att vi blivit. Fick man se lite hur det kan fungera i skarpt läge :)

    Du måste berätta i morgon hur det gått med klänningen :D

  • ak76
    Äldre 5 Oct 08:24
    #0

    Aaaargh! Klänningen var inte med posten! Jag tror jag döööör!

    Är den inte med idag så är jag säker på att jag kommer att få utbrott a al gigantiskt nere på lantmännen!

    Kram,

  • www.ro­biefre­drik.s­e
    Äldre 5 Oct 11:10
    #0

    nej men usch..... stackars dom på lantmännen om du får ett utbrott :D Det börjar ju närma sig nu med så man vill ju gärna ha klänningen färdig.

    Hur går det annars, inget som ni glömmt? Nej det vet ni väl inte i så fall. Men känns det bra?

  • ak76
    Äldre 5 Oct 11:47
    #0

    Nja, man vet ju inte om man glömt nåt, men nu i veckan så håller vi på att dubbelkolla allt.

    Har pratat med/fixat:

    Klamedam (ang mat och dryck)
    Fotografen
    Floristen
    Researrangören
    Hämtat pass
    Frisören
    Sminkösen
    Tärnan
    Försäkringsbolag/Försäkringskassa (resan)
    Beställt pengar till resan
    Slottet (ang dekorationer)
    Fixat filmning/lånat kamera/köpt band
    Fixat annons i tidningen

    Ja, och nu återstår:
    Nåt vi kan lägga våra (?) kuvert i (vi har önskat oss pengar till resan)
    Förslag någon?

    Fixa det sista med våra dekorationer vi ska ha med oss

    Köpa present till filmaren

    Fixa det sista med presenter till tärna, bestman och värdpar

    Prova klänningen (om den nu kommer nån gång)

    Ha genomgång med värdparet en sista gång

    Ja, det är allt jag kan komma på nu, måste gå och käka lunch innan jag hungrar ihjäl!

    Kram,

Svar på tråden Halmstadbrudar - del 6