• Brud27­0107
    Äldre 19 Sep 19:53
    8240 visningar
    105 svar
    105
    8240

    Ngn intresserad av träff i Uppsala?

    Hej alla Uppsalabrudar!

    Suttit här sedan jag började planera vårt bröllop o insett att det vore skoj att träffa likasinade blivande brudar i U-a, för att prata om bröllopsplanering o annat smått o gott som kan dyka upp :)

    Men innan en träff bestäms kanske det kan vara kul med lite presentation o höra hur långt ni andra brudar kommit i er planering :D

    Vem är jag då: Jag är en 25-årig tjej som varit tillsammans med min m2b i ca 1 år o 9 mån, varit förlovad i ca 9 mån o planerar att gifta oss, som ni kanske gissat, 27/1-07 :)

    För att inte bli alltför långrandig avslutar jag det här inlägget NU ;)

  • Svar på tråden Ngn intresserad av träff i Uppsala?
  • sahlen­a
    Äldre 20 Sep 20:37
    #0

    Hej!
    Jag tycker oxå det vore kul att träffas och prata bröllop.
    Jag är 35, har varit ihop med min blivande i 4 år. Förlovad i snart 2 år. Vi gifter oss den 18:e aug -07.

  • Brud27­0107
    Äldre 21 Sep 12:50
    #0

    Åh vad kul att någon mer är intresserad :D
    Började ge upp hoppet lite.

    Får man fråga hur långt har ni kommit i er planering?

    Finns det några fler Uppsalabrudar där ute som är intresserade? Tror inte att jag och Sahlena är dom enda i Uppsala som ska gifta oss ;)

  • Brud27­0107
    Äldre 23 Sep 10:14
    #0

    Puffar lite...

  • vinter­brud82
    Äldre 23 Sep 13:53
    #0

    Jag ska också gifta mig den 27 januari-07!
    Vi har varit tillsammans í tre år. jag är 24år. ska ni gifta er i uppsala? vilken kyrka? vi har valt Funbo kyrka.

  • Blivan­de fru A.H
    Äldre 23 Sep 17:41
    #0

    Varför var inte ni på denna sida när jag planerade? ;)

    Nu är jag gift sen tre veckor tillbaka och jag kan lova er att i efterhand undrar man varför man planerade så mycket för en enda dag... Ni kommer i och för sig efter den stora dagen alltid att vakna på morgonen med vetskapen om att er man ligger brevid och han faktisk älskar dig så mycket att han vill dela resten av sitt liv med dig! Trots sticksiga ben och dåligt humör, det känns UNDERBART! ;)

  • august­i07
    Äldre 23 Sep 22:10
    #0

    hej
    vi ska gifta oss 25/8 07. jag är 26 och vi har varit tillsammans i fyra och ett halvt år och varit sambo i fyra.. han friade till mig den 16 juli i år och då satte planerna igång.
    Helga trefaldighet är bokad, likaså eklundshof för fest, präst, smink, ringar, frisör, inbjudningar, smycken är oxå bestämt.
    Det stora som är kvar är fotograf och kläder.
    Det är sååå kul!

  • sahlen­a
    Äldre 24 Sep 20:05
    #0

    Hej Alla!
    Vi har faktiskt kommit ganska långt med våra planer.
    *Kyrkan bokad
    *Festlokal bokad
    *Övernattning för långväga bokat
    *Vår övernattning bokad
    *Inbjudningarna klara att skicka
    *Festprogam utlejt
    *Viss dekoration klar
    *transport klar
    *Fotograf klar
    *Musik klar
    *Smink och frisyr kollat pris och nästan bestämmt mig.
    *Börjat kolla på klänning.

  • tamban­ita
    Äldre 25 Sep 11:19
    #0

    Kul med fler uppsalabrudar som snart går emot altaret! :) Har ni hunnit träffas ännu?
    Själv gifter jag (vi!) mig 13 januari -07. Först ut? Är 26 år, student. Mitt uppe i inbjudningsskrivandet, och vi har just insett att vi borde sätta fart med allt annat fixande... (Det mesta bokat, dock) Spännande!

  • Brud27­0107
    Äldre 25 Sep 16:32
    #0

    Hej igen...
    Kul att det är flera som dykt upp, nu känns det inte lika ensamt längre :) Välkomna allihopa :)

    Vinterbrud82:
    Vad kul att en till som gifter sig samma dag som vi gör :)

    Tambanita:
    Ja det verkar vara du som är först ut på att gifta dig. Vi har inte hunnit träffas än, eftersom det inte har varit så många här förän nu.
    Vilken kyrka har ni bokat, lokal...osv?

    Sahlene:
    Vad mycket ni har hunnit göra. Det blir skönt för er ju närmare bröllopet kommer, då det mesta är gjort :)

    Själv har vi hunnit planera:
    *Bokat kyrkan (Vaksala kyrkan)
    *Bokat festlokal (ÖG, Östgöta Nation)
    *Kontaktat prästen
    *Köpt bröllopsklänning
    *Fixar och trixar med inbjudan
    *Köpt vigselring
    *Tittat på bröllopstårtan
    *Ordnat övernattning till oss
    *Bokat fotograf

    Ja, det är väl det...

    Vad säger ni tjejer, vill ni träffas för en fika och lite snack snart eller känner ni att ni vill skriva av er lite till innan :)

  • tamban­ita
    Äldre 25 Sep 16:49
    #0

    Vi har bokat Rasbokyrka (15 minuter från stan) - ligger lite på landet och nära det torp vi sedan kommer bo i. Festen ska dock vara centralt, på VGnation (vi använder bara lokalen, och gör allt själva).

    Jag har dessutom köpt bröllopsklänning, men den måste sys om en hel del. Och nu är vi snart färdiga med inbjudningskorten.
    Håller som bäst på att fundera på vilka som kan tänkas vilja hjälpa oss med matlagning och dekoration etc.

    Någon som ska boka makeup store för smink? Vad ska ni betala för frisör, och vart? (tror dock jag fixar håret privat...?)
    Någon som vet ngt relativt billigt ställe här i U-sala som hyr ut kläder till brudgumen?
    (oj, det blir visst en massa frågor när man sitter å tänker. Jag träffas gärna!)

    Allt är himla roligt, men ibland lite stressande!

Svar på tråden Ngn intresserad av träff i Uppsala?