• Skåneb­rud 070707
    Äldre 15 Sep 09:59
    24165 visningar
    286 svar
    286
    24165

    Malmö-Lund brudar 2007

    Då tråden för Malmö-Lund brudar 2006 verkar samla allt färre blivande brudar så tänkte jag att vi helt enkelt kan starta upp en ny tråd.

    Själv så skall jag gifta mig en ovan dvs 070707 och vi har precis insett att det är väldigt mycket som bör bokas redan nu...

    Skall på provätning av tårtor om två veckor, skall bara ta 2 timmar...låter väldigt amerikanskt eller hur...

  • Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007
  • Junibr­ud 07
    Äldre 15 Sep 10:28
    #0

    Hej Skånebrud

    Bra initiativ! Här är en till som "flyttar" från den gamla tråden. Ska gifta mig den 2 juni -07 och instämmer i att det är mycket att fixa redan nu...

    Låter mumsigt att gå på provätning av tårtor Vart är det ni ska? Har du nån idé om hur du vill att er tårta ska se ut?

  • Skåneb­rud 070707
    Äldre 15 Sep 10:41
    #0

    Vi skall ett ställe som heter Ultimatecake i Malmö, hon var med i senaste numret av Bröllopsguiden.
    Nej vi har inte den blekaste aning om hur vi vill att den skall se ut eller smaka... Vi hade väl kanske inte tänkt att börja med det redan nu, men hon berättade att hon är uppbokad till 50% nästa sommar så det gäller ju att vara ute i god tid även med en sådan "enkel" grej som tårtan.

  • Junibr­ud 07
    Äldre 15 Sep 10:55
    #0

    Ja, de verkar ju göra jättefina tårtor där Vi måste köpa vår tårta från kocken på festlokalen, men han verkar jätteduktig så det ska nog inte bli några problem. Men det kanske ändå kan vara en idé att boka nån provsmakning så man får lite idéer

    Visst är det helt galet att det redan är så uppbokat inför nästa sommar?! Vi har redan bokat hotellrum för bröllopsnatten, hade egentligen bara tänkt titta runt lite men vissa ställen var redan bokade så när vi hittade vårt drömrum var det bara att slå till!

  • Junibr­ud 07
    Äldre 15 Sep 18:17
    #0

    *puffar lite för att få fler att hitta hit*

  • Flinga
    Äldre 15 Sep 22:08
    #0

    Hej. Flinga heter jag. Inte. Men jag bor i Malmö och gifter mig i maj 2007.

    Sambon är också här *vinka vinka*

    Vad kostar en tårtprovning? Låter inte så dumt alls.

  • Flinga
    Äldre 15 Sep 22:13
    #0

    Vi vill ha en citrontårta. Kan du hålla ögonen öppna efter en sådan när du ändå är och mumsar tårtor?

  • J+J
    Äldre 15 Sep 22:23
    #0

    tjenare tjejer .....
    Ytterligare en här från mö området. ska gifta mig 19-07-07. Men vi har siktat in oss på köpenhamn... Det blir sv kyrkan där för oss.Men hoppas att man får va me ändå.

  • Flinga
    Äldre 15 Sep 22:26
    #0

    Nähädu.

    Just det ja.

    Jag ska inte heller gifta mig i Malmö. Men jag befinner mig där just nu.

  • Bruden­2007?
    Äldre 15 Sep 22:26
    #0

    Hej! Här har ni en till brud 2007! Vi ska gifta oss den 14 juli och bor strax utanför Malmö.
    Har bokat kyrka och festlokal, inget mer. Ska snart ut och kika på klänningar tänkte jag. Har börjat kolla ut inbjudningskort också.

  • Bruden­2007?
    Äldre 15 Sep 22:27
    #0

    Glömde ju, har preliminär-bokat solisten till kyrkan också. Ska snart få en prov-sjungning i kyrkan med henne. Det ska bli kul!!

Svar på tråden Malmö-Lund brudar 2007