• MiaVin­terbru­d
    Äldre 14 Sep 11:55
    10874 visningar
    45 svar
    45
    10874

    Pitebrudar!

    Nu är det dax för en tråd för brudar i pitetrakten. Här kan vi surra om lokaler, catering och frisörer. Självklart ska vi ses och ta en inspirerande kopp kaffe nån gång!
    Hoppas ni piper till i tråden :)

  • Svar på tråden Pitebrudar!
  • MiaVin­terbru­d
    Äldre 14 Sep 16:10
    #0

    Puffar lite

  • MiaVin­terbru­d
    Äldre 18 Sep 12:23
    #0

    Attans att man skulle vara den enda som gifter sig i Piteå...hmmm...

  • Blivan­de snäll fru
    Äldre 18 Sep 12:30
    #0

    Du är inte ensam! Här kommer en till Pite-brud. När, var och hur gifter ni er?
    Vi gifter oss 18/11 i Norrfjärdens kyrka, så det närmar sig nu...äntligen!

  • SagaTo­va
    Äldre 18 Sep 13:14
    #0

    Hej! Vi är Pitebor och planerar gifta oss sensommar/höst 2007. Ska i dag och kolla på lokal.

    Vore kul att höra mer hur ni tänkt och var mm.

  • Blivan­de snäll fru
    Äldre 18 Sep 13:32
    #0

    Vi kommer att ha festen i Norrfjärdens Folkets hus. Vi blir knappt 90 stycken och där ryms vi bra. Vi bor i stan, men har rötterna runt Norrfjärden och därför kändes det bra att ha bröllopet där. Ser fram mot att lysa upp mörkret med en fest med familj och vänner, massor med ljus, god mat och dryck. Det mesta börjar falla på plats, mycket tack vare våra värdar som tar hand om det mesta åt oss.

    Vad har ni för planer och förväntningar?

  • SagaTo­va
    Äldre 18 Sep 16:23
    #0

    Vi planerar viga oss på Svensbyliden (bor i Svensbyn) och även ha festen där, ute i den stora rundlogen.

    Vi kommer bjuda upp emot 80 personer ungefär sedan får vi se hur många som kan komma. Vi kommer troligen ha ett bröllop inspirerat av medeltid/fantasy. maten till banketten kommer att ha inspiration av detta också, en del lagas på plats, helstekt ren hoppas vi på.

  • honken
    Äldre 18 Sep 21:24
    #0

    Hej! Kul med folk som gifter sig i Pite...
    Vi gifter oss i Hortlaxkyrka på nyårsafton, sedan blir festen på bryggargatan i piteå stad...

    När det gäller planer och förväntningar så hoppas jag först och främst på att min blivande man kommer hem hel och välmående. Han jobbar borta i utlandet nu fram till i december ngn gång (militär ni vet) så först o främst riktar jag in mig på hans hemkomst. Blir inte svårt för oss detta med sex innan bröllopet iallafall =))

    Sedan så har man så många andra förhoppningar. Jag hoppas att det har snöat en hel del så att allt är vitt och fint, sedan så hmmm måste återkomma i frågan, så mkt i huvudet just nu.

    Vad finns i era tankar just nu och vart befinner ni er i planeringen?

    Kramiz

  • Blivan­de snäll fru
    Äldre 19 Sep 13:04
    #0

    Hej honken!
    Hur känns det att ha honom borta så länge? Min blivande sökte dit men fick ett annat (helt civilt) jobb och tog det i stället. Jag är så glad över att få ha honom hemma. Vet hur det är när de flänger och far...

  • honken
    Äldre 19 Sep 18:38
    #0

    Till Blivande snäll fru...

    Hej på dig! Jo du det är inte så roligt att ha honom borta... men jag är faktiskt ganska van. Han har jobbat som militär i 6år så vi har flyttat en del under åren... HAn har dock aldrig varit borta så länge som tio veckor så det känns jätte jobbigt. Eftersom vi inte bor hemma i piteå kan det kännas ännu värre, hade man bott hemma i norrland hade man ju haft familj o så. Jag ska inte klaga för jag har en massa vänner här som är fantastiska, men vänner är ju inte desamma som familj, iallafall inte i mina ögon! =)

    Han har varit iväg ngr ggr tidigare så orolig är man ju van att vara, men jag hoppas att tiden går fort denna gången, han har bara vart borta i tre dagar nu och jag längtar redan som en galning =))
    Men jag försöker hålla en positiv attityd, det går inte att gå omkring och oroa sig för vad som kan hända i framtiden.. Vi tar det som det kommer, sedan så kanske jag inte alla dagar orkar vara lika positiv...

    Jag förstår helt att du är glad för att du har din där hemma! Njut verkligen av det, för man får en helt annan syn om de skulle åka iväg. Man värderar tiden tillsammans mycket mycket mer! Jag är verkligen glad för din skull att du har din blivande hemma! Kramas lite extra från mig =)

    När ska ni gifta er?

    Ha det så gott kram

  • SagaTo­va
    Äldre 21 Sep 09:21
    #0

    Hallå där! Vad roligt att se att de är några flera som gifter sig här.

    Har jag fattat det rätt att Blivande snäll fru gifter sig i år. Och Honken denna nyårsafton som kommer?

    Det är ju vädligt snart! Hur går allt med era planeringar. Är allt klart?

    Vem ska göra håret?
    Vart har ni tagit klänningar och ringar ifrån?
    Blommor och dekoration?
    Fotograf?
    Är menyerna bestämda?

    Vi är fortfarande på idé staidet, men jag har en förmåga att börja rätt snabbt med de organisatoriska, vilket vi egentligen inte kommer att behöva styra så mycke själv. En kompis till oss ska vara värdinna och hon har tidigare erfarenhet av att planera och organisera gatufestival så hon är en god organisatör.


    Just nu funderar vi på vigselförttare och fotograf. Vi är inte medlemmar i kyrkan och kommer därför att ha en borgerlig förättare, frågan är bara vem.

    Min sambo fotografterar i vanliga fall bröllop (och en massa annat så klart), men de är ju svårt att fota sitt eget bröllop av naturliga skäl. Vi vill gärna ha en "reportage" fotografrering. ngn som följer hela dagen och som känns rätt.

    Vi har en som vi har tillfrågat som är duktig på mycket innom foto, men denna har aldrig fotat bröllop förut vilket gör mig lite fundersam. Vad tror ni?

    Jag vill inte ha ett traditionellt studio foto, utan mera levande....

    Hmm mycket att fundera över. Hur går det för er som snart ska gifta sig då?

Svar på tråden Pitebrudar!