• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Sep 16:08
    244082 visningar
    289 svar
    289
    244082

    Svampinfektion The NEVER ending story!!!

    Jahapp, nu har man gått och fått svampinfektion igen! Närmare bestämt 14-e gången på 10 månader. Det betyder att jag sammanlagt har gått runt med svampsmärta i 70 dagar. (har oftast kli-svid-smärta i genomsnitt 5 dagar varje gång)
    Har fått rådet att använda pevaryl(som svider som attan) eller canesten otaliga gånger, det har hjälpt men svampen har ändå kommit tillbaka..
    Trodde ett tag att det kanske berodde på mina p-piller så för ca. tre månader sedan tog jag min sista tablett och då fick jag svamp 2 ggr följande månad istället för 1. Jag vet själv att svampen hos mig inte beror på p-piller för jag åt p-piller i fyra år innan jag träffade min fästman. Hade aldrig legat med någon annan innan honom och så fort vi började ligga med varandra så fick jag mina svampproblem.
    Det verkar nästan som om det är sex som gör att jag får svamp, är det någon annan här som också känner att sex eller oralsex leder till svamp?

    Är så innerligt trött på dessa svampinfektioner!!! I canestens informationsblad står det att "de flesta kvinnor får en eller ett par svampinfektioner under sin livstid" LYCKLIGA DEM säger jag!!!
    Jag gör liksom allting "rätt" använder en massa glidmedel, tvättar mig bara med vatten eller olja, tvättar underkläder på hög temperatur, använder mjölksyra, har t.om slutat med socker och äter knappt något bröd alls.

    Fick i alla fall 2 diflucan tabletter utskrivna. Använde den ena och kokade alla mina underkläder, hade inte sex i 10 dagar och smörjde in mig med canestenkrämen i 10 dagar, (samma med min kille) efter instruktioner av läkaren. Läkaren kom med förklaringen att jag måste ha haft kvar svampsporer i mig "längre in" som canestentabletterna inte nådde och därför fick jag upprepade svampinfektioner och att jag inte smörjt mig tillräckligt många dagar med krämen. Och att vi smittade varandra fram och tillbaka.
    Det kändes bra i sammanlagt 24 dagar, men nu har svampen kommit tillbaka igen. Inte helt oväntat.
    Det känns som om olika gynekologer säger olika saker, min gynekolog i min förra stad sa att jag skulle smörja mig med olja och försöka låta svampen läka ut sig själv, medan min nuvarande gynekolog sa att jag ska smörja mig med kräm i 10 dagar istället för 6 för att "all" svamp ska dö. Men svampen är ju för satan inte utanpå underlivet utan INUTI, jag kan smörja hur mycket som helst utan att svampen egentligen dör när svampen är inuti.
    Nu ska jag i alla fall ta nästa diflucan tablett och behandla mig med canesten samtidigt, efter instruktioner från gynekologen.. PUST!

    Men min fråga är i alla fall, om någon med svampproblem har lust att svara,
    hur många gånger i veckan har ni sex, och tror ni att svampen beror på sex/oralsex?

  • Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!!
  • silver­drake
    Äldre 22 Oct 17:59
    #0

    jag får också problem om han kommer i. nu gör vi det iallafall, men inte lika ofta, då funkar det. också får man vara noga med att smörja och göra rent och lufta efteråt...ska försöka hålla oss till abbrutet men det är ju svårt i stundens hetta :D

    shannon
    i will keep you posted angående nova tto krämen....än så länge har jag märkt att svampen hjar kommit tillbaka och jag hade ändå trosor och strumpbyxor på mig igår...förut har jag varit känslig för när det blivit tätt....kanske håller på att bli bättre...

    fast jag har märkt att jag ibland känner mig öm inuti, vet inte om det är pga av den uttragna svampen.....är väldigt nervös över att det ska bli mer så det blir vestibulit *huga*

  • Shanno­n
    Äldre 22 Oct 18:00
    #0

    brukar inte ni "krysta ut" sperman när ni går och pissar efteråt? det gör alltid jag, pressar och så rinner det mesta ut.. då får man mindre problem med att det rinner och stinker död hund.. lite "off topic" kanske men om det skulle hända någon gång så vet man hur man blir av med det snabbt :)

  • pickol­ina
    Äldre 22 Oct 18:11
    #0

    Shannon
    Jag gjorde inte det när jag var yngre men gör alltid det numera, trots att jag alltså enbart kör med avbrutet... Det blir ju ändå kladd liksom. Avbrutet brukar aldrig vara några problem då de killar jag träffat oxå föredragit det. Att avbryta i tid har aldrig varit ett problem. Klarar man inte att avbryta i sista sekund så gör man det en liten stund innan och roar sig på andra sätt... :D

  • Shanno­n
    Äldre 22 Oct 18:13
    #0

    håller med om att det blir en massa kladd.. undrar hur rose och jack gjorde i titanic.. *skratt*
    jag förstår inte hur man kan SOMNA med det kladdet.. jag MÅSTE gå på toa efteråt och tvätta av mig, man känner sig ju helt plaskvåt efteråt..

  • pickol­ina
    Äldre 22 Oct 18:29
    #0

    Shannon
    Instämmer.. Måste springa på toa, kissa och tvätta av mig...sedan kan jag återgå till mysandet igen... :)

  • martin­ibrude­n
    Äldre 22 Oct 18:39
    #0

    Pickolina
    ja jag skrev syntettrosor för att bomulssstring som sitter rätt förmodligen inte ger problem. Men syntettrosor vet jag ger mig besvär iallafall.

    Kommer han i, ja då får jag också svamp så den teorin tror jag stenhårt på. Vi kör också avbrutet och det går hur bra som helst.
    Och ha ha, jag har också alltid undrat hur dom "klarar" det på film osv för jag liksom er måste kissa och tvätta mig efter sex. Alltid!
    Min syster däremot kör visst något riktigt snuskigt. Hon har en handduk under sängen som hon torkar med efteråt sen somnar hon. Fatta vad den handduken måste stinka apa. Urk!

  • pickol­ina
    Äldre 22 Oct 19:29
    #0

    martinibruden
    Okej.. Nej bomull och rätt modell måste det så klart vara.. Tycker jag i alla fall. Det är ju självklart olika det där..

    Gällande handduk.. *s* Det har hänt ganska många ggr för min del oxå, att jag bara torkar av mig med en handduk, en REN handduk dock... Men jag skulle aldrig lägga mig och sova sedan. Utan det är mera för att inte förstöra stämningen efteråt... Sedan MÅSTE jag smita iväg på toa och tvätta osv...

  • Tjej87
    Äldre 23 Oct 13:51
    #0

    jag brukar försöka gå o kissa efteråt..mest för att jag inte ska få urinvägsinfektion, men de e ju sån stämningsdödare =/
    men de brukar ju rinna ut av sej själv endå, då kör ja me en toarulle bredvid sängen o resten "krystar" jag ut..

  • soomzy
    Äldre 24 Oct 03:01
    #0

    Idag har jag slutat med mina p-piller för gott. Om några veckor ska jag be min gyn sätta in kopparspiral så får vi se vad som händer =)

  • soomzy
    Äldre 24 Oct 03:14
    #0

    shannon
    hur går det?

Svar på tråden Svampinfektion The NEVER ending story!!!