• Eriksb­erg
    Äldre 4 Sep 15:29
    2424 visningar
    7 svar
    7
    2424

    Bröllop i maj

    Hejsan!

    Jag och min sambo ska gifta oss i maj på Öland. Är det någon mer som ska gifta sig i maj, i Kalmar eller på Öland? Vore roligt att höra om er planering !

  • Svar på tråden Bröllop i maj
  • davesb­rud77
    Äldre 5 Sep 15:22
    #0

    Jadå, den 26:e maj 07 har vi bokat!! Vad roligt med en ny tråd, är ju lite dåligt med kalmar inlägg just nu. Vad har ni planerat än så länge?

  • Eriksb­erg
    Äldre 6 Sep 09:42
    #0

    Vad roligt med ett svar !
    Vart ska ni gifta er?

    För oss blir det Öland och Slottsruinen. Än så länge har vi (jag ) bokat kyrka, präst, festlokal, fotograf och catering. Det kändes som om det var lika bra att få det gjort. Hur går det för er?

  • davesb­rud77
    Äldre 6 Sep 13:27
    #0

    oj, vad mycket ni har gjort. Vi har endast bokat kyrkan sen har vi hört för på ett par ställen för festen. Ska åka o titta när det finns tid för det. det ena är en restaurang och den ena en bygdegård. Båda har för och nackdelar. Restaurangen ordnar ju med allt, men sen måste man köpa dricka utöver kuvertpriset på bygdegården kan man ju bjuda på inhandlat dricka från tyskland vilket sänker kostnaderna. Sedan måste man vara ute kl. 1 på restaurangen medan bygdegården har man hela natten! Musiken är viktig för oss, så där ska vi skynda oss faktiskt att boka, det är ju ett populärt datum vi har.
    Var inne på sigoalla o kollade på kläder, vet vad jag vill ha, men blir nog att köpa till m2b o sen ska jag skräddarsy min klänning i shanghai.
    Vad har ni för catering? Vi ska gifta oss i hagby kyrka, liten söt vit rundkyrka.
    I helgen provbakade jag tårta med sugarpaste o allt till när jag fyllde år. O den blev jättegod och faktiskt riktigt fin. Så tror jag kommer att göra vår tårta själv. ska nog öva en gång till på att bygga på höjden..
    Det blev mycket på en gång!!

  • Eriksb­erg
    Äldre 6 Sep 15:08
    #0

    Vad duktig du är som ska baka er tårta, jag blir imponerad !

    Är det möjligtvis Bjursnäs Bygdegård ni tänker på? Där har jag varit många gånger isåfall Vilken restaurang är det ni funderar på? Hagby Kyrka är jättefin och söt!

    Jag vet att jag är ute i väldigt god tid, men vi bor inte i Kalmar så därför var det lika bra att få mycket gjort när vi ändå var hemma på semester i somras. Vi har valt Aptit som catering, de ligger precis bredvid Slottsruinen så det kändes som ett bra upplägg.

    Vad roligt att få din klänning uppsydd i Shanghai! Då får du ju den precis som du vill ha den!

  • davesb­rud77
    Äldre 6 Sep 16:02
    #0

    ja, det är bjursnäs vi ska titta på. Det andra är kolbodagården. jag har ju bara bott i Kalmar ca 4 år så jag har ingen direkt erfarenhet av ställena. Har iallafall hört att det ska vara bra att ha band o så på bjursnäs. Så du är härifrån trakten? Var bor du nu?

  • Eriksb­erg
    Äldre 7 Sep 08:32
    #0

    Jag är ursprungligen från Rinkabyholm, ca 7 km söder om Kalmar men vi bor nu i Göteborg.

    Kolbodabaden har jag aldrig varit på, men Bjursnäs är bra på, precis som du säger, att ha band och dans. Dessutom är det ju en liten trädgård eller vad man ska säga utanför. Jag har varit där på ett bröllop och de hade fördrink och tipspromenad utomhus.

    Vart kommer du ifrån? Hur kommer det sig att ni har flyttat till Kalmar?

  • Bjalla­n
    Äldre 7 Sep 12:45
    #0

    davesbrud77: Jag var på ett bröllop i Hagby kyrka för några år sedan. Den kyrkan är verkligen superfin!!! Festen efteråt var på Kolbodagården. Det var en bra lokal och dessutom var det fint utanför lokalen också, ner mot vattnet, där deras fördrink också serverades. Väldigt romantiskt!

    Lycka till med planerna allihopa!

    Vi ska inte gifta oss i maj utan i juli. Får kolla om jag hittar en tråd för detta...

Svar på tråden Bröllop i maj