• vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 00:17
    2850 visningar
    31 svar
    31
    2850

    Gifta sig på mälaröarna?

    Hej!

    Är det nägon som ska gifta sig på mälaröarna nästa sommar?

  • Svar på tråden Gifta sig på mälaröarna?
  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 08:18
    #0

    Jupp här har du en :D

  • vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 19:56
    #0

    Hej Afrodite.

    Va kul! Jag gifter mig 7/7. Har du börjat planera?

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 19:59
    #0

    Här är det som du ser 4/8 som gäller.
    Jodå, vi har kommit en bra bit på väg. Väldigt mycket är klart. Klänningen hänger här hemma, kyrkan och kyrkstugan är bokad. Inbjudningarna och gästlistan färdigpysslade. Gästboken och champagneglasen inköpta. Mina örhängen, halsband och armband inköpte. Näbbklänningen köpt. Tiara, Skor, handväska, servetter mm inköpt och klart. Senast nu så är min ring inne hos smeden för tillverkning. Så jag känner mig lugn och fin. Är så skönt att kunna ta lite i taget och bli klar med.
    Jag är student på heltid och sambon är pappaledig med vår yngsta så känns skönt och sprida ut kostnaderan och planerandet.
    Hur går det för er?

  • vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 20:04
    #0

    Hjälp! Så långt har inte jag kommit. Har en klänning(som är för stor) och lokal. Längre än så har vi inte kommit.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:07
    #0

    Äh det är ingen fara. Det är bara jag som är extremt effektiv i planeringen. Ni har gott om tid på er. Kan för övrigt tillägga att passformen på min klänning inte heller är optimal,men det skall en sömerska rätta till så småningom när jag känner att det känns rätt.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:09
    #0

    Är ni från öarna, eller varför har ni valt vigsel där ute?
    Både jag och min blivande är uppvuxna på öarna, visserligen grannöar, men öbor båda två. För oss var det självklart att det skulle bli just den kyrkan som det blir.

  • vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 20:11
    #0

    Jag tänkte också vänta med att sy in min. Man vet aldrig om man håller vikten.
    Vi bor ganska långt ut så mitt problem just nu är att fundera ut om jag kan fixa sängplatser till de som vill stanna kvar. Vilken kyrka har ni valt?

  • vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 20:12
    #0

    Du är snabbare än jag. Vi bor på öarna. Nyinflyttade.

  • Afrodi­te 4/8-07
    Äldre 3 Sep 20:25
    #0

    vicki-vale

    Ahh vad trevligt. Själv är jag uppvuxen på färingsö. Men vi flyttade runt en del. Skoghem när jag var riktigt liten, sen Annehill och sen landade vi i eknäs.
    när jag blev äldre (16) så träffade jag karln som bodde en bit ut på ekerö. Vi bodde en en stund i ekerö centrum vi två innan vi flyttade från öarna. Längtar tillbaka, men tyvär har ju priserna börjat bli stora och när man som jag pluggar och blivande är föräldraledig så är det ju inte så populärt att ta lån.
    Kyrkan kommer bli sånga kyrka. vilken tänker ni ta?

  • vicki-­vale
    Äldre 3 Sep 20:30
    #0

    Vi gifter oss i Hilleshög kyrka dit vi hör. Vi ska bara ha ca. 40 gäster och kyrkan är den minsta så det blir nog mysigt. Vi trivs så bra här ute. Ni får söka er lite längre ut på färingsö. Där är det fortfarande lite billigare.

Svar på tråden Gifta sig på mälaröarna?