• Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 09:22
    2447 visningar
    30 svar
    30
    2447

    När köpa klänning

    När e det dax att utse brudklänning?
    ska gifta mig i juni...
    Hur ahr ni gjort?

  • Svar på tråden När köpa klänning
  • Ragdol­l.se
    Äldre 24 Aug 09:28
    #0

    Jag bor i Gävle och ska köpa min klänning på klädpiraten. Om man har specella önskningar som kräver ändring i designen så måste man beställa klänningen minst 4 månader i förväg.

  • Orustb­rud
    Äldre 24 Aug 09:34
    #0

    Mitt tips är att ta god tid på dig att kolla runt. Visst kan man springa på sin drömklänning vid första tillfället men det är lätt att förhasta sig när det finns så otroligt mycket fint att välja på (som man kanske egentligen inte har tänkt sig, men när man provar känns det OCKSÅ! bra. Man blir lätt ganska velig.) Jag tycker att det är bra att sätta etikett på bröllopet först så att klänningen passar in i temat. Passar kanske inte så bra med en prinsessklänning med långt släp om man tänkt sig ett lantligt bröllop osv. Lycka till!!

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 09:37
    #0

    nej det har du rätt i
    ska ta god tid på mig att hitta en.
    Å precis som du säger, kanske blir så att det man inte alls tänkte sig e just DEN rätta!
    när gifter ni er?

  • Orustb­rud
    Äldre 24 Aug 09:40
    #0

    Jag är en lycklig fru sedan 5/8

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 09:42
    #0

    Åh va kul
    då får jag grattulera!!!!!
    blev allt så underbart som ni trodde?!

  • Orustb­rud
    Äldre 24 Aug 10:03
    #0

    Ännu bättre!
    Nu måste jag åka till jobbet, kanske kan berätta mer om dagen en annan gång. Lycka till med allt.

  • Duches­s
    Äldre 24 Aug 10:15
    #0

    Jag tycker att Orustbrud har en bra poäng i att man ska tänka över vilken stil man har på bröllopet när man väljer klänning!

    En annan bra sak att tänka på är hur man själv ser ut i klänningen. Bara för att den är snygg på en lång och slank fotomodell så betyder inte det att den är snygg på mig (som är kort och inte jättesmal). Tro mig, jag vet... :)

  • Dior_s­tar
    Äldre 24 Aug 11:37
    #0

    >> Duchess
    jo det e sant. viktigt att verkligen prova.
    e själv kort. då får man ta hänsyn till ganska mkt. inte för mkt "prål" å sånt
    när gifter ni er?

  • Kerin
    Äldre 24 Aug 11:40
    #0

    Jag gifter mig om drygt två veckor, den 9 september. Jag syr upp klänningen och det tog jag tag i ungefär i slutet på maj...

  • Zozo
    Äldre 24 Aug 12:01
    #0

    Vi gifte oss den 14/8 och jag började titta pa klänningar (Internet, tidningar etc) för typ ett ar sedan. Provade i olika butiker nov-dec och beställde mellan jul och nyar, fick den i februari.
    Jag kunde ha väntat lite men eftersom jag visste vad jag ville ha och den var billigare i Sverige (bor i Paris) sa passade jag pa att köpa sa att jag kunde hämta upp den när jag var hemma i annat ärende.

Svar på tråden När köpa klänning