• Jupite­r2
    Äldre 23 Aug 08:19
    44324 visningar
    455 svar
    455
    44324

    Vänner Lund tråd 4

    Fick starta ny tråd! Hoppas ni hitttar hit!!!

  • Svar på tråden Vänner Lund tråd 4
  • Jupite­r2
    Äldre 23 Aug 08:25
    #0

    Du behöver verkligen inte tacka mig med något Izunia; det var inget hårt arbete!
    Ni var jättefina!
    Nu ska jag jobba lite...

  • chai
    Äldre 23 Aug 08:50
    #0

    Anna25
    Nejdå, vi flyttar inom stan...

    Det verkar som om de flesta brudklänningsaffärer vill göra ändringarna så sent som möjligt... jag ska fixa den nu eftersom jag inte fluktuerar så mycket i vikt, och dessutom har snörning i ryggen på klänningen, så den måste inte sitta exakt...

    precis 8 veckor kvar idag...

  • Izunia
    Äldre 23 Aug 11:37
    #0

    jag har hittat hit...! har det redan gatt 2 manader?? :?

  • bebop
    Äldre 23 Aug 19:02
    #0

    Izunia:

    Wow, verkligen härligt att din dag blev så lyckad! Vad vackra ni var allihop, du vackrast, förstås

    Jag ska verkligen ta mig i kragen och fixa fram lite foton...

  • Anna25
    Äldre 23 Aug 19:23
    #0

    Izunia: såg de vackra bilderna från ditt bröllop! Ni var jättevackra båda två?

    Du skrev förut att Tegnérs serveringspersonal varit otrevliga? På vilket sätt? Mot er eller mot gästerna?

    Vi skulle träffa Bertil idag för att planera, första gången vi såg honom var i januari, men nu ska vi börja planera på riktigt (har dock i princip bestämt meny genom mail). Min poäng är att han inte kom, och det var för andra gången! Han hade "glömt" det! Vi blev naturligtvis besvikna, men då vi har hört mycket positivt om Tegnérs så antar vi att de ordnar middagen bra ändå. Men vilken stil! Det blir ett möte nästa vecka istället.

  • Anna25
    Äldre 23 Aug 19:25
    #0

    Chai: Gifter du dig den 23 oktober? Mitt i veckan?

  • Izunia
    Äldre 23 Aug 21:57
    #0

    anna, oj kom han inte?? det maste blivit nagot misstag...men 2 ggr?? :?

    Inte all personal..men nagra. Jag har berättat för Bertil och han var självklart förvanad och skulle kolla upp det..
    Men man blir ju lite ledsen när man vill att allt ska vara perfekt!

  • Anna25
    Äldre 24 Aug 00:06
    #0

    Izunia: Ja, två gånger, jag skämtar inte. Båda gångerna har mötena gjorts upp flera gånger i förväg. Kanske har han det struligt med almanackan. I januari kom han inte på första mötet, utan vi fick ha ett möte några dagar efter - och så blev det samma sak nu! Man tycker ju inte att man ska behöva ringa och påminna om ett möte? Det stod i hans almanacka, och han såg det när vi ringde men han var i en annan stad för uppdrag. Jag hoppas verkligen att vi hade otur, men har svårt att tänka mig att han glömt 2 möten och båda med oss... Ja, ja, det får vara överspelat nu! Killarna i köket verkar dock jättetrevliga, urskuldade så mycket och bjuder oss på gratis lunch i alla fall

    Hur många möten hade ni med honom? Vi tänker att vi hinner med rätt mycket den här gången, men man får väl ses någon mer gång kanske. Vi har inte provsmakat heller. Träffade ni hovmästaren och gjorde upp med denne tillsammans med toastmastern eller hur löste ni det?

  • Anna25
    Äldre 24 Aug 00:07
    #0

    (inte flera gånger, flera veckor)

  • chai
    Äldre 24 Aug 10:56
    #0

    Anna25
    den 18 oktober... men ja, mitt i veckan!

    vi valde datumet och sen kollade vi vilken veckodag det var fast redan från början var vi ganska inställda på att vi inte ville gifta oss en lördag... (borgerligt på en lördag har en tendens att bli löpande band i kommunens vigselrum...

Svar på tråden Vänner Lund tråd 4