• fifiop­ipi
    Äldre 30 Jul 23:26
    11498 visningar
    15 svar
    15
    11498

    Svaneholms slott.. någon som har haft bröllop där?

    Var och tittade på Svaneholms slott idag. Undrar om någon har haft bröllopsfest där? Vad tyckte ni om upplägg, mat, lokaler osv.? Hur fungerade det rent praktiskt med tex. dans?

  • Svar på tråden Svaneholms slott.. någon som har haft bröllop där?
  • fifiop­ipi
    Äldre 31 Jul 12:56
    #0

    Puff puff!!

  • tyskar­nafran­lund
    Äldre 8 Aug 17:43
    #0

    vi ska gifta oss där om en månad eller så, men jag har ännu inte sett lokalen..Än så länge har de dock inte varit särskilt tillmötesgående.

  • fifiop­ipi
    Äldre 8 Aug 18:52
    #0

    Vill gärna veta hur det gick!
    Har bokat för fest där nästa vår!!
    Blir lite rädd nu när ni känner er dåligt bemötta.....

    Ingen annan som har erfarenhet av Svaneholm?? Bra eller dåliga...

  • Coccod­rillo
    Äldre 8 Aug 19:16
    #0

    Har iofs bara varit gäst på Svaneholm, för ett par år sedan, men brudparet var nöjd med servicen såvitt jag minns (någon enstaka serveringsmiss tidsmässigt har jag för mig men inget större). Har för mig att det var en lite "speciell" asiatisk kille i 30-års åldern som var ansvarig då.

    Bröllopet stod mitt i högsommaren och tyvärr blev det alldeles för varmt i salen där vi var (tog ca 80 pers, kommer inte ihåg vad den hette dock). Det var väl en sak att sitta i sommarklänning men alla herrarna i kostym och slips led en hel del... Så en del kände sig tvunga att gå ut för att få lite luft fastän middagen inte var över.

    Annars var upplägget med middag i salen, påföljande tårta nere i en källarsal och sedan dans i salen (som under tårtan blivit röjd på alla bord etc) smidigt.

  • fifiop­ipi
    Äldre 8 Aug 19:22
    #0

    Coccodrillo: Tack för ditt svar!!

    Hoppas på att det inte är allt för varmt den 26/5 nästa år då!

    Tror det är en chilensk kille som är ansvarig.. kan kanske vara samma..

    Blir nog bra...

  • fifiop­ipi
    Äldre 12 Aug 10:47
    #0

    Fler som har erfarenheter av Svaneholm?????

  • CaSan
    Äldre 12 Aug 10:53
    #0
  • Lilla Svarts­murfan
    Äldre 13 Aug 15:09
    #0

    Vi valde mellan Svaneholm och Kronovall. Det blev Kronovall och det var till 100% superbra!

  • fifiop­ipi
    Äldre 13 Aug 15:14
    #0

    Jo, vi har oxå tittat på Kronovall. Är tyvärr inte vår prisklass. Där är otroligt fint o dom verkar ha väldigt hög klass på allt!
    Håll tummarna för att Svaneholm oxå är bra!!

  • fifiop­ipi
    Äldre 23 Aug 19:49
    #0

    ???????????????????

  • Majsan­_79
    Äldre 28 Oct 17:25
    #0

    Jag och min fästman var på visning på Svaneholm i förmiddags och blev väldigt väl omhändertagna av Annelie, som har stället tillsammans med den killen ni syftar på i inläggen. Mest troligt kommer vi att ha festen där och även bröllopet. Det tänkte vi då ha utomhus i parken men jag oroar mig så klart för dåligt väder. Vi gifter oss 18/8 2007 och som back up kan man gifta sig i deras kapell. Det stället gillade jag dock inte. Någon som har gift sig där? Fler åsikter på Svaneholm önskas.

  • Äldre 3 Jul 22:05
    #12

    Vi har nu bokat Svaneholm... Är där någon som haft sitt bröllop där under 2013 som kan ge lite feedback? *nervös*

  • Carina­10
    Äldre 5 Jul 07:25
    #13

    Hade bokat in oss för möte på Svaneholm via en som heter Anneli. mycket glad o tillmäötesgående tjej måste jag säga.

    Kruxet var att vi var TVÅ brudpar på samma dag o samma tid som skulle hålla till där men vi tänkte att vi skulle inte gifta oss ute i trädgården så det gjorde väl inget för vår del.

    MEN såkom det snöstorm den dagen vi skulle dit o med tanke på att jag visste hur snön föll där jag bor o jag känner till hur snön bildas i drivor på Österlen så valde vi att boka om tiden.
    SÅ jag ringde dit o pratade med en man, nollkoll på vad han hette, men så FRUKTANSVÄRT besvärande han var i telefon...suckig o pustig o verkade tycka att allt bara var jobbigt att ens tvingas svara i telefon.

    Så vi avskrev Svaneholm pga detta.

    Och så hittade vi ett annat slott där det inte var suckigt o pustigt o jobbigt för delar av personalen.

    Slottet kanske inte är i så glamourstil som Svaneholm men enormt familjärt o de betyder mer för oss.

  • Äldre 8 Jul 22:45
    #14

    Tack för ditt svar Carina10. Är väldigt förvånad över att det skulle vara TVÅ brudpar?!? När vi var där på visning blev vi försäkrade om att de bara häll ett bröllop åt gången, och det är väldigt viktigt för oss, borde kanske dubbelkolla... Har tyvärr läst fler som uppfattat dem som otrevliga, men vi har inte upplevt det, utan de har varit väldigt tillmötesgående, dock lite sega på mejlsvar ibland. Får man fråga vad ni valde istället? Vi planerar maj/juni bröllop och vill gärna ha lite backup alternativ om något skulle gå åt skogen :/ Mvh

  • Okänd
    Äldre 30 Jul 14:06
    #15
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Svaneholms slott.. någon som har haft bröllop där?