• Glitte­rsara
    Äldre 19 Jul 21:21
    80158 visningar
    10 svar
    10
    80158

    Möhippa

    Någon som har bra tips på möhippegrejer i Umeå trakten? Behöver inspiration. Tänkte ha fallskärmshopp för bruden, men planet ä pajj...

  • Svar på tråden Möhippa
  • maria&­linus
    Äldre 21 Jul 11:53
    #0

    Min sambo fick åka segelflyg i en timme!!!'

    Helt underbart enligt honom!!
    Kontakta umeå segelflyggklubb om du är intresserad, de finns säkert på eniro!

  • Jagula­r
    Äldre 30 Jul 11:19
    #0

    Ja, motorseglare länk finns här:
    home.swipnet.se/USFK/
    Flygningen tar c:a 30 min och kostar 800kr. För beställning av presentflygning kontakta:
    Jan Widz på tel 090-223 64,
    Yngve Olsson på tel 090-12 43 24
    eller Ivar Löfström på tel 090-77 58 56
    Flygklubben: 090-47380

    Min man har bokade in det för en svensexa igår så därför vet jag.
    Sen kan man ju köra travhäs eller så det finns också några killar som har en superhäftig motorbåt som går runt 50-60 knop.
    På en möhippa som jag ordnade så gjorde vi så att vi klädde ut bruden i typ 15 olika utstyrslar och sen fotade vi henne och nu har jag plockat ut de 12 bäst bilderna och gjort en kalender som hon kommer att få på bröllopet.

    Man kan också beställa på fotafolk en sån där "secret box" fotografering, som bruden sen kan ge sin man som morgongåva.

    Vi har också gjort så att bruden fick 15 minuter på sig att måla ett porträtt av sin m2b, på duk med riktiga färger och så och sen har m2b gjort samma på sin svensexa och dessa kommer dom att få på bröllopet.

    ja det var några tips hoppas du får några uppslag i allafall

  • Moulin
    Äldre 4 Aug 07:26
    #0

    Jag var i en studio nära Iksu Spa (vet ej vad den heter) och fick sjunga in några låtar på skiva som jag sedan fick på skiva. Jättekul! Sedan hade tjejerna ordnat en massa "privata" grejer, men jag antar att det var "externa" grejer du var ute efter?

  • mibjor­n
    Äldre 4 Aug 09:11
    #0

    vi hade precis en möhippa med champange frukost, lite mingel och sedan fick bruden blåsa sitt eget glas på glödheta! det var väldigt uppskattat!

    Lycka till

  • Tärnan­_
    Äldre 7 Aug 20:44
    #0

    Hallå! Behöver också inspiration till vad man kan göra för aktiviteter i umeåtrakten.. skulle vilja göra något extraordinärt.. liksom glittersara hade vi planer med fallskärmshoppning men det går ju inte just nu

  • Svemer­ikansk­t bröllo­p
    Äldre 17 Aug 10:05
    #0

    Kanske är sent ute nu men mina tärnor hade bland annat ordnat med någon slags gunga. Påminner lite om bungy jump men mycket roligare. Det var ett ställe utanför Vindeln som också hade forsränning och förmodligen massa annat.
    De hade spänt upp en "gunga" mellan två träd. Jag tror han sa att repen var 22 meter långa. Så hoppade man ner från en plattform och gungade ut mot vattnet. Jättefin utsikt men lite läskigt var det allt. Framförallt när jag stod där uppe och tittade ner. Efter hoppet ordnade de med arombad i en vedeldad tunna och serverade vildmarkstapas på ett flytande bord. Utsikten var jättefin och det var en perfekt avslutning på kvällen.
    Vi åkte dit ut efter andra aktiviteter men de har säkert fler saker att erbjuda om ni vill vara en hel dag på samma ställe.

  • Tärnan­_
    Äldre 21 Aug 19:55
    #0

    Svemerikanskt bröllop: Jag skulle jättegärna vilja veta hur man kan få tag på dem som driver stället du pratar om, verkar perfekt för hippan jag håller på att planera!!! Tror du att du kan fråga dem som ordnade din hippa om det?! Skulle vara guld värt om du kunde det! Tacksam fär svar!!

  • hemlig­mia
    Äldre 21 Aug 23:26
    #0

    Man kan hyra halkbanan i hörnefors. finns en bil där som åker åt höger när man svänger till vänster osv...mycket roligt måste jag säga

  • Tue 18 Jun 2019 17:56
    #9

    Om du letar efter aktiviteter för möhippa eller svensexa i Umeå så tipsar jag om Levande Event. Skräddarsyr aktivitet eller färdiga paket. Zombie escape (escaperoom lekar med zombiejakt) eller mordmysteriemiddagar.
    www.levandeevent.se

  • Tue 25 Jun 2019 08:29
    #10
    maria&linus skrev 2006-07-21 11:53:23 följande:

    Min sambo fick åka segelflyg i en timme!!!'

    Helt underbart enligt honom!!
    Kontakta umeå segelflyggklubb om du är intresserad, de finns säkert på eniro!


    En bekant till mig fick också göra det på sin svensexa....eller, tanken var att han skulle få göra det iaf. Hans kompisar hade bokat det och specifikt frågat flygklubben "funkar det om man är överviktig/rejält storväxt?" och fått svaret att "jadå, det är lugnt". Men när de väl kom dit på svensexan funkade det inte alls. 
    Aningens pinsamt för brudgummen, trist för kompisarna som ju faktiskt hade frågat/kollat att det skulle gå. 


    Så kolla det noga, om så är fallet hos er.

Svar på tråden Möhippa