• Kayo
    Äldre 13 Jul 15:42
    7786 visningar
    6 svar
    6
    7786

    Bröllopstal

    Hej!
    Ska på bröllop nästa lördag och tänkte hålla tal. Har kört fast. Vet inte hur jag ska avsluta talet. Något tips???

  • Svar på tråden Bröllopstal
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 13 Jul 15:47
    #0

    Alla goda ting i livet äru 3, nu är det inte bara du och jag - utan din make med!

  • Kayo
    Äldre 14 Jul 13:43
    #0

    Det lät bra. Ska pröva den. Tack

  • Ave Maria
    Äldre 14 Jul 19:40
    #0

    * eftersom långa tal bara är tråkiga, slutar jag nu mitt med att utbringa ett fyrfaldigt leve/en skål för brudparet.

    * Vill ni veta mer om bruden/brudgummen finns jag vid baren senare ikväll. ;)

    * Min önskan till er: Lev väl, Lev lyckliga.

    * För övrigt anser jag att kvällens brudpar är det vackraste jag sett.

    Några förslag. :) Lite svårt när man inte vet hur resten av talet är.
    Själv brukar jag försöka avsluta lite grann som jag började. Dvs börjar jag prata om bruden och hennes tomatodling i badrummet så asvlutar jag med att önska brudgummen lycka till med tomaterna/tipsa honom om att jag har ett bra tomatrecept. :)

    Lycka till

  • missmk
    Äldre 14 Jul 20:50
    #0

    Jag avslutade mitt tal med ett stort lycka till och en skål för brudparet

  • kentfa­ntast
    Äldre 15 Jul 00:00
    #0

    Jag tycker att "alla" verkar avsluta med "några ord på vägen" och då verkar favoriten vara:
    Somna aldrig osams (en modernare version av "Låt inte solen gå ner över din vrede"). Har förvisso sin poäng... (om inte annat så sover man kanske illa)

  • Kayo
    Äldre 17 Jul 11:12
    #0

    Vilka bra idéer. behövde verkligen hjälp. Jag tror att talet är avslutat nu. Får se hur det går på lördag.
    Vilket bra forum. Tack för all hjälp

Svar på tråden Bröllopstal