• heaven
    Äldre 10 Jul 23:14
    7252 visningar
    55 svar
    55
    7252

    Maj brudar -07

    Hej !
    Är det fler Halmstad brudar som ska gifta sig i Maj?
    Vill ni får ni gärna brätta hur ni har tänk arrangera eran stora dag.
    var ni ska gifta er?
    var ska ni ha festen ?
    hur långt har ni kommit i planeringen?
    jag tycker att vi har inte kommit någonstans och börjar känna mig stressad.//Heaven

  • Svar på tråden Maj brudar -07
  • filipe­lin
    Äldre 2 Sep 13:30
    #0

    Jag förstår att ni är inriktade på barnet nu. Vårat andra barn fyller ett år i morgon, så nu fixar jag här hemma för kalaset. Ska göra en tårta som ser ut som Labolina (spöket). Får väl se hur det går. Gjorde med Byggare Bob till killen när han fyllde tre i våras.
    Här har det inte heller hänt så mycket med planeringen, de stora bitarna är ju fixade, så det är inte så mycket man kan göra nu.

  • heaven
    Äldre 4 Sep 15:00
    #0

    Min syrra var på bröllop på kvibille i lördags.
    Hon gav lite tips på vad som var bra och dåligt.
    Tydligen får man vara bestämd med att gästerna ska ha dricka i glasen under middagen, 70% av gästerna satt utan vin i glasen i lördags för han vill inte att folk ska bli fulla i hans lokaler det slutade med att bruden fick gå ut i köket och säga till att gästerna satt utan dricka.
    Sen enligt gubben som har det fick det inte hållas tal under varmrätten lite märkligt tycker jag.
    Maten var god och dukningen var jättefin även bröllopstårtan hade varit kanon.
    Man får väl vara lite bestämd när man pratar med honom om vin & öl.
    Jag vill inte att mina gäste ska sitta med tomma glas, speciellt inte om jag har betalt för det.

  • filipe­lin
    Äldre 4 Sep 19:50
    #0

    Tack för det tipset, det är ju jättebra att veta. Men usch, jag har så svårt för att vara så bestämd, är nog lite för feg när det gäller sånt. Men jag får göra mitt bästa.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Sep 17:23
    #0

    Idag har jag varit och betalat handpenning på min klänning. De har 1000:- rabatt på lagersortimentet på Castelle, så då kunde jag inte låta bli. Hade ju bestämt mig för vilken klänning jag skulle ha, så kunde jag då spara 1000 kr blir man ju inte ledsen. Senast siste november ska jag betala resten och då tar jag med den hem

    Hur går det på bebisfronten? Har det kommit nån än?

  • heaven
    Äldre 13 Sep 22:31
    #0

    Hej 1
    Jajamen den 6 september kom det en pojke som var 51 cm lång och vägde 4250g.
    Så för tillfället har det varit babyrus i hemmet och en massa besök.
    Ska försöka ta tag i det här med inbjudningar denna månad, köpa lite papper och så.
    Kul att du köpt klänning, en annan får vänta ett tag, har ju några grav kilon att gå ner.

  • filipe­lin
    Äldre 14 Sep 17:39
    #0

    Grattis till pojken, va kul. Kom han på rätt dag?
    Jag förstår att det inte blir så mycket planering nu, fast om han sover mycket på dagarna så kan det ju vara bra att passa på

    Det känns jättebra med klänningen. Ska åka och hämta den snart hoppas jag

  • Snart Fru Seefel­dt
    Äldre 19 Sep 14:03
    #0

    Josses sa stressad jag blir. Jag har inte gjort fardigt nagonting. Inte bokat plats, klanning, eller bestamt var inbjudan. Borde jag vara stressad?

  • filipe­lin
    Äldre 19 Sep 20:14
    #0

    Nejdå, inte alls. Det känner man ju själv i hur god tid man vill vara ute. Jag kan inte låta bli att planera för jag tycker det är roligt. I och för sig är det ju inte dumt att boka kyrka, festlokal, ev fotograf och band i god tid så att det man vill ha inte är uppbokat. När gifter ni er och var?

  • filipe­lin
    Äldre 19 Sep 20:15
    #0

    Har förresten varit o hämtat min klänning, så nu hänger den här. Hämtade den i fredags och har faktiskt inte provat den än. Men jag har kikat på den ett par gånger

  • Mandap­anda
    Äldre 20 Sep 08:45
    #0

    Snart Fru Seefeldt

    Jag håller med filipelin. Det beror ju på när ni gifter er och hur stort bröllop ni ska ha. Jag är också sådan att jag helt enkelt inte kan låta bli att fixa och planera inför bröllopet. Det är ju så ruskigt roligt .

Svar på tråden Maj brudar -07