• heaven
    Äldre 10 Jul 23:14
    7148 visningar
    55 svar
    55
    7148

    Maj brudar -07

    Hej !
    Är det fler Halmstad brudar som ska gifta sig i Maj?
    Vill ni får ni gärna brätta hur ni har tänk arrangera eran stora dag.
    var ni ska gifta er?
    var ska ni ha festen ?
    hur långt har ni kommit i planeringen?
    jag tycker att vi har inte kommit någonstans och börjar känna mig stressad.//Heaven

  • Svar på tråden Maj brudar -07
  • heaven
    Äldre 21 Jul 11:48
    #0

    Hej !
    Vi ska också betala 250 kuvert.
    Betalbar tycker jag är bra.
    Då håller sig nog folket på en rimlig nivå så blir det nog inget fylleslag.
    Jag vet inte hur vi ska göra med fotograf sår kolla runt lite.
    Vad ska ni ha för färgtema ?
    Vi ska nog ha lavendel.
    Sen tänkte jag prata med som har olssons blommor i oskarström.
    Har hört att de både ska vara bra och billiga.

  • filipe­lin
    Äldre 21 Jul 11:54
    #0

    Vi ska ha vinrött o guld som färgtema. Vill du se inbjudningskorten och min klänning kan du gå in på www.familjeliv.se/krypin/filipelin/galleri.php

    Olaussons blommor bytte ägare för ett tag sen, så nu är de inte billiga längre efter vad jag har hört. Tydligen unga tjejer som har den nu.

  • heaven
    Äldre 21 Jul 12:08
    #0

    Ååå vilken fin klänning vart har du köpt den ?
    Det var himla läckra inbjudningar, har ni skapat dem själva eller köpt dem ?
    Jag var inne på fattighuset och tittade de har en affär med massa olika papper och stämplar ja allt man behöver.
    Jag ska in dit i september och köpa allt till inbjudningar, vigselprogram och festprogram.
    Min syrra sa att de har bytt ägare igen, för hennes kompis hade köpt upp det, så man kan ju hoppas på att det har blivit billigare igen.

  • filipe­lin
    Äldre 21 Jul 12:13
    #0

    Jag har inte beställt klänningen än, risken finns ju att man skulle hitta en ännu bättre om jag beställer den nu, men jag har hittat den på Castelle i Falkenberg. Det är en Aspera-klänning. Ska beställa den till vintern om jag inte har hittat nån annan. Ska upp till Falkenberg i morgon för att prova kläder till m2b och bestman.

    Ja då kanske det var många som tyckte det hade blivit dyrt så det inte funkade längre. Hade ju varit bra.

    Inbjudningarna har jag gjort själv. Det är riktigt roligt att pyssla lite.

  • filipe­lin
    Äldre 25 Jul 19:29
    #0

    I lördags var vi i Falkenberg för att prova ut kläder till m2b och hans bestman. Vi hittade perfekt outfit till dem, kommer att vara likadana med mörkgrå frockcoat, grå väst och vinröd plastrong. Jättestiliga var dom.

  • heaven
    Äldre 25 Jul 21:05
    #0

    Vi brättade för våran vänner i går om de ville vara tärna och bestman.
    Och de ville de så nu började planerandet av kläder,naglar,håruppsättning och färgtema.
    Det var hur kul som helst.

  • filipe­lin
    Äldre 29 Jul 09:01
    #0

    Va kul Hur går det med planeringen nu då? Har börjat jobba lite efter mammaledighet, så jag är inte ute på BT så ofta nu. Vi ska träffa fotografen på torsdag, det ska bli kul. Annars händer det inte så mycket nu.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Aug 10:43
    #0

    Var och träffade fotografen i torsdags. Mycket givande. Vi pratade om tid, platser och pris. Så nu är det fixat. Känns skönt.

  • heaven
    Äldre 5 Aug 10:50
    #0

    Hej!
    Har inte fixat fotograf ännu.
    Nyfiken vad hamnade priset på ?
    Pratade med prästen igår, vi ska träffas den 10 januari och gå igenom psalmer m.m.
    Ett steg närmare målet.

  • filipe­lin
    Äldre 5 Aug 10:55
    #0

    Vi betalar 6500 och då fotograferar vi först i studio, sen utomhus, han är med i kyrkan och innan middagen i Kvibille för att fotografera dukningen och gästerna. Sen får vi en kopia av alla bilderna plus en cd så att vi själva kan skriva ut bilder till tex tackkort.

    Vi har inte pratat med prästen än, bara bokat datumet och tid. Vet inte ens vilken präst det blir.

Svar på tråden Maj brudar -07