• helmin­a
    Äldre 8 Jul 21:55
    21964 visningar
    176 svar
    176
    21964

    Kungälv med omnejd 2007

    Undrar om det finns fler som gifter sig i Kungälvs området 2007.

  • Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007
  • helmin­a
    Äldre 8 Jul 21:55
    #0

    Själv gifter jag mig 23 juni i Hålta

  • Fru The
    Äldre 8 Jul 23:00
    #0

    070707 i Ytterby här.. skoj med en Kungälvstråd! Då kan man ju verkligen tipsa varandra om bra upplägg, catring m.m.

  • herman
    Äldre 8 Jul 23:06
    #0

    Kungälv ja, men inte 2007. 5 aug 2006...

    Lycka till tjejer!

  • Fru The
    Äldre 8 Jul 23:11
    #0

    herman>> välkommen ändå! Det kan ju vara bra med nån här som har blivit fru också. Desto bättre synpunkter!

    Ska ni ha fotograf och så fall vem? Ska ni fotas före eller efter vigseln? Inne eller ute?

  • herman
    Äldre 8 Jul 23:17
    #0

    Vi kommer ha fotograf som är med från kyrkan till efter brudvalsen. Porträtt tar vi efter vigseln medan gästerna tar sig till festlokalen, antagligen i fästningsparken.
    Vi har anlitat Kent Isaksson, men det blir hans son som är med under själva dagen, också duktig.
    Lite dyrt, men förhoppningsvis väl värt pengarna, vi har resonerat att det är ju bilderna man har kvar sen.

  • Fru The
    Äldre 8 Jul 23:21
    #0

    Herman>> Ja, det är ju bilderna man har kvar sen.

    Poträttfoton tas antingen i kyrkoruinen eller på Guddehjälm är det tänkt och före vigseln eftersom den är kl 15. Däremot i kyrkan och på festen får min mosters man ta korten då han gillar att fotografera och gör det bra + att vi förhoppningsvis kommer få kopior på bilderna från de andra gästernas kamror.

  • helmin­a
    Äldre 9 Jul 20:13
    #0

    har också tänkt kolla med Isaksson. Fina bilder.

    Om vi har festen i Ytterby tar vi antagligen korten i guddehjälm på vägen, annars innan. Sen har jag en kompis som tar mycket kort. Har tänkte be henne ta lite svartvita också. Sen hoppas man ju att resten av gästerna är generösa med en och annan kopia:)

  • Vi två -07
    Äldre 9 Jul 20:46
    #0

    Sambon friade i torsdags!!!
    Nu planerar vi att gifta oss i Marstrand maj-juni 2007.

    helmina - Har du bokat Hålta kyrka? När jag var inne på församlingens hemsida stod det att bokning av vigslar för nästa år kan göras tidigast 1 sept. Stämmer det?

  • herman
    Äldre 9 Jul 20:51
    #0

    Vi två-07

    Grattis!

  • Vi två -07
    Äldre 9 Jul 20:55
    #0

    herman - tack så mycket. Känns jättepirrigt men åh så spännande. Du har ju inte långt kvar. Lycka till med allt!

Svar på tråden Kungälv med omnejd 2007