• Jeny
    Äldre 7 Jul 22:45
    37286 visningar
    18 svar
    18
    37286

    Vad kostar bröllopstårta??

    Är det någon som har nån aning om ungefär vad bröllopstårtor kostar?
    Vi ska ha en prinsesstårta med vit marsipan och röda rosor.

  • Svar på tråden Vad kostar bröllopstårta??
  • jag ska bli en fru...­läängt­ar-nu gift
    Äldre 7 Jul 22:46
    #0

    vi kommer att betala 45kr/bit.
    Tror att det är vanligt pris;)

  • Rosebu­d06
    Äldre 7 Jul 22:48
    #0

    Det beror nog lite på var du bor. Jag har fått priser fr 15kr per bit för vit prinsesstårta med rosor upp till 29 kr och jag bor i Umeå. På ett ställe ingick lån av tårtställning för 29kr per bit.

  • Becazi­nha
    Äldre 7 Jul 22:48
    #0

    Vet inte, men det skulle vara intressant att ta reda på vad det kostar att göra dem själv, som vi ska. Det kanske inte ens lönar sig?

  • Jeny
    Äldre 7 Jul 22:50
    #0

    vi ska ha i Skåne, så jag tror det är lite dyrare här. Vi tänkte göra chokladtårtor själv, och beräkna ca 50 pers på dem. sen beställa prinsesstårta för runt 40 pers (vi blir runt 80) så slipper vi göra allt själv men kan ändå dra ner på kostnaden

  • helenr­ik
    Äldre 7 Jul 22:59
    #0

    Jag gjorde en bröllopstårta förra veckan med vit marsipan och hemgjorda rosor i en orange nyans.
    Det räckte till mer än 100 pers och priset för alla råvaror blev ca 1000 kr.
    Då hade jag hemgjord tårtbotten, färska jordgubbar och passionsfrukt och jordgubbsmousse.
    Brudparet och gästerna var nöjda =)

  • Linda S
    Äldre 9 Jul 21:06
    #0

    Jag har turen att få min
    11:-/biten...kontakter är bra att ha!

  • 162och­enhalv
    Äldre 9 Jul 21:08
    #0

    39,50 betalar vi å då får vi den transporterad till festen :) skönt så slipper man tänka på det

  • mammen
    Äldre 9 Jul 21:17
    #0

    Vanliga prinsesstårotr kostar nog ca 350:-/20 bitar. Ska man ha den bröllopsdekorerad blir det dyrare. Jag var och frågade i förra veckan. ;)

  • Jeka
    Äldre 9 Jul 21:21
    #0

    Vi betalar 18 kronor/bit.

  • 26maj2­007
    Äldre 9 Jul 21:22
    #0

    vi kommer antagligen att beställa via ICA MAXI i Hyllingen (nord västra skåne)de tar 25/biten för sina bröllopstårtor och då ingår lån av tårtställning

  • JosseN
    Äldre 9 Jul 23:27
    #0

    Vi betalar också 25 kr / person. Himla olika beroende på var man bor.

  • becciz
    Äldre 12 Jul 11:15
    #0

    Jag har kollat mycket på tårtor har nu hittat en som gör utan grädde så att den kan stå framme under festen som en dekoration,så man får njuta lite av den också. kostar 35kr/bit. Gifter mig i augusti rötmånad fick tänka på det.

  • Jonsso­n-wann­ebe
    Äldre 12 Jul 13:19
    #0

    Jo...men utan grädde...den innehåller väl annat typ av fett som inte tål värme... Är det mousse eller liknande så kan ju inte det stå framme...

    Och rötmånad...det är när det åker in och ut och in och ut som den stora faran ligger...

  • jukkas­brud
    Äldre 12 Jul 17:15
    #0

    Jag höll på att svimma....fick nobben på bageriet. Det hade inte tid, men tipsade om en annan kille som kunde göra tårtan. 30 kr/ bit Och då gör han en sort, fyllning får man välja själv Vi ville ha gräddtårtor, men det gör han inte. Han gör nån moussetårta med frukt och youghurtfyllning....
    Jag blev sååååå besviken....

  • jukkas­brud
    Äldre 13 Jul 20:38
    #0

    YES!!!!

    Till slut löste det sej....fick tag i ett ställe som tog 49kr/bit. så testade jag ett annat ställe, men de hade ingen där som kunde lämna prisuppgift, men beställning kunde de ta emot!! Till sist fick vi tag på ett ställe som tar 13.50/bit, och då gör de den tårtan vi vill ha!!
    Det var lite nervöst att inte veta, nio dagar innan, men det löste sej. Tjohooo

  • Äldre 25 Feb 13:14
    #16

    Hej! Var i Umeå kan jag hitta bra pris på bröllopstårta? Och tex tårtställning /fundament

  • Äldre 25 Feb 21:55
    #17

    Hej,

    Jag bor i umeå och har två tårt ställningar att hyra ut. De rymmer 5 tårtor båda två. Men man kan plocka isär den för färre tårtor. Kan skicka bilder om du vill. Om du ska ha bröllopstårta kan jag rekomendera Ica maxi bageriet. Dock så är dessa priser från 2006 och de stämmer inte längre. Är vanligare mellan 45-55 kr biten.

    ( arbetar som konditor )

  • Äldre 25 Feb 21:57
    #18

    Skulle även kunna baka tårtan till dig för ett billigare pris om du vill. När gifter du dig?

Svar på tråden Vad kostar bröllopstårta??