• Smurfi­na
    Äldre 6 Jul 13:47
    14524 visningar
    134 svar
    134
    14524

    ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2

    Vill ha kvar den här tråden...så jag skapar en ny efter att den andra stängdes(www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1568483.html). Var jag först eller har någon annan redan gjort en ny? Rätta mig i så fall

    Ursprungliga inledningen (skriven av esprie):
    Hej på er ! Tänkte att vi kunde ha en lite nyare egen tråd, där vi kan prata om hur det går o s v . När ska ni gifta er ? Vart ska ni gifta er ? Vart ska ni ha festen ? Vilken fotograf ska ni ha ? Florist ? Tänkte att vi kunde tipsa och hjälpa varandra

    / E .

  • Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2
  • Smurfi­na
    Äldre 6 Jul 13:48
    #0

    Brusebäck>>
    tyckte att er bild var jättefin i tidningen ändå, men jag förstår att den är finare i "verkligheten". Det är ju nästan alltid så.

  • Donna6­9
    Äldre 6 Jul 23:19
    #0

    Jag ska gifta mig den 15 juli. Tiden tickar på sååå fort!!

    Hämtade klänningen idag, den är sååå ljuvlig!
    Imorrn blir det provning av smink o hår, är en aningens nöjd med att frisörn är en nära släkting (!) =)

    Nästa torsdag får vi nyckeln till lokalen i hardemo....då är det bara o sätta fart. Vi ska ev ha karaoke, nån mer som ska ha det?? Vi tycker att det är ett superbt sätt att bryta isen på då det är så många olika "sorters" folk som kommer =)

    Några go'bitar;

    Hardemo lokal - billig, lagom stor, vackert yttre....
    Packard 1930 - snygg som få, "billig", mysiga ägare
    Växthuset i Hallsberg - underbar dam o ha o göra med, billigare än andra jag pratat med, bättre beställningstider
    Janne (fotograf i Kumla) - Himla go' kille det där!!!
    The Cedars - del av mat därifrån samt min arbetsplats

  • Esprie
    Äldre 7 Jul 00:30
    #0

    Nu är våra ringar beställda , skönt .

    Vigselsamtalet var ju en upplevelse för sig ...

    ååå inte såå lång tid kvar , nu börjar nerverna kännas av, hur är det med er andra tjejer???

  • Örebro­brud
    Äldre 7 Jul 08:33
    #0

    För min del så ska jag inte gifta mig förens i december, så än så länge är jag ganska lugn. Dock kan jag bli lite stressad när jag inser vad mycket det är att fixa med... Dock är det ju ett himla roligt projekt.

  • Smurfi­na
    Äldre 7 Jul 14:31
    #0

    donna>>
    det är verkligen nära för dig nu
    min syster hade karaoke på sitt bröllop för ett par år sedan. Superkul. De delade in oss i lag där varje lag skulle framföra en låt. Sen ställde de fram en stor låda med en massa fula kläder som man fick använda om man ville. Brudparet var domare

    En sak att tänka på är att man måste vara väldigt nära micken för att höras (i alla fall då) så om många ska sjunga samtidigt behövs fler microfoner.

    Esprie>>
    Vår präst går i tjänst nästa vecka så då blir det till att samtala. Blir väl en upplevelse det också. Vi har dock Schmit så jag räknar med att det blir lite kul *S*

    Vi fick våra ringar för ett par veckor sedan. Super kul. Kunde inte sluta känna på dem så m2b har gömt dem *S*

  • Lisse_
    Äldre 7 Jul 22:34
    #0

    Hej brudar!
    Jag kommer från Karlskoga, min m2b är i från örebro.
    Vi ska gifta oss sommarn 2008 i karlskoga/degerfors.
    är jag väkommen här fast att jag inte är från staden örebro? =)

  • Örebro­are
    Äldre 8 Jul 12:20
    #0

    Jag ska inte gifta mej förrän juli nästa år, så jag har precis börjat planera! Har ni något tips på vart man ska tillbringa bröllopsnatten? Jag har sett att några har tipsat om Elite, någon som sett sviterna där eller finns det något bättre?

    Jag skulle också vilja ha någon lyxigare festlokal, för ca 100 personer, några tips?

  • Donna6­9
    Äldre 9 Jul 01:07
    #0

    smurfina;
    det lät ju görskoj! =) hade tänkt o ha nån form av tävling o senare bara för skoj....=) Vi ska bara ha en cd-spelare som underhållning så det kan bli bra variation på sången *fniss*

    Om exakt en vecka så är tårtan avklarad o festen ska börja.....

  • Smurfi­na
    Äldre 9 Jul 14:01
    #0

    lisse>>
    Självklart!

    Örebroare>>
    Vi har valt Radisson. Tyckte att deras erbjudande om bröllopspaket lokade mer. Är själv inte i behov av någon svit men vill få behålla rummet lite läbgre dan efter vilket man får med bröllopspaketet...

    Lyxigare lokaler? Hmmm.....vet inte riktigt, men slottet och så kan ju kännas lyxigt. Orangeriet är väldigt fint också tycker jag. Som ett växthus Jag tycker att Hjälmarbaden fint, men vet inte om det har någon som driver det just nu *S*

  • Örebro­are
    Äldre 9 Jul 14:04
    #0

    Tack Smurfina! jag ska kolla upp radison, vi hade tänkt att åka på bröllopsresa dagen efter eller två dagar efter, hur som helst är det ju skönt att få sova ut ordentligt dagen efter sin STORA dag! Bra tips.

    Men hjälmarbaden tar väl inte 80-100 personer, gör dom det?

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar nr 2