• Jeny
    Äldre 27 Jun 09:31
    290748 visningar
    1944 svar
    1944
    290748

    vinterbrudar i Skåne som vill fika??

    ska gifta mig 2 december 2006 och vi håller bröllopet hemligt till inbjudningarna kommer ut. tack vare det håller jag på att spricka av allt man vill planera. vore kul att komma i kontakt med andra från Skåne som gifter sig i vinter!

  • Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??
  • Åre bruden 07
    Äldre 22 Sep 00:00
    #0

    natti

  • Jeny
    Äldre 22 Sep 00:03
    #0

    godnatt!

  • onsdag i oktobe­r
    Äldre 22 Sep 03:35
    #0

    Visst blev det nattjobb för mig. Fick först besked om att bli ledig. 20 minuter innan jag skulle börja ringde de och sa att jag behövdes. Jag som inte sov något på eftermiddagen. Fastnade med mina kylskåpsmagneter när jag väl kom hem.

  • onsdag i oktobe­r
    Äldre 22 Sep 03:36
    #0

    Årebruden: Hur har du det. Tänker på dig mycket men vi verkar aldrig vara tillgängliga samtidigt. Kramar till dig i alla fall

  • tårtsm­ulan
    Äldre 22 Sep 14:32
    #0

    Jeny, m2b kommer ha en frockcoat som vi hyr på Stiliga högtidskläder i Malmö. 2/12 verkar vara ett populärt datum för de hade flera plagg uthyrda det datumet, så ni kanske inte ska vänta alltför länge innan ni åker och tittar in Vinslöv.

  • tårtsm­ulan
    Äldre 22 Sep 14:39
    #0

    Vi träffade vår kantor igår Jättetrevlig och duktig är hon fast det visste vi i och för sig redan. Lite myror i huvudet fick vi dock för vi kommer att ändra både på antalet solosånger och troligtvis också på vilka psalmer det kommer att bli. Utgångsmusiken blir också annorlunda mot vad vi först tänkte oss. Kommer ni att ha orgel eller piano till psalmerna? Vi kommer troligtvis ha det på piano och då måste vi ju planera in det så att kantorn kan förflytta sig däremmelan utan att det blir någon konstig paus mitt i det hela. Det utesluter ju möjligheten att ha en psalm i anslutning till in och utgång. Det blir lite knepigt att få in dem på ett bra sätt tycker jag.

  • GretaG
    Äldre 22 Sep 17:44
    #0

    Jeny, kolla på kläder här till din m2b i landskrona. Väldigt billigt tycker jag. Frockcoat kostar 1000 kr att hyra komplett utan skor. Skor kostar 150 kr.
    Vi kommer hyra där till min T.
    Hercenter heter det.

  • Jeny
    Äldre 22 Sep 22:05
    #0

    idag har jag kollat ut tyg till brudnäbben. hittade ett jättefint vinrött med lite snirkligt mönster.
    sen kollade vi ringar igen, jag tittade på den jag tittade på sist, och nu är jag nästan helt säker på att det blir den!
    just nu håller D på att provbaka nattamaten, ska nog bli piroger om de är goda!
    så idag känns det som man kommer nån vart

  • onsdag i oktobe­r
    Äldre 22 Sep 23:07
    #0

    tårtsmulan: Vad roligt attt ni trivs med kantorn.

    Jag blev också väldigt förtjust i vår. Han är jätteduktigt och verkligen anstränger sig för att det ska bli som vi vill ha det. Vill också ha en psalm på piano. Den ligger precis före utgång och det blir inte direkt smidigt för kantorn. Måste prata med prästen om det går att stuva om lite. Har dock uppfattat enligt vigselordningen att en psalmen ska/bör vara innan utgång. Vad fick du för uppfattning om det?

  • onsdag i oktobe­r
    Äldre 22 Sep 23:08
    #0

    Har fått mina ringar idag. Är sååå nöjd. Är superglad och längtar tills jag får använda dom

Svar på tråden vinterbrudar i Skåne som vill fika??