• JennyS
    Äldre 22 Jun 20:15
    13356 visningar
    12 svar
    12
    13356

    Dömle i Värmland

    Någon som har firat sitt bröllop på Dömle Herrgård i Värmland? Har läst en del trådar för personer som planerar sitt bröllop där, men är det någon som fakstiskt har gift sig där?
    Är i så fall jättenyfiken på att höra vad ni tyckte!

  • Svar på tråden Dömle i Värmland
  • paige
    Äldre 22 Jun 20:29
    #0

    Hej! Letar efter det perfekta stället att gifta mig på i värmland. Är oxå nyfiken på Dömle.

  • Brud06­07
    Äldre 22 Jun 22:38
    #0

    Jag har inte gift mig där men jag har varit på bröllop där. Jag tyckte att det var fina lokaler. Vi åt middag i en lokal som egentligen var en kyrka(tror jag). Sen fick vi gå ut för att komma till huvudbyggnaden där vi åt tårta och dansade. Det fanns övernattningsmöjligheter för oss gäster och det var uppskattat.

  • Tittij
    Äldre 22 Jun 22:53
    #0

    Här är några som gifte sig där:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1689317.html

  • JennyS
    Äldre 12 Jul 08:24
    #0

    Hade nästan glömt bort den här tråden :)

    Vill bara tala om att vi iallafall bokat Dömle och kommer att ha vår fest där den 30/9. Var där och tittade för några veckor sen och det var jättefint!

  • Loppan­05
    Äldre 12 Jul 15:42
    #0

    Vi gifte oss lördagen den 1 juli i Grava Kyrka och hade sen festen på Dömle herrgård. Det blev en helt underbar och oförglömlig dag :)

    Bilderna finns här: s67.photobucket.com/albums/h285/VeronicaDaniel/

    Kram Veronica

  • JennyS
    Äldre 14 Jul 08:42
    #0

    Hej Loppan05!

    Jättefina bilder - det ser ut som ni haft en perfekt dag!

    Vi ska också gifta oss i Grava kyrka och ha festen på Dömle!

    Har massa frågor och jag hoppas att du har tid att svara på några av dem :)

    Var er bröllopstårta Dömles egna eller hade ni köpt dn på annat håll?

    Hur ordnade ni med er transport från kyrkan till Dömle? Vi letar nämligen efter någon inte allt för dyr uthyrning.

    Hur var själva vigseln och prästen? När hade ni vigselsamtal och vad gick ni igenom då?

    Hur fungerade det på Dömle när det gäller serveringen, maten och personalen? Var ni (och gästerna) nöjda med ert/sina rum & med arrangemanget i sig?

    Hoppas att du orkar svara :)

  • Loppan­05
    Äldre 15 Jul 14:25
    #0

    Hej JennyS!!

    Självklart kan jag svara på dina frågor! Det var verkligen en perfekt dag, ett sagobröllop!!

    Vi köpte bröllopstårtan på Maxi, riktigt bra pris och god, 18:-biten. Daniels mamma körde den till Dömle och personalen där satte ihop ställningen och tårtan när det var dags för kaffe.

    Daniels bestman körde oss i sin pontiac mellan kyrkan och Dömle. Just körningen mellan kyrkan och Dömle var vårt minsta problem eftersom vi har många kompisar med americanare och Daniel har själv en. Så det kostade oss ingenting :)

    Prästen var helt klockren! En modern präst som skojade och lättade upp stämningen. Vi kände oss väldigt trygga med honom och trots att man var jättenervös så var det skönt med en lugn präst. Vi hade samtal med honom två veckor innan och vigselövning dagen före.

    Det fungerade superbra på Dömle, maten ch vinet kom ut i rätt tid och som var profesionella. Maten var så god, folk pratar fortfarande om den... Alla gäster var jättenöjda och tyckte det var ett lyxigt, påkostat bröllop och det syndes speciellt i gästboken där alla skrivit att dom var nöjda. Frukosten var också toppen dagen eftersom jättegott och mycket att välja på.

    När gifter ni er? Ni kommer säkert få en underbar dag ni också!!

  • JennyS
    Äldre 17 Jul 08:49
    #0

    Loppan05!

    Det låter ju hur bra som helst!

    Vi gifter oss den 30/9. Jag måste nog ringa prästen snart och höra om vi kan slå ihop samtalet och övningen och ta det några veckor innan eftersom vi bor i Stockholm just nu och har svårt att ta oss till Värmland flera gånger innan.

    Hoppas att vi får samma präst som ni, var det en kille eller en tjej? Vi har ingen aning om vilka psalmer vi vill ha under vigseln (det funkar ju inte heller med "Den blomstertid nu kommer" etc eftersom det inte är vår/sommar) Föreslog pästen psalmer eller vill de att man väljer ut det helt själv? Hur länge höll vigseln på?

    Hur gjorde du med frisör föresten? Jag funderar på Dömles "egna" eller på Aqua. Aqua känsn säkrare, men det skulel samtidigt vara skönt att slippa åka in till Karlstad den dagen.
    Gjorde du iordning (kläder, smink osv..) på Dömle eller var du hos frisören eller annanstans?

    Har tusen frågor som du märker :)
    Det är jobbigt att bo 30 mil ifrån där bröllopet ska hållas, all planering blir så mycket krångligare...

  • August­i-06
    Äldre 17 Jul 17:01
    #0

    Loppan05

    Va kul att se lite bilder... Såg ut som en toppen dag, som sagt!

    Svårt att se på middagsbilderna, men hade ni ngt. honnörsbord?

  • Loppan­05
    Äldre 17 Jul 19:14
    #0

    JennyS: Vi hade carl Wessmark så jag håller tummarna för att ni också får honom för han var helt toppenbra! Det går säkert att ordna med möte och vigselövning på samma gång eftersom ni bor en bit bort. Förstår att allt måste bli krångligare när man bor långt från där man gifter sig...
    Vi hade bestämt oss för Den blomstertid när vi gick dit, men att vi också vile ha en bröllopspsalm. Då gav han förslag på en som han tyckte passade oss så den tog vi :) Vigseln höll på ca 30 minuter, men jag vet inte exakt.

    Jag var på söderlunds salong i skåre eftersom inte jag heller ville åka in till Karlstad mitt i allt. Det tog sen 5 minuter från dem till Grava kyrka, perfekt. Jag har aldrig haft Eva som frisör förut, men kan verkligen rekommendera henne!! Har gått massor av utbildningar och hållit sig uppdaterad, så hon hade massor av ideér på håret och sminkade riktigt bra! Hon var ett riktigt stöd på morgonen när både jag och tärnan var jättenervösa. Vi drack champagne där som hon dukat upp och det var levande ljus. Hon tog 1600:- för brudklädsel, alltså smink+hår och då ingick också provuppsättning.
    Jag klädde på mig allt där också med hjälp av henne, hade hängt dit klänningen tidigare under veckan.

    Det är bara du frågar om du undrar mer, det är bara kul!!

    Kram Veronica

  • Loppan­05
    Äldre 17 Jul 19:14
    #0

    Augusti-06:
    Ja, det var en toppendag!!

    Vi hade honnörsbord med 6 personer, alltså jag + Daniel och så våra föräldrar :)

  • Kim
    Äldre 5 Sep 21:45
    #12

    Vet om att tråden är gammal..... men vad kostar det att hålla till på Dömle herrgård? Ungefär. Vad åt ni vad ingick?

Svar på tråden Dömle i Värmland