• Perell­er
    Äldre 20 Jun 23:35
    44362 visningar
    15 svar
    15
    44362

    Köpa is?

    Hallå!

    Vi tänkte ha is i vår bar (trevligast så), men då kommer frågan: Vart kan man köpa lite större mängder is i Linköping (som kan användas som livsmedel)?
    Vi orkar knappast stå och frysa såna där isgrejjer själva så det räcker till alla sjuttioelva drinkar som ska göras... ;)

    När jag var och fiskade på västkusten med jobbet kunde man köpa en kasse med is på en ica-affär, men Linköping är ju inte direkt nån "fiske-stad" och jag vet inte om sån is får/kan användas som livsmedel...

  • Svar på tråden Köpa is?
  • minimi­1
    Äldre 20 Jun 23:36
    #0

    Har ni inget Mc Donalds?

    Har "köpt" större mängder is från dem många gånger

  • jennny
    Äldre 20 Jun 23:39
    #0

    jobbar på mcdonalds och det går, iaf på våran restaurang, bra att köpa is. Men det kan ju vara en idé att gå dit i förväg och höra sig för hur mycket man kan få och så. sedan får man lägga pengarna i bössorna och hjälper till att bygga familjesjukhus!

  • Perell­er
    Äldre 20 Jun 23:49
    #0

    Ah!... Tack för tipsen! Det hade jag inte en tanke på!...

    Det finns en McDonalds bara några hundra meter från vår festlokal så det vore ju perfekt även om det är 35 grader varmt just den dagen!...

  • Jeny
    Äldre 20 Jun 23:56
    #0

    jobbade själv på burger king innan och där fick man is, men vissa restauranger har rätt små ismaskiner så ska ni ha stora mängder kan ni be dem att lägga i säckar dagen innan och ha i frysen så länge

  • lisali­salisa
    Äldre 22 Jun 00:09
    #0

    annars finns det billiga jättebra ismaskiner nu som inte tar mer än 10 minuter på sig att producera mer is! Jula tex.

  • Janiz
    Äldre 22 Jun 07:08
    #0

    Köp ett kylskåp som har en ismaskin!! ha ha.

  • putte8­0
    Äldre 22 Jun 12:50
    #0

    Var på mcdonalds i lördags och frågade efter is, och enligt hälsovårdsmyndigheten får dom inte ge/sälja is. hmm vilket jag tror är skitsnack. Snåla chefer tror jag!!

  • Lyckli­gt gift!
    Äldre 22 Jun 12:53
    #0

    Läste en undersökning för ett tag sen där det framgick att vattnet i McD´s och BK´s toaletter var otroligt mycket renare än i deras is.....Fy bubblan!

  • Blivan­de Fru Johans­son
    Äldre 22 Jun 20:03
    #0

    jobbar på coop forum o vi får ge ut is (Inte några säckar, utan nån påse..), men det ska man inte ha i några drinkar utan att ställa flaskorna i.. Pga hälsoskäl. Isen kommer från fiskdisken!

  • mammen
    Äldre 23 Jun 10:28
    #0

    Det borde väl gå att hyra ismaskin? :)

  • Perell­er
    Äldre 25 Jun 16:41
    #0

    Hmm.. ska ringa till McDonalds m.fl imorgon tänkte jag (hehe.. läste det om deras is och toalettvatten också.. vi ska ju blanda det med sprit så det blir väl steriliserat ;)..

    Frågan är om man kan hyra ismaskin någonstans smidigt i Linköping? (Julas ismaskin kostade ju 1495:- vilket är lite väl dyrt för en kväll)..

  • Mysan_­72
    Äldre 20 Jul 10:59
    #0

    Hej! Har läst tråden och vi har samma dilemma. Jag o sambon har faktiskt beslutat oss för att köpa en ismaskin (man vill ju inte att gästerna ska bli dåliga av dålig is)från Jula till drink-isen och till att kyla flaskor osv kommer vi nog försöka ordna från någon affär.

    Visst är det mycket pengar för en kväll men förhoppningsvis kommer vi kunna nyttja den några fler gånger.

    Pereller; Fick en idé!: När ska ni ha ert bröllop? Under förutsättning att det inte är den 30 september skulle den kunna fungera. Maila mig så kan jag berätta mera: martha.hultman@gmail.com

  • Äldre 20 Jul 11:01
    #0

    köp ispåsar på vilken konsumaffär som helst och gör egen is. Bygger dock på att man har stort utrymme i frysen...

  • Mysan_­72
    Äldre 24 Jul 13:47
    #0

    Hade först tänkt på påsar men vi ska ha 120 gäster så då blir det väääääldigt mycket påsar
    Har testat vår nya ismaskin i helgen när vi hade grillfest här hemma. Den var helt suverän!

  • Sat 25 Jul 2020 13:44
    #15

    Köp is på iceinabox.se Garanterad den billigaste och bästa isleverantören i Stockholm.

Svar på tråden Köpa is?