• Sibyll­a
    Äldre 4 Jun 22:15
    3956 visningar
    7 svar
    7
    3956

    Bröstförstoring, naglar, hy, vikt, hår och smink....

    Någon annan än jag som känner att det är en ny värld som öppnar sig när man går in här för att planera sig fin inför bröllopet. Har alltid tänkt gå till frisören för att få håret fixat, likaså kanske bli sminkad. Men allt det andra, bröstförstoring, botox, antirynkkrämer (skulle gärna ha större bröst, men är inte insidan viktigare?), naglar, vikt (kan jag förstå om man vill förändra). Allt som är konstgjort känns för mig helt konstigt! Nu lär jag nog få många påhopp också men samtidigt innerst inne, är inte skönhetsidealen på väg rent åt hel...e. Varför inte nöja sig med att vara fin som man är och lyxa till det som inte är konstgjort. Är det jag som är efter i tiden eller börjar silikon och botox rentav bli normalt?

  • Svar på tråden Bröstförstoring, naglar, hy, vikt, hår och smink....
  • Sagan
    Äldre 4 Jun 22:20
    #0

    Håller med dig helt. Visst vill man se bra ut med samtidigt ville jag vara mig själv. Jag menar det ska ju se ut som JAG. Så jag gick åt andra hållet och gift mig när jag var gravid i v 31, tjock och svullen och lagom oglamorös!!! ;)

  • Sibyll­a
    Äldre 4 Jun 23:06
    #0

    Ser att ingen annan svarat. Tycker att du gjorde det starkt som orkade ordna vigsel så sent i graviditeten. Jag sköt själv upp den då jag blev gravid med andra och kände att jag ville ha bröllop då jag slutat amma. Nu vill jag såklart bli fin men till vilket pris? Jag vet att min sambo älskar mig som jag är även om jag vill ha större bröst, lenare hy eller mindre rynkor. Jag tycker bara att man ska tänka på vad som är viktigt i livet och inte är det då att se ut som nån i Big Brother eller eftersträva någon förfalskad bild av en modell i en tidning (som säkerligen är en bild som är retuscherad). Jag vill inte vara en moraltant utan jag undrar bara om det endast är jag (och Sagan) som tycker att det här känns främmande. För det känns helkonstigt att läsa vissa inlägg.

  • Teessa­n
    Äldre 4 Jun 23:34
    #0

    Instämmer också. Tyvärr råder det en hysterisk utseendefixering i vårt samhälle idag. Jag har tex alltid varit mycket nöjd med mitt långa hår & fina naglar, men känner ändå ibland att jag "borde" testa att fejka (hårförlängning, lösnaglar) för att.. jaa, varför egentligen?? För att försöka se så "perfekt" ut som möjligt (enligt idealet) antar jag...
    Det är verkligen svårt att stå emot "trycket", särskilt om man kanske inte har världens bästa självkänsla.. Jag tycker egentligen att det många gånger är ganska tragiskt att människor inte anser att deras kroppar duger som dom är, ändå så sitter jag här själv & känner press över att jag nog "borde" göra en bröstförstoring, när jag har 75E...

  • Sagan
    Äldre 7 Jun 13:55
    #0

    Jag tycker coskå att det är viktigt att se sitt bröllop med viss distans. Det är bara en dag och kommer inte att förända hela livet. För mig är äktenskapet det stora projektet, inte själva bröllopet. Jag tror att det är stor risk att man blir besviken om man tror att den här dagen kommer att bli precis som jag planerade och mitt liv kommer att förändas efteråt. Visst ville jag vara fin, men nöjde mig med att hyra klänning, få håret uppsatt och bli sminkad.

  • LisenL
    Äldre 11 Jun 01:44
    #0

    Jag håller med att samhället är sjukt utseendefixerat och så även här på BT. Innan jag började hänga här var jag nöjd, använde aldrig smink etc men nu har jag börjat kolla in foundations, olika krämer etx. Man blir ju påverkad trots att det är dumt..

  • jocely­n
    Äldre 11 Jun 02:25
    #0
    -1

    Jag tror snarare att det här med utseende/vikt/träning kan ha blivit lite eftersatt om man haft en relation ett tag. Missförstå mig rätt nu... Är man singel anstränger man sig förmodligen mer för att attrahera andra, har man en partner så "slipper" man ju det. Men det finns ju saker man vill göra för sig själv med! Ha fina kläder, smink om man gillar det, träna för att hålla kroppen frisk, äta rätt, ta hand om sig i största allmänhet...

    Många använder nog bröllop som en "kick-off" för att orka ta tag i saker som träning osv. Eller för att unna sig saker som anses för "mycket" att bara vilja ha i vanliga fall. Det är helt ok att vilja ha svindyra saker om man ska gifta sig, då "behöver man ju sånt" men annars anses det som slöseri.

    Jag kanske är ute o cyklar här men jag tror inte att alla är kandidater för "extreme makeover" eller "the swan" liksom.

  • Äldre 14 Nov 11:11
    #7
    +1

    hej Jag vill göra min snopp 100000000 mm lång kan någon hjälpa mig

Svar på tråden Bröstförstoring, naglar, hy, vikt, hår och smink....