• Brud_0­8
    Äldre 29 May 21:52
    17444 visningar
    16 svar
    16
    17444

    Bröllopsfilmare, vad betalar ni?

    Hej, jag undrar vad som är ''normal'' pris för bröllopsfilmare? Vad betalar ni? Jag har fått ett pris på 500kr/timme för filmning och 500/timme för redigering (redigeringen för vår del kommer att ta 8 timmar då vi ska filma i 6 timmar ca) Plus 1000 spänn i start/grund avgift.

    Detta blev en sammanlagd summa på 8000kr för 6 timmars filmning.

    Vad tycker ni? låter det normalt eller för mycket? själv va jag absolut inte berädd på att det skulle kosta så mycket.

  • Svar på tråden Bröllopsfilmare, vad betalar ni?
  • Popis
    Äldre 29 May 22:07
    #0

    Vi har anlitat 2 killar från mediaprogrammet. De filmar vigseln, välkomstskål samt alla tal under middagen, dansen. De redigerar detta tillsammans med allt vi filmar själva från förberedelser, fotograferingen, brunschen och resan.

    4500:- betalar vi för detta.

  • Brud_0­8
    Äldre 29 May 22:49
    #0

    Oj! det lät riktigt bra. Man kanske också ska satsa på något sånt... De grabbarna råkar inte bo i Sthlm?

  • krammi­a
    Äldre 30 May 07:38
    #0

    Vi kommer ställa två filmkameror i kyrkan som får stå på under hela akten. Sen klipper vi ihop filmen själva med datorns hjälp efteråt. Koster ingenting!

  • akme
    Äldre 30 May 07:45
    #0

    Hej , vi ska ha 2-3 bekanta som har egna videokameror och har lovat att filma. Någon filmar innan, någon filmar i kyrkan och en tredje på festen.Kostar inget.Man kan ju inte få för mycket film eller kort från denna stora dagen.....

  • Babbsa­n
    Äldre 30 May 15:08
    #0

    Brud_08 det låter INTE dyrt tycker jag, om personen i fråga är erfaren. Det låter som att du får rabatt på redigeringen för 6 h film tar betydligt mer än 8 h att redigera om det ska bli bra.

  • A&T
    Äldre 30 May 15:51
    #0

    Vi kommer inte att ha någon filmare bl.a. eftersom det inte ryms inom vår budget. Jag tycker dock inte att det är särskilt dyrt (även om det blir mycket pengar).

    Oavsett vilken tjänst det gäller (frisör, manikyr, filmare, konsult av något slag etc.) är 500 kr/timme inte dyrt i detta land med både hög moms och höga inkomstskatter och sociala avgifter. När det gäller en tjänst som kräver rätt dyr utrustning tycker jag tvärtom att det låter rätt billigt eftersom även utrustnignen måste betalas. Hur många timmar som sedan krävs har jag ingen koll på, men timdebiteringen tycker jag nog inte man kan klaga över i alla fall.

  • Brud_0­8
    Äldre 30 May 17:24
    #0

    Dåså... Då kan man väl slå till på det. Hade som sagt ingen aning om vad filmning kunde kosta. Det är ju en viktigt del och jag betalar gärna men ville bara höra runt lite innan så jag vet att jag inte betalar för mycket.

  • fiafib­er
    Äldre 30 May 17:44
    #0

    Finns ett mediegymnasium i nacka strand, det kanske kan va nåt?

  • Gimil
    Äldre 27 Jun 12:43
    #0

    Jag rekommenderar Filmlabbet

    www.filmlabbet.se

    Proffsig redigering och filmning

    Vi var jättenöjda med den DVD vi fick på vårat bröllop

  • Peache­s
    Äldre 28 Jun 19:46
    #0

    Det finns en del filmare, men 6 timmars redigering låter väldigt lite. Vi anlitade www.brollopsdvd.se, De redigerade i över en vecka men resultatet blev fantastiskt. De jobbar även utanför Stockholm.

  • Bergli­n
    Äldre 28 Jun 21:16
    #0

    Jag tycker man skall unna sig något riktigt ordentligt. Gifta sig gör man förhoppningsvis bara en gång och då skall man anlita ett proffs. en riktigt duktig ligger på 10-15000 kr. Då får du hela dagen fångad med känsla. En gäst kan aldrig vara objektiv. Att filma ett bröllop tar 12-14 timmar.Att redigera 2-3 veckor. Det är billigt för det jobbet...

  • majsil­ou
    Äldre 1 Jul 09:50
    #0

    Vi betalar 8000 kr . Då är filmaren med från morgon till kväll. Han gör inte bröllopsfilmer i vanliga fall utan är en professionell filmare. Så det här är väl första gången för honom. Han vill skriva manus osv innan. Värsta grejen. Han är god vän med fotografen som vi har anlitat så de kan ju prata ihop sig. Det tycker jag är kul...

  • Bergli­n
    Äldre 1 Jul 23:14
    #0

    Till Majsilou

    Det där gjorde jag med mitt bröllop oxå, anlitade en Fotograf/Producent som hade eget företag men aldrig filmat ett bröllop. jag tänkte att det spelade ingen roll. Han har säkert känsla för bild, men fick inget annat än ryggar och skakiga bilder. jag spolade igenom hela 5 timmar av tråkiga bilder.Kolla gärna vad han gjort innan...

  • Åkesdo­tter
    Äldre 23 Aug 14:41
    #0

    Hej

    Sitter och drömmer mig tillbaka till bröllopsdagen igen och tittar ibland på filmen som vi lät ett företag göra. Vi betalade tror jag 8000kr för en heldags filmning och redigering samt dvd skiva med tryck omslag och allt. Väl värt tycker vi. Det blir en annan grej att se på när man får en färdig film. Kolla in www.hrproduktion.se Vi var mycket nöjda. Lycka till !

  • Äldre 26 Sep 21:10
    #15
    Min bröllopsfilm som skapades September 2017. Du kan se den
    ">här  

    Betalade 8000 kr för denna och då var det inklusive en ressträcka på 45 mil för han som filmade, det kostade ingenting extra för det allafall så det tyckte jag var bra. Jag och min fru blev sjukt nöjda allafall, mor min grät när hon såg den första gången...

  • Okänd
    Äldre 1 Oct 22:41
    #16
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Bröllopsfilmare, vad betalar ni?