• dahlis
    Äldre 28 May 18:36
    55354 visningar
    514 svar
    514
    55354

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • dahlis
    Äldre 28 May 18:42
    #0

    Problem med vigselförrättare...

    När jag kollade med Lunds kommun i mars var det inga problem för dem att ordna vigselförrättare utanför deras fasta tider och på annan plats än rådhuset. Sånt fixade de alltid, sa hon jag pratade med. Men när Martin ringde i veckan lät det inte alls så . Det var inte alls säkert att de kunde bistå med vigselförrättare utanför de fasta tiderna och dagen innan valet var ju heller inte lämplig...

    Vi kan ju verkligen inte vara de första som vill gifta sig utanför rådhuset och på annan datum än de som är "officiella".

    Blir så trött på alla myndigheter där man alltid får olika svar

  • dahlis
    Äldre 28 May 18:45
    #0

    Lite hjälp

    vi gifter oss i Lund och då för att försöka minimera åkandet skulle jag vilja bli sminkad och få håret fixat i Hässleholm, men finns det någon där som är bra?

    Någon som vet?

  • Erurai­na
    Äldre 29 May 09:23
    #0

    Min-Ah:

    Ja, vad skönt att du fick ett toppen bröllop ändå. och att allt inte hängde på håret..=)

    Ja, får veta idag eller imorgon om hon är intresserad eller inte...

    och pratade med sömmerskan i lördags... och hont tar mellan 1000 -1500kr för sy dne, beorende på hur omfattande klänning. och så följer hon med mig och köper tyg och paljetter i malmö..=)

    är så nöjd!!

  • Erurai­na
    Äldre 29 May 09:23
    #0

    Gumsigos :

    Catwalk, var ligger det? Kunde ju alltid gå dit och prata med dem..för 600kr är ju helt okej för en bruduppsättning.. om man gämnför mot vad de andra i stan tar.. *ler* Vet du om det har någon som sminkar där?

    Vad bra de har öppet fast de egentligen inte skall ha det....lär ju vara samma för min del..vem har öppet påskafton.

  • Paulin­as
    Äldre 29 May 09:31
    #0

    Dahlis,

    Hässleholm känner jag tyvärr inte till så bra, så kan inte ge några bra råd! Och vad jobbigt med vigselförrättaren, verkar konstigt. Men det känns som om det löser sig, ni kan som sagt inte vara de första som vill gifta er utanför rådhuset..

  • Paulin­as
    Äldre 29 May 09:31
    #0

    Eruraina,

    Vad kul med klänningen. Roligt att sy upp. Funderar på att sy upp en festklänning, ska på lite festligheter i sommar/höst.

    Hur var bröllopet i lördgas!?! Vädret var ju ganska fint!

  • Erurai­na
    Äldre 29 May 09:32
    #0

    Dahlis:

    Jag vet att min smabos systers kompis jobbar som frisör i Hässleholm ,men inte på vilket ställe och vad dte kostar och så. Men kan ta reda på det!

  • Paulin­as
    Äldre 29 May 09:32
    #0

    Och tack alla för fikan förresten!

  • Erurai­na
    Äldre 29 May 09:33
    #0

    Paulinas:

    Ja, jag var helt till mig. När hon sa det inte skulle gå på mer... *ler* så dte känns som klänningen kommer gå på runt 3000kr om ens det! =)

  • Paulin­as
    Äldre 29 May 09:36
    #0

    Nu känns det att det närmar sig :) Ska äntligen hämta min klänning på MB i dag, känns bra. Fjärde gången jag är där sedan den kom hem, så börjar tröttna på att köra till Vinslöv. Och så är det kul att få prova med smycke, underkläder etc hemma så att man ser hur det hela blir!

    Tiden går snabbt nu. Började skriva ut vigselprogram igår, ska fortsätta med det idag. Valskurs på tisdag. Föräldrabesök på onsdag. Festprogrammen måste bli färdiga och skrivas ut. Jag måste fixa lite med naglar och sola lite. Det sista ska handlas (alkoholfri dricka, kaffe, the, snacks mm) och se över så vi har allt till lokalen. Sen måste mycket ringas och kollas med kyrka, kantor, festlokal etc. Hämta jimmys kläder. Och säkert mycket mer!

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...