• lopen
    Äldre 28 May 13:25
    40699 visningar
    10 svar
    10
    40699

    bra tips för att få bort vårtor!!

    hej!
    Tänkte dela med mig av ett superbra tips. Kämpade i flera år för att bli av med mina vårtor ocg använde ungefär alla produkter som fanns på apoteket. sedan läste jag att basilika var bra så jag köpte en färsk basilikaplanta i mataffären och åt två blad per dag. det dröjde inte länge förren vårtorna var borta.

  • Svar på tråden bra tips för att få bort vårtor!!
  • pumpa
    Äldre 29 May 22:19
    #0

    Ett tag hade jag en fotvårta under stortån som efter "frysning" blev till 2 som blev till 4 och vidare tills hela foten som en stor vårta. Men plötsligt en dag försvann allihopa.

    Testade också olika preparat men inget funkade ohc till slut gav jag upp och låg och grät hemma för min "elefantmannen-fot".

    Hade du vårtan på fot eller hand? Fotvårtår växeer ju inåt isället för utåt som på händerna vilket krånglar till det ytterligare.

  • *Minna­*
    Äldre 29 May 23:57
    #0

    Karlssons klister (den klassiska tuben med en skriande åsna på) skall vara bra. Jag har inte haft vårtor sedan jag var barn, och då hade jag en i handen.
    Mamma kluttade på lite karlssons klister varje kväll och efter ett par veckor eller så, så blev den som en lossnande mjölktand och vi vickade bort den.
    Jag minns att det blödde en stund och så blev det som ett hål efter vårtan. Hålet växte ju snart igen.

  • *Minna­*
    Äldre 29 May 23:59
    #0

    ...och varken jag eller Pumpa läste speciellt noga ser jag... *skäms*
    Du _gav_ ju ett tips, behövde ju inget.

    Jaja.
    Om någon har vårtor så får den ju en hel del uppslag här! :)

  • lopen
    Äldre 1 Jun 11:53
    #0

    =) det gör inget alla tips e ju bra...ifall man skulle bli imun mot basilika menar jag... vistt e det en av dom lycligaste dagarna i ens liv när man upptäcker att vårtorna är borta...
    Jag hade också såna som bara förökade sig och blev fler och satt också å grät och trodde dom aldrig skulle gå bort.

  • polly2­2
    Äldre 1 Jun 13:16
    #0

    Pumpa
    Vad hände med dina vårtor? Är de borta eller sitter du där med din elefantmannen-fot? Har nämligen också en fotvårta som blivit fler efter behandling. Nu vågar jag inte göra något mer - har elefantmannen-fot-fobi

  • pumpa
    Äldre 1 Jun 23:38
    #0

    Polly22:

    Jag minns inte riktigt. Men de blev till slut så mycket att alla försök att försöka få bukt med dem var bortkastade. Rät var det var så märkte jag att de började läka och försvinna en efter en. Till slut var de helt borta.

    JAg talade nyligen med en läkare om detta som sa att man kan utveckla en slags motståndskraft mot vårtor. Har man väl gjort det så brukar den immuniteten hålla i sig hela livet. Jag har inte haft en enda vårta efter det.

    Har idag lite förhårdnader under foten som inte går bort men som inte besvärara mig.

  • tattar­-Emma
    Äldre 1 Jun 23:41
    #0

    Jag hade på foten som försvann efter att jag blev noga med att alltid torka supertorrt efter att ha duschat och så.

    Har också förhårdnad där de var... ska nog ta mig till fotvård nån dag och slipa bort det, har haft det mer än halva livet, vore kul att se hur det ser ut annars.

  • redukt­ion
    Äldre 21 Jun 17:20
    #0

    det starkaste fotvårtsmedlet på apoteket funkar för små vårtor i alla fall. en dag bara lossnar alltihop. kruxet med fotvårtor är den lilla svarta pricken som finns inuti vårtan och som måste bort. När den är borta kommer ej vårtan tillbaks..

  • Äldre 10 Jan 11:50
    #9

    Medel mot vårtor - http://goo.gl/p8pbC0

  • kouki
    Äldre 10 Jan 16:00
    #10
    Elen9219 skrev 2016-01-10 11:50:10 följande:

    Medel mot vårtor - http://goo.gl/p8pbC0


    Gammal tråd, ingen av de som skrev är medlemmar idag...
Svar på tråden bra tips för att få bort vårtor!!