• Hemlig­abrude­n
    Äldre 26 May 09:37
    1346 visningar
    9 svar
    9
    1346

    Vi som gifter/gift oss med bara två vittnen!

    Tänkte starta en tråd för oss som inte har ett bröllop utan väljer att gifta oss med bara vittnen. Jag vet ju att ni finns! Vill höra hur ni gör!

  • Svar på tråden Vi som gifter/gift oss med bara två vittnen!
  • Hemlig­abrude­n
    Äldre 26 May 09:43
    #0

    Vi skall gifta oss i slutet av juni. Prästen bokad och ringen beställd. Vittnen, kläder, eventuellt blommor, eventuell fotografering är ännu under planering. Annons i tidningen blir det dagen efter.

  • Too Be gift nu
    Äldre 26 May 09:47
    #0

    Hemligabruden
    Jag och min man gifte oss för ca 3 veckor sedan med bara 2 vittnen.
    Vår släkt och våra vänner visste iofs om att vi skulle gifta oss, men vi valde att gifta oss i Las Vegas bara vi 2.

    Vi hade vår fotograf och han som videofilmade vigseln som vittnen.

    Skrev lite mer om hur vi gjorde och lade ut bilder här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1652298.html

  • Hemlig­abrude­n
    Äldre 26 May 10:03
    #0

    TooBe

    Grattis! Vilken fantastisk vigsel! Wow! Och vilka vackra bilder. Jag är mållös!

  • Leylan­i
    Äldre 26 May 10:06
    #0

    Vi gifter oss 21e juni med bara två vittnen, och sen lite tårtätning efteråt med runt 10talet personer. :)

    Har allting utom tårta bokat

  • Too Be gift nu
    Äldre 26 May 10:37
    #0

    Hemligabruden
    Tackar!
    Ja, det var helt underbart och eftersom det bara var jag och min man så kunde man ta in allt och bara koncentrera sig på oss.

    Önskar att man kunde uppleva det en gång till:)
    Hela nationalparken var så himla vacker att man knappt kunde tro att det var riktigt!

    Hur känns det för dig nu när det börjar närma sig den stora dagen ?
    Är det helt hemligt för alla eller har ni några som ni har berättat det för?

  • Hemlig­abrude­n
    Äldre 28 May 09:34
    #0

    TooBe

    Vår vigsel är helt hemlig, jag har inte ens kommit på ännu vem vi skall avslöja för och ha som vittnen. Kanske man skulle ha fotograf iallafall då kunde vi ju använda honom som en, som ni gjorde.
    Gissa att det blir brottom då jag inte ens har skaffat någon klänning, men jag menar inte ha nogon traditionell heller.

  • Victor­y
    Äldre 28 May 09:40
    #0

    Ett tips: Om ni inte vill avslöja för någon ni känner kan personalen i kyrkan ibland ställa upp som vittnen, typ vaktmästaren och kantorn. Men det beror ju lite på var och när ni gifter er. Det behöver i alla fall inte vara folk ni känner.

  • Hemlig­t!
    Äldre 28 May 10:09
    #0

    Vi gifter oss 1 juli. Med enbart två främmande vittnen. Kommer annons i tidningen veckan efter. Ska bli roligt att höra reaktionerna.

    Blir nog 50/50 mellan grattis! och besvikelse över att inte ha fått vara med.

  • Hemlig­abrude­n
    Äldre 30 May 14:15
    #0

    Victory och andra

    Tack för tipset, det gick ju hur bra som helst att få vittnen från församlingen! Puh, ett problem borta då!
    Då blir det bara vi och våra 3 barn och vittnena och prästen förståss.
    Vad har ni tänkt skriva i annonsen? Vi är på resa då annonsen kommer och jag skulle vilja ha med något som vänligt men bestämt talar om att man inte skall köpa några presenter för vi ska inte ha någon bjudning senare heller.
    Har någon någon bra text?

Svar på tråden Vi som gifter/gift oss med bara två vittnen!