• gill
    Äldre 24 May 13:49
    40251 visningar
    33 svar
    33
    40251

    Erfarenheter av YASMIN ?

    Efter samtal med BM fick jag YASMIN utskrivet... Någon som har erfarenhet av det? Ska tydligen vara väldigt "bra"...

    Jätte tacksam för alla svar och erfarenheter!

  • Svar på tråden Erfarenheter av YASMIN ?
  • Peppar­myntan
    Äldre 24 May 14:16
    #0
  • gill
    Äldre 24 May 14:26
    #0

    Tack för länkarna.... Kanske finns några nykomlingar här på BT mer flera erfarenheter... Så är jag tacksam! :)

  • soffan­80
    Äldre 24 May 15:45
    #0

    jag har haft yasmin i 2 månader, har nog gått igenom alla ppillerna tror jag... har fått jättedålig hy och finnar, sen så har jag fruktansvärt ont i huvuudet vid mensen men som sagt har bara haft dessa i 2 månader så vi få se om jag få byta till nått annat snart!! borde sluta helt med ppiller eftersom jag mår dåligt av dom.

  • gill
    Äldre 24 May 15:49
    #0

    soffan80 : vilka har du testat o hur har du mått av dom?

  • pickol­ina
    Äldre 24 May 16:48
    #0

    Bästa piller jag haft. Förutom de tre första månaderna när jag hade väldigt dålig hy... Men det försvann när kropppen vant sig. Med Yasmin slapp jag de jobbiga flytningarna som alla andra piller gett och trots att jag alltid åt tre kartor på rad, dvs hade mens var 9e vecka så var mensen nästan obefintlig.

    Inga negativa biverkningar alls för min del men flera väldigt positiva!

    De tre första månaderna var ju jobbiga dock...

  • Hallon­sylt
    Äldre 24 May 16:53
    #0

    Jag har ätit dem i 4 år nu. Jag mår toppen. Tappade lite i vikt precis när jag började. Men fick större bröst. Men det viktigaste har varit att jag slutade vara så känslig och gråtig precis innan mens..

  • soffan­80
    Äldre 24 May 17:49
    #0

    jag började med mercilon (tror jag det heter) när jag var 18 fick jätte stota bölder av dom, sen trinovum, men fick sånna humörsvängningar, och var deppig, sen bytte jag till cilest det funkade ett tag sen kom allt smygande igen, blev värre och värre med humöret och mådde dåligt, sen fick jag byta till cerazette hade ständig mens i över 40 dagar jippi! plus att jag mådde hela tiden jättedåligt, deprimerad och sånna humörsvängningar hela tiden, och nu yasmin! min sambo tycker jag ska sluta med piller men jag är så dum så jag kämpa på. Oj vad långt detta blev

  • Swiss!
    Äldre 24 May 22:43
    #0

    jag vill varna för den ganska vanliga biverkningen ytliga blodkärl! kanske låter lustigt, men det är faktiskt sant! fult, och när du väl fått det så går det inte tillbaka! *grrr!*

  • Swiss!
    Äldre 24 May 22:44
    #0

    ...för att inte tala om torra slemhinnor, illamående, etc, etc... har testat många sorter och är nu nöjd med en kopparsoiral! men det är ju min åsikt

  • jocely­n
    Äldre 24 May 22:46
    #0

    Bara bra erfarenheter, inga biverkningar alls, ens i början. Toppenpiller!!!

Svar på tråden Erfarenheter av YASMIN ?