• JeckaH
    Äldre 11 May 17:06
    6398 visningar
    17 svar
    17
    6398

    Behövs väska?

    Är i valet och kvalet och undrar om man kan strunta i brudväskan. Kan man inte be tärnan att ta hand om läppglanset istället. Det är ju ungefär det som jag känner att jag behöver ha i väskan i så fall. Eller behöver jag ha mer prylar med mig hela tiden?

  • Svar på tråden Behövs väska?
  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 May 17:13
    #0

    Klart du kan ge det till tärnan. Själv är jag väskgalen och känner mig naken utan väska. Känner inte heller för att springa efter tärnan hela kvällen för att få tag på ex. mitt läppstift.

    Men kommer låta någon ha hand om den under vigseln och sen ha den ståendes under min stol under middagen.

  • summer­bride
    Äldre 11 May 17:16
    #0

    Har precis samma funderingar... Tror inte jag ska ha nån väska. Det är ju inte så att jag måste ha nycklar och plånbok med mig, hihi

  • JeckaH
    Äldre 11 May 17:21
    #0

    Nej jag är nog inte speciellt väskgalen, känner mig mest som en tant med handväska :). Har aldrig lärt mig det där med väskor (även fast jag fattar fördelarna).

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 May 17:25
    #0

    JeckaH

    Men då kanske du ska försöka undvika att känna dig som en tant då

  • Jennie­maria
    Äldre 11 May 17:32
    #0

    Jag fick tips av min gifta svägerska att ha väska. Läppglans, puder och lite annat vill man ju ha med sig. Dessutom, vi måste ju låsa vår ytterdörr och var ska nycklarna vara?

  • JeckaH
    Äldre 11 May 17:47
    #0

    Ja men det ska tilläggas att jag inte heller ville ha klänning på mig förrän jag var runt 18. Och väskor är ju rätt praktiska. Alternativet är ju en Icakasse och det är ju inte så snyggt till brudklänning :). Jag får fundera lite till, jag kanske vill ha mobilen med mig ändå.... (Veckans I-landsproblem...)

  • jocely­n
    Äldre 11 May 18:00
    #0

    Men vad gör man med väskan medan man tågar in i kyrkan? Inte släpar man både man, bukett och en väska? Eller har jag missat nåt här? Jag hade tänkt ha en väska som jag lite kvickt räcker över till nån innan själva ceremonin... Kanske är ute o cyklar helt jag?

  • JeckaH
    Äldre 11 May 18:03
    #0

    Jag tror att man lämnar över väskan till tärnan eller nån. Händerna räcker ju inte till annars. Ja, klurigt...

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 May 18:04
    #0

    Jag tänkte ge min väska till min "Slave of honour" ett egennamn vi kommit på :)

    Hon kommer inte vara tärna. Men är min "pass-upp" fram tills och under bröllopet.

  • JeckaH
    Äldre 11 May 18:05
    #0

    Ha ha, "slave of honour". Det ska hon få heta från och med nu :)

  • Jennie­maria
    Äldre 11 May 18:10
    #0

    Min väska kommer min mamma att ha, alternativt att den ligger och väntar på mig i det där rummet intill dit man rusar och gömmer sig för alla gäster efter vigseln så mana kan göra pampig entre på kyrktrappan. Oj, vilken lång mening det blev!

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 11 May 18:10
    #0

    Visst är det ett underbart namn
    :) :) :)

  • jocely­n
    Äldre 11 May 18:13
    #0

    Ah bra...blev lite orolig där ett tag och började tänka på eventuella ryggsäckar i siden etc. ;)

  • June20
    Äldre 11 May 18:13
    #0

    "Ja men det ska tilläggas att jag inte heller ville ha klänning på mig förrän jag var runt 18. Och väskor är ju rätt praktiska. Alternativet är ju en Icakasse och det är ju inte så snyggt till brudklänning :) . Jag får fundera lite till, jag kanske vill ha mobilen med mig ändå.... (Veckans I-landsproblem...)"
    ASG* du e för rolig ibland alltså!
    Jag skulle verkligen velat se det - en brud med ICA kasse(närmaste till en vitväska)!!!
    Någonsin funderat på o skriva en liten skämtbok om bridezillas/brudar o bröllop?!
    "slave of honour" HAHAHAHA

  • June20
    Äldre 11 May 18:17
    #0

    Själv kommer jag ha en liten väska för ja e hysterik om mina ögonbryn o måste ha en spegel hela tiden (verkligen trött på mitt lilla problem). Har problem med att dem inte ligger som jag vill, testat allt från klippa,rita o gel.....om inte annat kommer jag stå där med 2 st feta fast torkade gel kluttar på varsit ögonbryn o fotografen blir blendad när hon ska ta foto med blixt!

  • JeckaH
    Äldre 11 May 18:23
    #0

    Ryggsäck i siden har jag inte tänkt på förrut, tror ni att det även finns resväskevarianten men handtag och hjul? (Kan man kanske använda mer än en gång, till bröllopsresan eller så):)

  • June20
    Äldre 11 May 18:24
    #0

    HAHAHAHA kanske om du har sidenband el nåt annat fint snöre på remmarna ;)

Svar på tråden Behövs väska?