• Weddin­gtime
    Äldre 10 May 08:07
    88126 visningar
    29 svar
    29
    88126

    HJÄLP!!!! Bröllop på lördag stort sår på näsan!

    Snälla nån som har ett tips på hur jag får mitt sår att läka snabbare???
    Haft finne på näsan o dum som jag var börja jag pilla o ta bort skinn runt om! Fy fan vad arg jag är!
    Är sol bra???

  • Svar på tråden HJÄLP!!!! Bröllop på lördag stort sår på näsan!
  • Weddin­gtime
    Äldre 10 May 08:11
    #0

    Ingen som vet? JAG e desperat!

  • msbine
    Äldre 10 May 08:13
    #0

    smörja in med helosansalva, det gör jag på mina sår, de brukar då läka på ett par dagar :)

  • Weddin­gtime
    Äldre 10 May 08:25
    #0

    tack!

  • bonita­n
    Äldre 10 May 08:32
    #0

    eight hour cream

    elisabeth arden, den är dyr men dryg och man kan ha den till allt.. JAg skulle prova med den. Den är även kanon att ha på läpparna, eller som sagt kanon till allt!!

    lycka till.

  • Bride Aug-08
    Äldre 10 May 08:33
    #0

    Elisabeth Arden 8 hour cream. Bättre för o läka snabbt har jag aldrig stött på. Det sägs ju att krämen fick sitt namn just av den anledningen. Det var från början ett linement som hon använde för att smörja in bensår på sin häst, och när dom drog ihop sig och läkte på 8 timmar så fick krämen just det namnet.
    Jag är ett stort fan av den, lite dyr, men värd sitt pris enligt mig, funkar till allt från spruckna läppar, armbgar, småsår, bett, narig hud osv..

  • Weddin­gtime
    Äldre 10 May 15:24
    #0

    Tack, finns det några andra bra tips!? Det är som ett tunt sår nu! Vill att det ska läka ihop snabbast möjligast!

  • Fredda­ns fröken
    Äldre 10 May 15:30
    #0

    smörj på nåt av ovanstående och håll sen fingrarna i styr. Såret lär ju ändå läka i tid!

  • denise­_
    Äldre 10 May 15:31
    #0

    om den är svullen: ta en bomullstuss o dränk den i aceton, lägg detta sedan i fryset ngr min...tills den blir riktig kall...lägg på finnen me plåster på så att den håller...låt vara under natten..väldigt effektivt!!har provat

  • denise­_
    Äldre 10 May 15:32
    #0

    olivolja är väldigt läkande för sår...

  • lightf­ish
    Äldre 10 May 15:32
    #0

    Aceton är ju typ frätande... Skulle INTE rekommendera det åt någon!!!! :(

Svar på tråden HJÄLP!!!! Bröllop på lördag stort sår på näsan!