• thevov­vegang
    Äldre 8 May 14:26
    16794 visningar
    12 svar
    12
    16794

    Sockerfri glass

    Jag undrar om någon vet något mer ställe än Hemglass som säljer sockerfri glass? Man tycker att det borde börja säljas i de vanliga affärerna snart.

  • Svar på tråden Sockerfri glass
  • hemlig­t2007
    Äldre 8 May 15:58
    #0

    Jag vet att de har sålt det i vanliga affärer tidigare, men har inte sett det på ett tag. De var i små halvliterns förpackningar(papper).

    Hoppas du hittar dem!

  • Cartes­ia
    Äldre 8 May 23:19
    #0

    GB har sockerfri glass! Den heter bara "lättglass" och innehåller vad jag vet inte något vanligt socker. Är dessutom riktigt god

  • Netta7­9
    Äldre 9 May 08:47
    #0

    Åtminstone den sockerfria glass jag ätit var sötad med aspartam. Undrar hur osötad glass sku smaka. Jag tycker att det är tråkigt att så många sockerfria lättprodukter innehåller sötningsmedel.

  • Blivan­de brud 07
    Äldre 9 May 09:21
    #0

    Jag personligen äter inte produkter med sötningsmedel. I japan är det totalt förbjudet att använda aspartam i maten

  • Pumpki­n
    Äldre 9 May 10:44
    #0

    Men nu har ju forskarna kommit fram till att aspartam INTE är cancerframkallande. Stod i tidningen igår.

  • Ellte
    Äldre 9 May 10:46
    #0

    Fast man blir fortfarande...ehhh...vad hetter det nurååå...ehmmm....dement ;)

  • Pumpki­n
    Äldre 9 May 10:51
    #0

    Hehe

  • Blivan­de brud 07
    Äldre 9 May 12:08
    #0

    Man kanske inte får cancer men man får huvudvärk och en massa andra sjukdomar av sötningsmedel enligt vissa kostexperter i alla fall.
    Jag vill äta så naturlig mat som möjligt och inte få i mig en massa kemsikt producerade ämnen. Läs på innehållet i Gbs lättglass, där finns det massor av konstiga saker som jag då inte vill äta

  • *Minna­*
    Äldre 9 May 14:49
    #0

    Jag äter bara äpplen direkt fån träden, vete direkt från axet och dricker enkom vatten från vår fjällbäck... ;)

  • M.G
    Äldre 13 May 10:02
    #0

    För mig spelar det ingen roll vad dom säger om Aspartam, jag tror ändå inte det är bra. Håller med Blivande brud 07.

  • Äldre 29 Jul 22:20
    #11

    Nu handlade ju tråden om var man kunde köpa sockerfri glass och inte om aspartamets eventuella hälsorisker!!

  • Äldre 29 Jul 22:22
    #12

    Ser att tråden är rätt gammal, vet någon här om det numera finns sockerfri glass att köpa i butik eller hemglass i Sverige? (Med eller utan Aspartam, Sukralos, eller dylikt)
    Vi är inte i Sverige så ofta, men det vore bra att veta.

Svar på tråden Sockerfri glass