• E-tuna
    Äldre 27 Apr 17:59
    4288 visningar
    37 svar
    37
    4288

    Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!

    Halloj...
    Ibland kan det glimma till en Tyresöbrud här och då känner man sig ju som hemma!
    Är själv- sedan fyraårsåldern- uppvuxen i Tyresö och ska gifta mig nu i sommar...fast i Eskilstuna.
    Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta:

    Hur många av er är från Tyresö?
    Hör av er!!!

  • Svar på tråden Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!
  • Midsom­marbru­d2006
    Äldre 27 Apr 19:59
    #0

    Jag är född och uppvuxen i Tyresö, men flyttade därifrån 1998. Tyresö kyrka känns som ett bra val för drömbröllopet.

  • Lellan
    Äldre 27 Apr 20:51
    #0

    Är också uppvuxen i tyresö men flyttade därifrån för 8 år sedan.Men nu i sommar kommer vi att ha vårat bröllop i tyresö.

  • E-tuna
    Äldre 28 Apr 00:09
    #0

    Vad roligt!!!
    Var det kärleken som fick er att flytta? Längtar ni tillbaka? Vad var det som fick er att välja att vigas i Tyresö?
    Kul att ni är här!!!
    Kan vi inte hjälpas åt att hålla denna tråd vid liv?

  • ~Annel­ie~
    Äldre 28 Apr 06:06
    #0

    Vi flyttar till Tyresö 1 juni..känner inte en kotte där, men sambon e från Älta trakterna så för honom e det som att komma till hemmatrakter..

    Vi gifter oss antingen i Nacka kyrka (som är bokad), eller vid vattnet i Skrubba koloni

  • E-tuna
    Äldre 28 Apr 20:22
    #0

    Annelie...var kommer du själv ifrån?
    Du kan ju hitta Tyresö-tjejer här på BT...
    Om varken du eller din blivande kommer från Tyresö- hur kommer det sig att ni valde just det?
    Nacka ligger f.ö inte i Tyresö men är ju närliggande...Men ni ska bo i Tyresö?

  • Lama
    Äldre 2 May 00:04
    #0

    Jag e ingen brud men däremot från Tyresö.
    Bodde där till 21 års ålder.
    Gifter mig i Tyresö kyrka om 3 veckor ungefär.

  • ~Annel­ie~
    Äldre 2 May 11:24
    #0

    E-tuna..
    Har bott lite varstans men har mina rötter från Årsta. Bor nu i Bro.
    Sambon är uppvuxen i Älta, och ville dra sig tillbaka mot det hållet. Jag ville inte bo i Älta, därför blev det Tyresö. Verkar mysigt, rätt ok med kommunikationer och ett bra centrum. :)

  • julibr­ud2006
    Äldre 2 May 19:35
    #0

    Hallå alla och E-tuna!

    Va' glad jag blev nu när jag gick in på BT och såg denna tråd, är en Tyresöflicka i själ och hjärta, född och uppväxt där, men har bott på lite olika ställen i Sthlm sedan 20års åldern, just nu i Sollentuna... är dock mkt glad för att mitt bröllop i sommar kommer vara i Tyresö slottspark! För mig är området kring Slottet den finaste platsen jag vet, ängarna, skogen, vattnet, såååå himla härligt!

    E-tuna: bor du själv i Tyresö just nu?
    Jättekul med denna tråd, hör av dig!!

  • E-tuna
    Äldre 2 May 20:36
    #0

    Japp...bor i Tyresö och det kommer så att förbli- så länge jag har nå´t att säga till om!
    Gifter mig vid vårat torp i E-tuna men annars hade det naturligtvis blivit Tyresö kyrka med pic-nic i slottsparken eller på Notholmen...
    Kul att ni är här!

  • ~Annel­ie~
    Äldre 2 May 23:45
    #0

    Min dröm hade varit att få hålla till i Prinsvillan på festen och gift oss i Tyresö kyrka.. men det har vi inte råd med så det blir bara till att glömma tyvärr :(

Svar på tråden Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!