• lyckli­gasteb­ruden
    Äldre 26 Apr 18:59
    62582 visningar
    394 svar
    394
    62582

    Finländska brudar!

    Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

  • Svar på tråden Finländska brudar!
  • rasebo­rgsbru­d
    Äldre 26 Apr 20:32
    #0

    Jepp, här är en. Vi kommer att gifta oss i Raseborgs slottsruin i Ekenäs den 10 juni i år.

  • Ell
    Äldre 26 Apr 20:45
    #0

    Jag bor också i Finland, i Österbotten! :) Kul att det finns flera här.

    När gifter ni er?

  • CKL
    Äldre 26 Apr 20:52
    #0

    Jag kommer också från österbotten.Vi gifter oss på nyårsafton.Har inte kommit så långt med planerandet ännu.

  • Gooseb­errygi­rl
    Äldre 27 Apr 07:07
    #0

    En till.

    Gifter mig i Åbo 3 juni.

  • Liones­s *förlo­vad*
    Äldre 27 Apr 07:35
    #0

    Här är en till! :) Bor i Österbotten och bröllopet är planerat till sommaren 2007.

  • brud 2006?
    Äldre 27 Apr 11:44
    #0

    här är en till Österbottning. Som namnet säger så hade vi tänkt sommaren 2006, men nu får vi smått i september i stället så nu blir det bröllop 2007 :). Men sitter och funderar redan nu för sen i vinter och nästa vår har man väl fullt upp med blöjbyte istället :)

  • rasebo­rgsbru­d
    Äldre 27 Apr 13:39
    #0

    Ingen annan från södra Finland??

  • Liones­s *förlo­vad*
    Äldre 27 Apr 17:34
    #0

    Jag är hemma från östra Nyland, men bor som sagt i Österbotten. Lär väl nog stanna kvar här också eftersom vi håller på att bygga hus lite utanför Vasa. :)

    Varifrån är du då TS?

  • Ninno - 79
    Äldre 27 Apr 17:39
    #0

    Ålänning här! Gifter mig på Åland i sommar

  • Ell
    Äldre 27 Apr 21:08
    #0

    Kul att vi är såhär många finländare här, och många Österbottningar. Jag bor i Nykarleby-nejden. Jag som trodde jag var den enda som jämt får sitta och konvertera alla summor till euro! :D

    Lioness *förlovad*:
    vi ska också bygga hus snart, eller vi ska beställa hus, det blir nyckelfärdigt. Nästa vår har vi huset klart, om allt går som planerat.

    brud 2006?: grattis till den lilla/lille i magen! :) det är ju smart att planera så mycket som möjligt av bröllopet redan nu, sen man har fått barn är det som om tiden inte skulle räcka till så mycket annat... :)

    TS: när ska du gifta dig?

Svar på tråden Finländska brudar!