• KalasA­nnah
    Äldre 25 Apr 19:00
    171335 visningar
    10 svar
    10
    171335

    beklaga sorg -vad ska jag skriva?

    Hej

    En kompis pappa gick bort nu i helgen efter en tid sjukdom. Jätte tråkigt. jag känner inte denna tjejen jätte väl utan vi är ytliga bekanta eller vad det nu brukar heta...

    Vill skicka ett litet kort till henne och beklaga sorgen, men vad ska man skriva???

    Snälla hjälp mig

    Tack på förhand

  • Svar på tråden beklaga sorg -vad ska jag skriva?
  • Äldre 25 Apr 19:36
    #0

    Jag tror att varje kontaktförsäk nu betyder mycket för dem, så skriv nåt enkelt hellre än att oroa dig för att skriva fel! Skriv att du hört att hennes pappa gått bort och att du beklagar - svårare än så behöver det inte vara. Jag lovar att det kommer att betyda mycket för henne även om hon nog inte kommer ha ork att svara eller så, mitt i det kaos hon mycket väl kan uppleva just nu. Men det kommer att värma henne lite att folk tänker på dem, iallafall!

  • KalasA­nnah
    Äldre 25 Apr 19:51
    #0

    tack för ditt svar

    Jag tänkte något i stil med..

    jag beklagar sorgen
    tänker på dig

    Kram Annah

    låter det okej?

  • Äldre 25 Apr 20:01
    #0

    Det blir det säkert!

  • KalasA­nnah
    Äldre 25 Apr 20:27
    #0

    eller är "beklagar sorgen" bara något som de säger i filmer.kanske inte så naturligt

    utan kanske bättre att skriva att

    "jag hörde att din pappa har gått bort och beklagar verkligen detta.tänker på dig"

  • *Minna­*
    Äldre 25 Apr 20:48
    #0

    Tycker att det räcker med:

    Ni/du finns i mina tankar

    eller

    Känner med er/dig

    eller

    Sänder en tanke

  • KalasA­nnah
    Äldre 25 Apr 20:59
    #0

    tack för era svar

    ska skriva kortet nu så blir det inte så himla tillgjort om man tänker på det i flera timmar

  • Äldre 25 Apr 22:08
    #0

    Jo, det gör du nog rätt i!

  • Chocol­ate chip cookie
    Äldre 25 Apr 23:03
    #0

    Man skall för övrigt inte beklaga sorgen, det är egentligen inte korrekt språkmässigt (sorgen finns ju där och skall ju inte beklagas). Istället beklagar man förlusten eller deltar i sorgen. Men någonting i stil med *Minna*:s förslag var jättebra.

  • Äldre 18 Jan 14:58
    #9
    +1
    Här hittar du många förslag på text: http://www.textforslag.org/kondoleanskort/
  • Äldre 31 May 15:18
    #10

    Hej, En av min kvinnlig kollegas farfar gick bort och imorgon det är begravningen, jag vill skriva ett sorglig meddelande till henne, vad jag ska skriva, tack..

    Mehdi Baban
    Malmö..

Svar på tråden beklaga sorg -vad ska jag skriva?