• Stefan­s fästmö
    Äldre 23 Apr 21:29
    20786 visningar
    139 svar
    139
    20786

    Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!

    Såg att vår första tråd vad nedstängd... Hoppas alla hittar hit!

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!
  • helmin­a
    Äldre 23 Apr 21:40
    #0

    hej. nu har även jag hittat hit:) Har presenterat mig på sommar 2007 men nu är jag även här då...
    Vi ska gifta oss 23 juni i Hålta kyrka. Vi har dessutom pratat med uthyraren för den tilltänkta lokalen och det verkar inte vara några problem.
    Fler som har midsommarbröllop? (även om vårt är midsommardagen:))

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 23 Apr 21:48
    #0

    Hejsan, vi ses här oxå! :D Var ligger Hålta..?

    Vi gifter oss 4 augusti i Älvsåkers kyrka, norr om Kungsbacka. Festen blir i Tölö bygdegård i Kungsbacka.

  • helmin­a
    Äldre 24 Apr 20:36
    #0

    Hålta ligger mellan Kungälv och Marstrand. Inte så långt ifrån havet. Har kollat en lokal som ligger precis vid vattnet och som har jättefina vyer för bröllopsfotograferingen..:)

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 25 Apr 09:49
    #0

    Det låter ju jättebra! Härligt med havet!! :) Ska ni ha catering, eller?

  • Snart Liverh­orn
    Äldre 25 Apr 11:53
    #0

    Hej på er alla 2007 brudar!
    Även jag har presenterat mig på sommar 2007 och har även hittat hit. Har märkt att det är fruktansvärt svårt att få tag på en hyfsad lokal som inte tömmer plånboken helt i Göteborg. Någon med samma problem?

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 25 Apr 15:11
    #0

    Snart Liverhorn

    Hej hej! Ja, det är nog svårt i själva Göteborg... Vi gifter oss ju i Kungsbacka o har festen på en bygdegård, mycket prisvärt! Känner tyvärr inte till lokaler i Gbg alls... :( Hoppas det löser sig för er!!

  • Fröken Malm
    Äldre 26 Apr 11:45
    #0

    Hej!

    Ansluter mig till denna tråd då vi ska "slå till" i maj nästa år.

    Hur långt har ni andra kommit i planeringen?

    Vi har bara bokat kyrka och festlokal, inget mer än.

    Det blir Tuve kyrka och Stora Holms Säteri.

  • Snart Liverh­orn
    Äldre 26 Apr 13:25
    #0

    Vi håller på för fullt i planeringen. Har bokat backa kyrka, och idag ska vi iväg och kolla lite lokaler..=)

    Det är mycket åkande, men himla kul är det i alla fall =)

  • helmin­a
    Äldre 26 Apr 17:54
    #0

    Hejsan
    Förutom att vi har bokat kyrkan o lokalen så har vi börjat prata om vad för typ av mat vi vill ha, och gästlistan.
    Eftersom vi inte har släppt nyheten för någon än så har vi ju bara varandra att bolla med..
    Hur har ni andra gjort?
    Min syster vet dock men det är för att hon ska sy min klänning, som dock är färdig i huvudet. dessutom bor hon i Frankrike så det blir ju inte så ofta vi sitter o bollar ideer:)

  • helmin­a
    Äldre 26 Apr 17:56
    #0

    Stefans fästmö

    Vi planerar att ha en sommarbuffé. Med massor av midsommarmat - o jordgubbar:)
    Det lutar åt att vi caterar för jag tänker då inte stå o laga potatissallad till 60 pers :D

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!