• roffan
    Äldre 14 Apr 17:40
    8132 visningar
    98 svar
    98
    8132

    Åsa.Hjärta.Antti!

    Hej! Är du här? Vore kul att höra hur det går för dig med planeringen, eftersom vi ska gifta oss samma dag och tydligen hade en hel del gemensamt! :)

  • Svar på tråden Åsa.Hjärta.Antti!
  • roffan
    Äldre 20 Apr 09:54
    #0

    puff!

  • Åsa.Hj­ärta.A­ntti
    Äldre 20 Apr 09:59
    #0

    Hejsan!
    Det var ovanligt att se sitt nick i inläggslistan...

    Jodå, det går väl bra för oss med planeringen. Fast det känns som om det är i morgon vi ska gifta oss och att vi har hälften kvar att planera.

    Saken blir inte bättre av att jag måste plugga också! =/

    Men det vi har kvar är:
    Fixa bröllopstårta - ska fixas på lördag har vi bestämt.
    Prata med floristen - ska göras på fredag.
    Ringa till festlokalen och prata med dem.
    Fixa vigselprogram
    Prata med han som har den bil vi tänkt åka i

    Jag tror det är typ det vi har kvar...

    Hur går det för er då? Har ni allt klart?

  • roffan
    Äldre 20 Apr 10:03
    #0

    Hej! Allt är absolut inte klart! Men kläder, festlokal med mat, bakelser, brudbukett och ringar är klart. Pratade med pappa igår och han blev rörd till tårar av att få köra oss från kyrkan i sin ögonsten!
    Jag ska nu försöka hitta det som här kallas caketopper, skriva vigselprogram, menykort och placeringskort. Problemet är att jag alltid tror jag har så god tid på mig... Hur går det med planen på att låta näbbarna strö rosblad? Jag funderar fortfarande.

  • Åsa.Hj­ärta.A­ntti
    Äldre 20 Apr 10:07
    #0

    Det är roligt när nära och kära blir så glada över att få hjälpa till! Man blir själv rörd...

    Jag tror också att jag har mer tid på mig än vad jag har.

    Jag införskaffade iaf tyg-rosblad förra veckan, så det är klart. Men nu kom jag ju på att man kanske ska ha rosbladen i nånting också. Typ nån gullig liten korg. Det måste jag leta efter. Ska ut å leta i morgon har jag tänkt.

  • roffan
    Äldre 20 Apr 10:09
    #0

    Snälla - var hittade du rosbladen och vad kostade de?

  • Åsa.Hj­ärta.A­ntti
    Äldre 20 Apr 10:11
    #0

    Jag hittade dem på IKEA, MEN det var de två SISTA förpackningarna med ljusrosa rosblad. Sen fanns det bara gula kvar. Men det var på IKEA i kungens kurva. De kostade iaf 19:-/förpackning och det kanske var en 30 rosblad i...

  • roffan
    Äldre 20 Apr 10:15
    #0

    Bra, tack. Jag har insidekontakter på IKEA Älmhult så jag får nog ta och slå en signal dit... Hoppas de var fina! Ska ni ha rosblad både inne och utanför kyrkan?

  • Åsa.Hj­ärta.A­ntti
    Äldre 20 Apr 10:17
    #0

    Det får nog bli endast riskastning utanför kyrkan... Eller det får vi nog se, jag kanske vill ha det två dagar innan vigseln så då får det bli så. Men just nu känns det som om det räcker med 1 kilo ris på en...

  • roffan
    Äldre 20 Apr 10:19
    #0

    Jo, mina föräldrar dammsög ris i sin bil i flera år efteråt :)
    Hörde att du pluggar - du har väl inte en massa jobbiga tentor så här nära inpå? De brukar ju hopa sig i maj :(
    Var rosbladen fina (förlåt att jag tjatar) ?

  • Åsa.Hj­ärta.A­ntti
    Äldre 20 Apr 10:24
    #0

    Tur att vi inte ska åka i vår bil!

    Min utbildning ligger på vuxenutbildningsnivå, så jag har inte direkt några tentor, men skrivningar.
    Jag har en skrivning innan, så det är inte så mycket ändå. Men det är ju iaf en skrivning. Men den är om typ två veckor så det är ju då ytterligare två veckor innan bröllopet. Så det ska jag nog fixa!

    Det finns säkert finare rosblad, det som jag inte riktigt gillade med dem var att dem är lite gröna i ena änden.Men annars duger dem. Jag tror inte folk tänker på det gröna när dem väl sitter på sina platser och allt sånt.

Svar på tråden Åsa.Hjärta.Antti!