• roffan
    Äldre 13 Apr 20:05
    181478 visningar
    1480 svar
    1480
    181478

    E-tuna!

    Är du med?

  • Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna
    Äldre 13 Apr 20:09
    #0

    HEJ!!!
    Kul att du "kom"!
    Hur gick det att komma upp i morse?

  • roffan
    Äldre 13 Apr 20:10
    #0

    Upp kom jag vid 10 i 7. Huvudvärk hela dagen :) . Har planerat bröllop med min brudtärna som också ska gifta sig i sommar! Kul kul :) .

  • E-tuna
    Äldre 13 Apr 20:20
    #0

    Gud, vad kul!!!
    Kommer era bröllop att likna varandras, har ni mycket hjälp av varandra eller är det en stressfaktor?
    Jag vet ju inte om du kommer från Sthlm men själv har jag varit inne i Gamla Stan och letat efter ett pannsmycke men ingen(?) har något...nåja, "gubben" ekiperade sig...köpte rubbet som ska vara till bröllopet( fast jag fick inte se...)så något roligt har ju hänt idag.

  • roffan
    Äldre 13 Apr 20:23
    #0

    Jag är inte från storstan men det är hon. Och våra bröllop blir förmodligen inte lika alls. Jag är nog både mer gammaldags och vidskeplig än hon. Det var vår första "träff" om bröllopet, vi träffas så sällan nu för tiden :(

  • roffan
    Äldre 13 Apr 20:26
    #0

    Nyfiken på vad du ska ha för klänning till ditt pannsmycke. Det är fint men inte så vanligt? Jag har nog aldrig sett det live. Är du från Stockholm? Jag trodde nog på typ Eskilstuna.

  • E-tuna
    Äldre 13 Apr 20:27
    #0

    Jag är inte heller från stan utan en bit utanför- Tyresö om du vet vart det ligger...
    Gammeldags och vidskeplig? Berätta på vilka sätt, jag blir jättenyfiken!!!
    Jag har säkert mycket att lära!
    Jag såg din ledsna gubbe när du skrev att ni inte träffas längre...vad beror det på? Barn, lite tid, arbete eller bara helt olika faser i livet?

  • roffan
    Äldre 13 Apr 20:32
    #0

    Jodå, jag känner till Tyresö, det är Stockholm för mig. Det är stan som har tagit min bästis ifrån mig :) . Jag bor fem timmar bort, så det blir inte så ofta.

  • E-tuna
    Äldre 13 Apr 20:32
    #0

    Ah...nu hann du före...Jag bor i Tyresö men vi ska gifta oss vid vårat kära torp som ligger i Eskilstuna- därav signaturen...

  • roffan
    Äldre 13 Apr 20:39
    #0

    Aha, kul. Då får gästerna åka en bit? Alla ska väl inte övernatta i torpet :) ? Jag är nog inte vidskeplig egentligen, men vi håller på att han inte får se mig i klänningen före kyrkbacken och han kommer att köpa brudbuketten osv. Sånt skiter hon fullständigt i :) ! Men jag är så nyfiken på din klänning! Orientalisk dans och orientaliskt smycke, orientalisk klänning också?

  • E-tuna
    Äldre 13 Apr 20:48
    #0

    Ja många gäster kommer att få åka en bit men då har vi löst det så att en buss kommer att frakta dom både dit och hem, så inga kommer nog att sova i torpet...
    Min klänning är ingen brudklänning igentligen, men den är nu på omsömnad så att underdelen blir utsvängd...överdelen är väldigt vacker- halterneck med stenar,pärlor och annat glitter på bröstpartiet. Mitt för solar plexus är har klänningen en liten romb där tyget är bortklippt(låter konstigt för jag fick helt plötsligt svårt att beskriva)
    Eftersom bröstpartiet är så glittrigt så skulle det vara vackert med ett pannsmycke(...ja, det är nog väldigt orientaliskt)Jag kommer att ha en utsläppt frisyr, typ halvuppsatt, med stora lockar...Jag tror och hoppas att det blir vackert...Hur kommer du att se ut?Snälla berätta.

Svar på tråden E-tuna!