• Stefan­s fästmö
    Äldre 10 Apr 21:39
    7452 visningar
    49 svar
    49
    7452

    Kungsbackabrudar?

    Tänkte att det kunde vara kul att ge o få tips på frisörer, florister, boende mm med andra som gifter sig i Kungsbacka-området.

    Finns ni därute? :)

  • Svar på tråden Kungsbackabrudar?
  • Stefan­s fästmö
    Äldre 10 Apr 21:41
    #0

    Jag kan ju börja att berätta lite om mig: vi gifter oss den 4 aug 2007 i Älvsåkers kyrka, festen blir på Tölö bygdegård.

    Jag var på Kungsmässan igår (söndag) o skulle gå på mini-bröllopsmässan med mamma o syrran (tillika brudtärna) men vi kom dit precis när den var slut! Lite snopet... Vi fick nöja oss med att titta på brudbuketter på Kungsblomman, de hade en del riktigt fina iaf! :)

  • Soffi 070707
    Äldre 11 Apr 19:56
    #0

    Vi ska slå till 070707 på Blomstermåla på Särö! Längtar massor, men är tacksam att det är så långt kvar med tanke på allt som måste planeras! :)

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 12 Apr 11:19
    #0

    Hej Soffi!
    Vad härligt med Blomstermåla, där är ju jättefint!! Hur många gäster har ni tänkt er?

    Visst är det skönt att ha lite tid på sig, då kan man verkligen njuta av att planera utan att behöva stressa!

  • Soffi 070707
    Äldre 12 Apr 22:08
    #0

    Så långt har vi inte riktigt kommit ännu, vi vill inte ha jättestort, men inte litet heller, så vi försöker nog med något lagom! :)

    Vi har bara hört gott om Blomstermåla innan och fått rekommendationen att gifta oss där, så vi spanade in det och föll pladask!

    Hur långt har du kommit med planeringen?

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 13 Apr 16:04
    #0

    Vi har bokat kyrka o lokal, börjat fundera på maten (lutar åt buffé), funderat lite på ringar (vi vill ha var sin) o lite på kläder oxå... Sen är jag i princip klar med "min" del av gästlistan, och min blivande har väl sin hyfsat klar fast bara i huvudet... ;) Mitt problem är jag att jag har rätt stor släkt så jag måste sålla lite, kan inte bjuda alla kusiner o så. Sen har jag stor kompiskrets o har lite problem att begränsa mig där oxå... Men iaf så blir det ca 50 från min sida o 30 från min blivandes, han har liten släkt o inte så stor kompiskrets heller.

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 13 Apr 16:07
    #0

    Blomstermåla är ju jättevackert, men lite för dyrt för oss, iom att vi kommer ha så många gäster... Men det ligger ju underbart!! :)

  • Soffi 070707
    Äldre 13 Apr 16:25
    #0

    Kul!

    Jag hittade min drömring, så den är säkrad, provar den varje dag och blir mer nöjd för varje gång! :)
    Sedan hittade jag även skor som var perfekta och en jättefin sjal när vi var på Debenhamns i Stockholm. Kan vara bra att ha om det blir lite kyligt, man vet ju aldrig med den svenska sommaren...

    Vi håller på att bygga hus nu oxå, så bröllopsplanerandet får ligga lite i bakgrunden under några månader nu, men det är alltid kul när man hittar något som man bara måste ha!

  • Stefan­s fästmö
    Äldre 13 Apr 16:31
    #0

    Ok, vi börjar i lite olika ändar då... :D Jag vill helst få klart det som ska bokas först, typ lokal (fast det har ju ni oxå), mat, frisör... Väntar lite med kläder o ringar. Fast å andra sidan är det ju bland det roligaste, så det blir att jag tänker en hel del på det, men utan att bestämma nåt än...

    Vad har du för ring?

    Ska ni gifta er på Blomstermåla, eller i en kyrka?

  • Bride_­May_ 2007
    Äldre 16 Apr 12:36
    #0

    Hejsan!

    Stora dagen för oss blir på Tjolöholm Slott i maj 2007. Bor i England så planerar på distans - så vore kanon med lite tips i Kungsbacka/ Göteborg området.

    Vi har bara bokat lokal o kyrka än så länge.

    Någon som känner till fotograf Thomas Carlen(Studio i Varberg)?

    //w2b

  • Soffi 070707
    Äldre 16 Apr 13:28
    #0

    Min ring är i vitguld med en stor diamant i mitten och sex mindre diamanter på var sida, superfin! Tjuvar faktiskt och har på mig den nu, hihi! :)

    Vi gifter oss på bryggan vid Blomstermåla tänkte vi, vi ska dit i sommar och spana på allt tänkte vi.

    Vad fint med Tjolöholm, nära vänner till oss gifte sig där 2004, det var verkligen kanonfint!
    Tror att de brukar använda sig av Kungsblomman för blommorna, de har väldigt fina buketter, så det kan ju vara ett tips. Lycka till!

Svar på tråden Kungsbackabrudar?