• StinaO­P
    Äldre 7 Apr 16:59
    84269 visningar
    64 svar
    64
    84269

    "Raka musen" ??

    Hittade en sida om kvinnors underliv och såg att det fanns en fråga om hur många som "rakade musen"?
    mittunderliv.nu/

    Själv blev jag förvånad över att nästan 8 av 10 är rakade? Måste ställa frågan här, är det verkligen så många av er som är rakade? Själv skulle jag gissa på det omvända, i alla fall om man smygkikar i badhuset på den lilla ort jag bor i :)

  • Svar på tråden "Raka musen" ??
  • SYL
    Äldre 10 Apr 16:52
    #0

    tattar-Emma japp det gor de!!

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:06
    #0

    SYL

    Personligen tror jag kanske inte att det har med stringen att göra, att svamp och uvi är vanligare.. Tror att saker som att det är vanligare med tampong idag, att bindorna är tätare och att folk har fått rengöringshysteri och använder tvål osv är sådana saker som påverkat mer än string och rakning.. Troligtvis är det dock en blandning av allt, att alla dessa bitar spelar sin roll liksom. Tror inte att man kan skylla det på det ena eller det andra direkt..

    En stor men dold bov tror jag är vårt ökade sockerintag. Det är dolt socker i allt idag, tom saker som korv, köttbullar, blodpuddig, ketchup osv... Detta gör att svampen Candida frodas i kroppen...

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:08
    #0

    -Många blir av med sina problem med svamp när de slutar eller minskar ner på sockret...

  • SYL
    Äldre 10 Apr 17:34
    #0

    japp helt riktigt, samt nar de slutar raka o slutar med string!

    jag tror pa lagom ar bast jag. lagom ansat, lagom ofta string, lagom sockerintag, lagom renhallning

    det ar bra att vi har ordet lagom i Sverige!

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 17:38
    #0

    Är nog olika för olika personer.. Jag fick stopp på mina problem med konstant svamp utan att sluta raka och utan att sluta med string.. För mig var det andra saker som orsakade svampen.

    Ja, lagom är ett bra ord...men väldigt relativt..! :)

  • CPH
    Äldre 11 Apr 10:54
    #0

    "Det är ju inte så att det växer hår på just de punkterna man är ute efter s a s."

    - jo, på mig gör det faktiskt det.. hår hela vägen ner och det är inte så himla sexigt faktiskt. Därför ryker allt hår som är nedanför venusberget. Tror inte att de killar jag träffar vill slicka på nåt som är som en ryamatta *skratt*

  • maple
    Äldre 12 Apr 17:45
    #0

    Testade nyligen att (för första gången - bor i en liten stad )ansa allt utom en trekant och blev jättenöjd. Man se hur man ser ut, det blir helt enkelt väldigt kvinnligt (inte barnsligt!!!!) och fint!

  • 12aug-
    Äldre 12 Apr 18:08
    #0

    ja rakat här iallfall...Skulle aldrig tänka mig att vara "hårig" igen som man var för ett par år sen när man inte rakade sig där....blää...tycker det är..ja äckligt på nåt vis nu o inte raka mig där......hel rakat kör jag...känns renare,finare.

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 14:23
    #0

    CPH

    Så är det för mig med.. Hår överallt, även på de inre blygdläpparna och där vill jag ju absolut att han ska spendera lite tid.. *hehe* Så jag vill göra det trevligt både för honom och för mig själv.. :D

  • Doroth­y
    Äldre 13 Apr 14:28
    #0

    Jag rakar mig ganska mycket. Lämnar lite hår längst fram, känns fräschast så. Bryr mig inte om hur andra ser ut, men själv vill jag vara ganska hårlös. :)

    Jag tror att alla andra tjejer i min bekantskapskrets också rakar sig. Tjejer i 25-30-årsåldern i större stad om det har någon betydelse. :D

Svar på tråden "Raka musen" ??