• StinaO­P
    Äldre 7 Apr 16:59
    84274 visningar
    64 svar
    64
    84274

    "Raka musen" ??

    Hittade en sida om kvinnors underliv och såg att det fanns en fråga om hur många som "rakade musen"?
    mittunderliv.nu/

    Själv blev jag förvånad över att nästan 8 av 10 är rakade? Måste ställa frågan här, är det verkligen så många av er som är rakade? Själv skulle jag gissa på det omvända, i alla fall om man smygkikar i badhuset på den lilla ort jag bor i :)

  • Svar på tråden "Raka musen" ??
  • rebecc­a81
    Äldre 9 Apr 22:44
    #0

    Både string och bortrakat könshår leder till att kvinnor lättare får svampinfektioner, vilket numer är vanligt även hos småtjejer i tidig pubertet!

    En bekant är barnmorska och berättar skräckhistorier om 13-åringar med svamp som spritt sig både hit och dit. De vågar inte komma in till doktor och kolla upp det förrän det gått jättelångt. Med string, tighta jeans och avsaknad av hår som isolerar mot tyget blir det lättare svamp.

    Så helt ofarligt skulle jag inte säga att det är... Vuxna kvinnor känner ju sina kroppar bättre och gör det nog för sin egen skull oftast. Unga tjejer påverkas nog mer av att de tror att killar tycker det är äckligt med hår, och att de ser att andra gör det, och tror att de måste göra det.

    Jag tycker att vuxna kvinnor som tycker att kroppsbehåring är äckligt hos män gör rätt i att ta bort sitt eget om det känns bra, men det blir fel när män inte gör det fast ändå förväntar sig att kvinnan ska ta bort sitt.

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 23:41
    #0

    rebecca81

    Håller absolut med om det sista. En man eller kvinna kan inte kräva att den andra ska raka sig, speciellt inte om personen inte är villig att göra detsamma för sin partner.

    Gällande svamp så kan du kanske ha rätt.. Jag har hört det många ggr men jag har även läst att de numera gjort studier som bevisat att string inte påverkar om man får svamp eller ej, vilket man alltid trott.

    Om dessa unga tjejer får svamp pga att de rakar sig kan man nog inte bevisa på något sätt... (?)

    Tror att en anledning, en tragisk anledning ofta kan vara att dessa tjejer tyvärr börjar ha sex i unga år och när man inte är mogen och/eller tillräckligt upphetsad så får man ofta svamp...

    Men visst är det trist att dessa unga tjejer påverkas innan de ens känner sin kropp eller sig själva... Små, riktigt små flickor börjar leka med sin mammas smink och vilja raka benen osv.. Visst kan man skriva av det som oskyldiga barns lekar men kanske är det även en lite tragisk situation att dessa små tjejer påverkas av allt detta redan i småbarnsålder....

    Det är ju vårat samhälle ser ut, för både små flickor och små pojkar...

    Som sagt..jag är lite kluven i frågan... ;)

  • *Minna­*
    Äldre 10 Apr 14:47
    #0

    Pickolina:
    Tack för en bra argumentation, cred!
    En del håller jag med om, annat är i mitt tycke blaj.

    Nåväl. Nu orkar jag inte längre i denna tråd. Vad folk gör med sina kön är liksom inte min hjärtefråga. ;)
    Over and out.

  • SYL
    Äldre 10 Apr 15:11
    #0

    hmm.. stringen ligger ju och skaver pa mot anus och pa sa vis kan bakterier och jastsvampar transporteras till slidan och urinrorsmynningen..

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:35
    #0

    *Minna*

    Hihi.. Ja jag kan vara ganska bra på "blaj" när jag sätter igång... :)

    Kul att diskutera och så många saker som snurrar i huvudet som man vill ha sagt.. Blir oftast lite pannkaka då, för min del i alla fall.. *s*

    Gällande argument för och emot så är det nog lite svårt, eftersom man tänker så olika.. Jag köper inte dina argument emot och du köper inte mina för... Har insett att man i vissa frågor kanske inte kan påverka varandra eller förstå varandra helt utan får helt enkelt acceptera att man tänker olika och försöka respektera varandras åsikter. Kul att diskutera fram och tillbaka dock.. Tycker jag! :)

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:36
    #0

    SYL

    Äcklig tanke, så den slår jag från mig direkt.. *hehe* Eftersom jag själv nästan uteslutande använder string. *s* ;)

  • Ellte
    Äldre 10 Apr 16:37
    #0

    SYL: Jisses, hur illa sitter dina trosor *garv* Menar du att stringen dras fram och tillbaks decimetervis? :D

  • pickol­ina
    Äldre 10 Apr 16:46
    #0

    Ellte *hehe* :D

  • tattar­-Emma
    Äldre 10 Apr 16:50
    #0

    Bakterier kravlar väl på rätt bra på egen hand eller? =)

  • SYL
    Äldre 10 Apr 16:51
    #0

    haha nae... detta ar vad min gyn berattat!

    ackligt, men ligger sakert nagot i det eftersom folk far mer svamp o uvi nu an innan stringen fanns, eller??!!

Svar på tråden "Raka musen" ??