• StinaO­P
    Äldre 7 Apr 16:59
    84268 visningar
    64 svar
    64
    84268

    "Raka musen" ??

    Hittade en sida om kvinnors underliv och såg att det fanns en fråga om hur många som "rakade musen"?
    mittunderliv.nu/

    Själv blev jag förvånad över att nästan 8 av 10 är rakade? Måste ställa frågan här, är det verkligen så många av er som är rakade? Själv skulle jag gissa på det omvända, i alla fall om man smygkikar i badhuset på den lilla ort jag bor i :)

  • Svar på tråden "Raka musen" ??
  • pumpa
    Äldre 9 Apr 20:19
    #0

    Oj vad stämningen verkar stiga härinne..

    Jag slänger in en kommentar själv:

    -Jag tycker helrakat ser apvidrigt ut...Det är ju håret som formar själva musen, oavsett hårlängd -inte yxhugget.

    men smaken är som blygdläpparna: flera stycken

  • clary
    Äldre 9 Apr 20:31
    #0

    *Minna*
    Ingen har inne har väl sagt att det är äckligt med kroppshår. Men du måste har förståelse för de som vill raka sig.
    Som sagt de allra flesta rakar sig för sin egen skull, inte för någon annan. Och nej, man dör inte av att få hårstrån i munnen, men man kanske väljer att göra, för att man tycker det är skönare.

  • *Minna­*
    Äldre 9 Apr 20:47
    #0

    Clary:
    Jag är ledsen, men din förklaring gjorde mig inte klokare.

    Jag bits inte på dem som rakar sig, tycker bara att idealet är sorgligt.
    Man kan ju hävda att man gör det för sin alldeles egna skull och det tror jag säkert att de flesta gör, men om det inte hade varit för den hår-rädlse-hysteri som råder (tack media!) hade vi nog alla gått runt även på 2000-talet med lite lurv kring våra ädlare delar.

  • clary
    Äldre 9 Apr 21:00
    #0

    Men alla ideal 2000 är kanske inte fel? Kan det hjälpa en att få bättre s*xliv och man själv trivs är det väl inget fel. Och jag kan säga att jag nästan aldrig rakar mina ben, för där spelar det ingen roll.

  • *Minna­*
    Äldre 9 Apr 21:09
    #0

    Clary:
    Jag har aldrig sagt "fel". Jag säger att idealet är sorgligt.

  • clary
    Äldre 9 Apr 21:12
    #0

    Vad är sorligt, att vissa får ett bättre s*xliv att det?

  • *Minna­*
    Äldre 9 Apr 21:25
    #0

    Clary:
    Det sa jag inte heller.
    Jag sa att _idealet_ är sorgligt.

  • clary
    Äldre 9 Apr 21:29
    #0

    Det kan jag hålla med om, fast jag tycker inte rakad mus, har med idealet att göra.
    Men det jag tycker är sorligt med småtjejer som eftersträvar att bli vuxna för fort, de ska vara jättesmala, ha stringtrosor, och små minimala kläder på sig.Det idealet tycker jag är sorligt.

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 22:23
    #0

    *Minna*

    Nej jag säger inte att du påstår att alla som föredrar rakat är potentiella pedofiler. Jag blir bara så trött på att det mer eller mindre låter så när människor insisterar på att dra upp argumentet som tidigare framfördes (Vill att min man ska tända på kvinnor, inte på flickor...) osv..

    För övrigt tycker jag att det är stor skillnad på ett vuxet organ och ett barns.. Organet ser äldre ut precis som ansiktet som du tar upp som ett exempel.

    Människor tycker olika helt enkelt. Vissa kanske tycker att orakat påminner om ett barn men för mig existerar inte ens tanken.. Av de killar jag varit med har de flesta varit rakade och jag ser det som lika naturligt som ett rakat huvud, ett rakat bröst, en vaxad rygg, ett rakat ansikte osv osv.. För mig är det ingen skillnad alls!

    Nej inte dör man av ett hårstrå i munnen men jag slipper gärna.. ;)
    Du kanske inte blir avtänd av ett hårstrå i munnen och jag kan inte säga att jag spyr av det heller men jag kan säga att jag tappar koncentrationen och kan inte njuta eller ge mig hän förrän jag får ut detta hårstrå, vilket kan vara supersvårt ibland...man får liksom inte tag på rackarna... Slipper gärna det momentet. Att suga k*k går väl an om killen är orakad men många vill att man ägnar p*ngen lite uppmärksamhet och den vill jag inte ha i munnen om den är hårig... Tycker helt enkelt inte om en massa hår i munnen.

    Sedan erkänner jag att jag även tycker att det är fult och väääldigt osexigt med en massa hår och det gäller hela kroppen, på både män och kvinnor.

    Jag kan inte ge dig något bra argument, du får helt enkelt acceptera att jag och många andra helt enkelt tycker annorlunda än vad du gör. Man kanske inte måste förstå varandras ståndpunkt?! Eller???

    Gällande det rådande idealet så vet jag inte riktigt vad jag har för åsikt... Det är ju trist när människor blir påverkade att göra saker som de själva kanske inte vill eller trivs med men jag ser inget farligt i att de som vill raka sig gör det och de som inte vill det struntar i det.. Påverkan finns ju i samhälllet vad det än gäller.. -Kläder, frisyrer, rakade ben, rakat under armarna, rakat underliv, skägg eller inte, tatueringar, piercings... Osv osv... Det som jag ser som bedrövligt och skadligt när det gäller ideal så är det denna perfekta bild som visas upp som gör att människor mår dåligt över sin vikt, över sitt imperfekta utseende... Osv.. Även sådana saker som rökning, supande, knarkande är självklart oxå sådant som människor ofta påverkas av gruppen/andra att göra och det är oxå tragiskt...

    Påverkan finns som sagt överallt... Men att raka sig ser jag inte som ett skadligt eller tragiskt ideal på något sätt.

    OJ, nu bidde det långt... :)

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 22:29
    #0

    Att växa upp för tidigt och känna krav på att vara supersmal och därför inte vara nöjd som är osv är tragiska ideal... String eller rakat är ju oskadliga modegrejer... För mig i alla fall!..

Svar på tråden "Raka musen" ??