• StinaO­P
    Äldre 7 Apr 16:59
    84271 visningar
    64 svar
    64
    84271

    "Raka musen" ??

    Hittade en sida om kvinnors underliv och såg att det fanns en fråga om hur många som "rakade musen"?
    mittunderliv.nu/

    Själv blev jag förvånad över att nästan 8 av 10 är rakade? Måste ställa frågan här, är det verkligen så många av er som är rakade? Själv skulle jag gissa på det omvända, i alla fall om man smygkikar i badhuset på den lilla ort jag bor i :)

  • Svar på tråden "Raka musen" ??
  • Miss Cee
    Äldre 9 Apr 17:28
    #0

    Sen kan man ju också rfåga sig om den gruppen som hittar till sajten "mittunderliv" är representativ för alla svenska kvinnor..

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:20
    #0

    Jag rakar, ibland allt och ibland lämnar jag lite men även det trimmas.. Vill inte ha mycket och/eller långt hår.

    Jag påstår inte att det är fräschare med rakat men jag tycker personligen att det för mig känns fräschare dock... Vilket jag tror är vad de flesta syftar på när de skriver just så?!

    Gällande oralsex så har alla killar jag träffat föredragit rakat, i alla fall runt själva musen..ven*sberget brukar de inte vara lika kräsna med...utan då handlar det mer om vad de tycker är estetiskt sexigast...

    Däremot förstår jag de killar som föredrar rakade tjejer och det är pga att jag själv föredrar rakade killar. Jag vill inte ner och mysa där och få en massa hår i munnen. Det har jag fått flertalet gånger och det är vidrigt...

    Min personliga åsikt så klart! :)

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:26
    #0

    Att dra paralellen mellan ett rakat kön och att vara barn tycker jag är överdriven och fånig... Respekterar dock att vissa kanske känner/tänker så. Låt oss hoppas att tanken gör dem illamående och att de håller sig ifrån det...

    För oss andra, som inte drar de paralellerna så har det absolut INGENTING med saken att göra... Skulle inte falla mig in att tänka på ett barn pga att jag eller min partner är rakad. Huah....

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 18:35
    #0

    Ska förresten erkänna att jag föredrar killar rakade för andra anledningar än att få hår i munnen..jag tycker även att det är väldigt osexigt med orakade killar och väldigt sexigt med rakade... :D Det är en estetisk grej för mig, precis som allt annat som man kanske går igång på eller bli avtänd av....

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 9 Apr 18:55
    #0

    Jag tycker att antingen rakar man sig, eller så rakar man sig inte. Finns de någon mening med att raka en "landningsbana"...?

  • tattar­-Emma
    Äldre 9 Apr 19:24
    #0

    Jag tycker rakat är osexigt, även om det finns fördelar med att raka "undertill", men där syns det ju ändå inte =) (iaf inte framifrån i spegeln).

    Håller med om att landningsbana är mysko.

  • pickol­ina
    Äldre 9 Apr 19:39
    #0

    Alla tycker ju olika... Vissa föredrar orakat, trimmat, bikinivaxat, trekant kvar, en sträng osv osv... Jag vill inte alltid vara helrakad men jag vill ju ändå raka runt musen och bikilinjen osv... Friserat men ändå inte hårlöst. Varför ska man bara ha alternativet buske eller hårfritt????

    Jag är ofta helrakad men snyggast tycker jag att det är med en välrtrimmat trekant eller sträng...

    Smaken är olika som sagt.. :)

    En annan sak... Jag tänker inte på små pojkar när jag ser män utan ansiktshår eller brösthår, varför skulle jag tänka på små pojkar när jag ser en man utan könshår???? Är inte det samma sak egentligen???? Tror inte killarna tänder på små tjejer för att de föredrar när tjejerna är rakade under armarna, varför skulle jag tro att de tänder på barn när de ser en tjej som rakar underlivet????

    Respekterar att vissa känner så men dessa personer borde respektera och försöka förstå att andra kanske inte alls tänker i de banorna och sluta tro att vi alla har pedofiltendenser. :(

  • clary
    Äldre 9 Apr 19:50
    #0

    Min kvinnlighet sitter inte i om jag har rakad mus eller inte. Defintitivt inte!!! Tycker ni alla som är rakade på huvudet, ser ut som bebisar??Bara för att jag har rakad mus ser inte jag ut som en flicka. Och jag har det för att Jag tycker det är skönt.Inte för att min man säger tycker att jag ska ha det.

  • *Minna­*
    Äldre 9 Apr 20:16
    #0

    CITAT: En annan sak... Jag tänker inte på små pojkar när jag ser män utan ansiktshår eller brösthår, varför skulle jag tänka på små pojkar när jag ser en man utan könshår???? Är inte det samma sak egentligen????

    SVAR: Kan det månne vara för att ett ansikte (rakat eller ej) förändrar sig över ålder, ett kön ser likadant ut (även om storleken förändras ;) ) från tidiga år till graven.
    Så nej, jag vill hävda att det inte är samma sak.

    Hur ska jag säga detta då...? :? Om jag suger i snitt 2ggr/v så får jag ett hårstrå i munnen tops 1ggn/mån. Jag har inte dött av det, inte heller har lusten avtagit.

    Vad är det som är så fult och äckligt med kroppshår? Kan inte någon vänlig själ förklara det (på ett övertygande vis) för jag fattar faktiskt inte det. :?

  • *Minna­*
    Äldre 9 Apr 20:18
    #0

    ...fortsättning till Pickolina:

    Bara för att jag ifrågasätter rådande ideal kring rakade kön säger jag inte att de som går i gång på det är potentiella pedofiler.

    Men man kan väl läsa in det man önskar antar jag. Det blir ju mer dramatiskt så.

Svar på tråden "Raka musen" ??