• Trollu­ngen
    Äldre 6 Apr 08:54
    4078 visningar
    44 svar
    44
    4078

    Våran dag 070714

    Hallojsan!
    Finns väl ingen tråd för oss innan,eller?

  • Svar på tråden Våran dag 070714
  • Trollu­ngen
    Äldre 26 Apr 17:31
    #0

    nä inte vad jag vet trollungen. Vart bor ni? Själva bor vi lite utanför kalmar. Hur många har ni tänkt bjuda?

  • Trollu­ngen
    Äldre 26 Apr 17:32
    #0

    Vi bor oxå en bit utanför kalmar och vi blir ca 30 st. vad har ni tänkt bjuda på?

  • Trollu­ngen
    Äldre 26 Apr 17:33
    #0

    Vi har tänkt att bjuda på 3 rätters och sen eferätt och senare på kvällen tårta och kaffe.

  • Trollu­ngen
    Äldre 27 Apr 14:44
    #0

    hallå!!! är det bara jag som ska gifta mig då;eller????

  • davesb­rud77
    Äldre 3 May 09:46
    #0

    hej, trollungen, verkar väldigt dött här inne!!! Vi har satt datum för 070616 äntligen bestämt! vi hade planer på denna sommar, men jag kände att det blev för mycket. håller på att avsluta utbildning plus massor av andra projekt. Dessutom ska jag gå ner 10kg till vår dag!! Annars är det ganska så klart hur vi vill ha det, men känns ändå skönt att ha ett helt år på oss.
    Vi har funderat på allt ifrån att åka utomlands själva till ett jätte grej men vi har beslutat oss för en fest utan dess like, med bra musik underhållning osv. Gästantalet 60-70 nästan alla långresande. Kyrkan blir vår lilla vita rundkyrka 50 m från vårt hus.
    Hur långt i planeringen har ni kommit?
    Vilken kyrka ska ni gifta er i?
    ha det bra!

  • Trollu­ngen
    Äldre 3 May 15:58
    #0

    Tack för att du svarade. Började tro att det bara var jag som skulle gifta mig då :o. Vi har bokat datum, kyrkan och så har jag köpt inbjudningskort redan. Tänker ringa om lokalen i nästa månad. För närvarande är det bara jag som sitter och planerar vårat bröllop, han säger att det finns så mycket annat å göra innan dess. ja, du vet ju hur killar e :). Vi ska gifta oss i Gullabo kyrka.

  • davesb­rud77
    Äldre 3 May 18:45
    #0

    ok, vi bor åt samma håll. Vi bor i hagby och kommer att gifta oss i hagbykyrka. Vi har ännu inte bokat kyrkan. Jag har oxå skickat efter kort ett tag sen, de är blanka som vi kommer att skriva själva.

  • Trollu­ngen
    Äldre 4 May 11:52
    #0

    Blev lite skraj när jag läste i en annan tråd att juli var en mindre bra månad att gifta sig i pga de flesta är på semester då. Men vi har sagt till våra föräldrar och bestman, tärnan,och ett par kompisar och hans bror. Nu blev jag lite så där, vi har ju redan bokat kyrkan. När tror du att man måste skicka ut inbjudningskorten???

  • davesb­rud77
    Äldre 4 May 17:50
    #0

    ska man ha mitt i sommarem är det bra har jag hört att skicka de i god tid dvs 2,5- 3 mån innan så att gästerna kan planera in bröllopet i semestern eller så skickar man "save the date" kort väldigt tidigt det typ nu ett år innan så är man på det säkra. vi kommer nog att skicka 2 mån i förväg.

  • Trollu­ngen
    Äldre 4 May 18:25
    #0

    Låter klokt. Så jag ska redan i April skicka ut dem?! Hur mycket har ni gjort? vet du vilken klänning du vill ha? Jag var inne i kalmar och tittade lite å frågade, hon svarade mig att det räckte om jag kom in i mars nästa år. har inte bestämmt mig om jag ska ha med eller utan axelband. Hur ser du ut? Jag är liten 1,63 och rund 90 kg.Men jag ska försöka gå ner lite innan.

Svar på tråden Våran dag 070714