• AnnaS2­3
    Äldre 4 Apr 12:27
    7009 visningar
    28 svar
    28
    7009

    Han 30 och jag 23?

    Egentligen är jag inte äns upplagd för ett förhållande just nu då jag inte varit singel särskilt länge. Men såklart har jag träffat jag en helt fantastisk kille. Vi har träffats intensivt nu de senaste två veckorna - men jag börjar få lite panik över åldern. Känner att jag inte vill få massa känslor för honom om åldern ändå kommer att bidra till massa problem senare. 7 år är ingen fara mentalt - behöver en mognare kille. Men frågan är om skillnaden är för stor då man tittar på var vi befinner oss i livet och om det kommer att göra det för komplicerat? Jag pluggar fortfarande och han har en seriös karriär. Vill man inte som 30-åring ha barn inom några år? Nu har vi ju precis börjat dejta och egentligen är det fånigt att jag äns tänker tanken eftersom det kanske inte blir något alls. Är det dumt att fortsätta ses? Hmm...

  • Svar på tråden Han 30 och jag 23?
  • Lady Marmel­ade
    Äldre 4 Apr 12:31
    #0

    Jag tycker inte att 7 års skillnad är så stort. Har en kompis som också är ihop med en kille som är 7 år äldre och de trivs jättebra ihop. Ofta brukar killar mogna lite senare än tjejer och vilja ha barn lite senare. Det löser sig nog. Om ni precis har börjat dejta kanske det är lite tidigt att ta upp framtidsplanner med barn och familj. Kör på och passarna ni bra ihop och trivs och gillar varandra så ser jag inte eran ålders skillnad som nåt problem.

  • Lins
    Äldre 4 Apr 12:34
    #0

    Jag träffade min fd sambo när jag var 25 och han 35år. Vi hade varken han eller jag några tankar på att skaffa barn de första åren utan när vi var 30 resp 40 kom vår underbare son! Nu lever vi inte tillsammans längre, men det har ingenting med åldern att göra utan det var andra faktorer som bidrog till det beslutet. Min nuvarande sambo är 8 år äldre än mig. Föredrar äldre män... *L*

  • Roslag­sbrud
    Äldre 4 Apr 12:53
    #0

    Fortsätt att träffa honom om det gör dig glad och lycklig! Tids nog hinner ni fundera på framtiden...

  • blue83
    Äldre 4 Apr 13:59
    #0

    Jag tycker att du ska fortsätta träffa honom om han gör dig lycklig. Det skiljer 12 år mellen mig och min sambo... Vi är på samma nivå i livet och även om han är över 30 så vill han vänta med barn ett tag till. Vi vill bl.a. ut och resa först.

  • Tinken
    Äldre 4 Apr 14:36
    #0

    Min kille är 34, jag är 22, det skiljer alltså 12år mellan oss.
    Det märks inte speciellt mycket, men det beror mycket på att jag har ganska mycket erfarenheter för att vara så ung, och jag är redo för familj, radhus och bil..
    Åldern är bara en siffra, vad som räknas är hur mogen man är och vart man står i livet

  • malvis
    Äldre 4 Apr 22:29
    #0

    Brorsan fick sitt första barn när han var 37 med sin 10 år yngre fru.

  • elni
    Äldre 6 Apr 16:49
    #0

    jag är snart 23 och min sambo är 29. åldersskillnaden har aldrig varit ett problem, men precis som Tinken, så är jag redo för det där seriösa förhållandet. Vi planerar bröllop senare i år och sen barn.
    Jag tycker inte att det är dumt att fortsätta träffas, pröva och se hur ert förhållande utvecklas och om det känns som det kan bli något långvarigt tycker jag inte att du ska vara rädd för att fråga honom hur han ser på att bilda familj och göra klart för honom hur du känner. Det e ju avgörande i ett förhållande. Svenska par borde prata mer med varandra!

  • Doroth­y
    Äldre 6 Apr 17:02
    #0

    Åldern är bara en siffra. Om ni tycker att ni passar ihop så gör ni det. Så enkelt är det!! :)

  • Annzis
    Äldre 6 Apr 21:08
    #0

    Hejsan!!

    Jag känner igen mig i det du berättar. Min fästman är 32 och jag är 22, det är 11 års skillnad. Min kille har inget bråttom med barn eller så, så det känns bra.

    men visst så frågade man sig själv i början om detta verkligen skulle gå? och man får många kommentarer, men det är ingeta tt bry sig om.

    verkar det funka bra mellan er så kör på =) jag och min kille ska ju gifta oss =)

    Åldern för oss har inte vart så svår alls. Visst, han har äldre kompisar o jag har yngre, men det har oxå funkat bra. Vi trivs med varandras kompisar.

    Jag tror på er om ni tycker om varandra. Kör på!

    lycka till!

  • skorpi­on
    Äldre 6 Apr 23:21
    #0

    Jag var 29 när jag träffade min man som är femton år äldre. Visst, vi var ju äldre än vad du är nu, men jag ser inte åldersskillnaden som ett problem. Nu, tre och ett halvt år senare har vi dessutom nyss fått barn.

Svar på tråden Han 30 och jag 23?