• Jen78
    Äldre 21 Mar 10:25
    208609 visningar
    21 svar
    21
    208609

    Ta bort en finne över en natt?

    Vilket är ert bästa tips på att få bort en finne över en natt?
    Några som använder någon akneprodukt?
    Vet att Dermalogica har en anti-spot
    -treatment men har inte testat den... Någon som har?

  • Svar på tråden Ta bort en finne över en natt?
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 21 Mar 10:26
    #0

    Tandkräm!

  • annki7­2
    Äldre 21 Mar 10:29
    #0

    Håller med föregående talare!
    Tandkräm funkar bäst!!

  • June20
    Äldre 21 Mar 10:30
    #0

    det enda jag vet som jag har provat och då på en finne som inte e suuuuuper elak och mycket stor/svullen pga att man klämt en massa på den är en klick tandkräm...brukar funka men man ska inte täcka den helt med värsta klicken för då stryper du huden också och då blir den nog värre för du stänger smutts inne o den vill jävlas längre istl. Ta bara ett litet lager så du fortf kan skymta finnen under tandkrämen.

    På tal om tandkräm o tänder, ser just nu reklamannons här på BT för tandblekning....den tjejen ser inte klock ut ju! Ser ut som hon har värsta överbettet! Dåliga pixels på bilden som får hennes tänder o se tjocka o konstiga ut...samt att de har säkert retouchat en hel del med färgen så de blir FÖÖÖÖR vita! hahahaha

  • June20
    Äldre 21 Mar 10:31
    #0

    oj där ser man vi skrev alla samma sak samtidigt! ;)

  • Jupite­r2
    Äldre 21 Mar 18:24
    #0

    Om det är en sån där "saftig" en, kan man använda ett medel som torkar ut. Jag köpte min via ngt sånt där företag som har "sminkpartyn". Kommer inte ihåg vad det heter men det fungerar jättebra. Kolla med ngn affär om de har tips. Lycka till!

  • Amazon­as
    Äldre 21 Mar 18:33
    #0

    Tandkräm har jag också testat. Det funkar, men över en natt vet jag inte... Snarare 2 kanske. Jag har annars hört att man ska desinficera med sprit och sen sticka hål i den med en steril nål. Det är dock strängt förbjudet att klämma!!!! Hålet ska bara avlasta trycket. Jag vet dock inte om det är så bra att kleta på tandkräm ovanpå sen. Man får nog välja metod ett eller(!) två...

  • ladyma­rmelad­e
    Äldre 21 Mar 18:35
    #0

    ASOLSPRIT (tror jag det heter...) Finns på Apoteket tror jag. Är jättebra, torkar ut finnar mm, och kan användas på insektsbett och liknande. PROVA!!! :)

  • Mrs. Simon
    Äldre 21 Mar 18:36
    #0

    jag anvander clearing booster fran dermalogica. tycker den ar bra

  • June20
    Äldre 21 Mar 18:47
    #0

    Thé three oil el hur den stavas har jag ifs också hört att den torkar ut en del men den luktar förbaskat strakt! Inte äkligt bara starkt så man ska inte ta så mycket o den kommer i små flaskor just för att den e dryg. så den ser dyrare ut än vad den är pga liten förpakning o en kosing för den då....tror man kan få dem på hälsobutikerna.

  • Noomi
    Äldre 21 Mar 19:13
    #0

    Håller också på tea tree-olja, förbaskat bra!

Svar på tråden Ta bort en finne över en natt?