• filipe­lin
    Äldre 6 Mar 13:50
    3892 visningar
    45 svar
    45
    3892

    Halmstadbrudar 07

    Jag ska gifta mig i augusti 07, bor i Åled utanför Halmstad. Någon mer i Halland som ska gifta sig nästa år?

  • Svar på tråden Halmstadbrudar 07
  • Noomi
    Äldre 6 Mar 14:03
    #0

    Jag kommer från Linköping, bor utomlands men ska gifta mig i Halmstad.. så jag kanske kan "hänga" här jag med? :)
    Hur går det med planerna?

  • R&F (1/7 2006)
    Äldre 6 Mar 14:07
    #0

    Vi är några som träffats några gånger i Halmstad. Vi ska visserligen alla gifta oss nu i år, men ni får mer än gärna komma med på våra träffar. Här är vår tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1385723.html

  • filipe­lin
    Äldre 6 Mar 14:25
    #0

    Noomi, självklart, det är bara roligt. Var ska ni gifta er någonstans och när? Vi gifter oss den 11/8 i Snöstorps kyrka. Hur kommer det sig att ni ska gifta er i Halmstad?
    Har börjat planera lite smått, bokat kyrka och lokal och beställt ring hos guldsmed.

    R&F(1/7 2006), har läst lite på eran tråd, och ni verkar så tajta allihop redan så jag tyckte det skulle kännas konstigt att hänga på er, plus att ni är ju mycket längre fram i planeringen, men tack för "inbjudan" , kanske hänger på er också.

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 14:34
    #0

    R&F- Tack för inbjudan, men som du ju vet är det inte ofta jag är i Halmstad. Tack igen för svaren i min andra tråd! :)

    filipelin- Min blivande är Halmstadbo så det är därför. Vill gärna gifta mig vid havet så vigseln kommer ske på stranden. Festlokal har vi dock lite problem med, vilken har ni valt?

  • filipe­lin
    Äldre 6 Mar 14:53
    #0

    Vi har bokat Kvibille Gästgivaregård, de tar 250kr per kuvert, exkl.dryck, inkl. trerätters middag, kaffe, tårta och blommor på borden.
    Ska iväg nu, svarar på nya inlägg ikväll när barnen har somnat. Har blivit smått beroende av BT.

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 15:09
    #0

    Ja inte tog det lång tid innan man var beroende, haha!
    Det lät som ett bra pris ni hade fått. Själva är vi bara ute efter lokal där vi kan ordna allt själva, men hittar vi inget som känns rätt blir det nog Slottsmöllan eller Heagård.
    När är det ni ska gifta er? För oss blir det 25 augusti.
    Har ni kollat upp något mer, som fotograf, underhållning och dylikt?
    Många frågor blir det. :)

  • filipe­lin
    Äldre 6 Mar 19:05
    #0

    Den 11 augusti, vi funderar på fotograf Adde från Halmstad, duktig och ska ha bra priser. Sen skulle vi gärna ha liveband, men det är ju så fruktansvärt dyrt, så annars blir det Dj från Smak i Halmstad. Men det är trevligare med levande musik tycker jag

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 19:16
    #0

    Ja, vi har också funderat på Adde men tror att vi har beslutat oss för Mette Ottosson, väntar på prislista från henne.
    Liveband är något som jag prioriterar, vill ha mycket ös på dansgolvet! :) Har läst mycket bra om Rob & Jim från Falkenberg här på BT så det lutar åt att vi bokar dom.

  • filipe­lin
    Äldre 6 Mar 21:20
    #0

    Vem är Mette Ottosson och hur får man tag på prislista? Har du någon aning om vad Rob & Jim tar för en bröllopsspelning? Hur får man tag på dem?
    Du skrev till R&F tack för svaren på min andra tråd, vad har du för tråd?
    Vilken strand kommer ni ha vigseln på? Hoppas att det inte regnar Har ni tänkt på någon lösning till det?

  • Noomi
    Äldre 6 Mar 21:45
    #0

    Många frågor från dig också, haha!
    Mettes hemsida är www.mettesfoto.se/
    Där finns kontaktuppgifter i fall du vill ha info om priser och dylikt från henne.

    Rob & Jims hemsida är www.robnjim.se/
    Har inte haft kontakt med dem ännu, men har läst att de tar 6000 för en kväll.

    Strand beror lite på var vi kommer ha festen, men antagligen Tylösand eller Frösakull. Är väl inte hundra på vad vi ska ha för reservplan, en dansbana med tak kanske?

    Den andra tråden är mitt desperata rop efter festlokal, haha! Adressen är www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1493453.html

Svar på tråden Halmstadbrudar 07