• Fru Cinder­ella
    Äldre 2 Mar 11:49
    118395 visningar
    8 svar
    8
    118395

    OT Grattiskort till bebis

    Ska skriva ett grattiskort till ett par vänner som just fått sitt första barn. Men vad skriver man? Står helt stil..

    Någon som känner/kan/vill för att hjälpa lilla förvirrade mig?

  • Svar på tråden OT Grattiskort till bebis
  • Wanki
    Äldre 2 Mar 11:53
    #0

    Jag var inte sa fantasifull heller när jag skickade ett sant kort. Skrev bara Grattis till Xxxx! Lyckönskningar Wanki. De blir nog glada oavsett vad man skriver!

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 2 Mar 11:54
    #0

    Sant :)

    Men tack så mycket.. förstår inte att det kan vara så svårt att skriva ett sådant.

  • Kirsto
    Äldre 3 Mar 10:23
    #0

    Jag brukar också skriva Grattis till lilla (och barnets namn)! Sen en liten hälsning beroende på vem det är. Har skrivit alltifrån "hoppas ni mår bra hela familjen, och att ni får sova" till "vi ses snart!" till.. Ja.. vad jag nu vill säga till föräldrarna.

    Jag brukar kosta på lite extra och skriva med guldpenna och sånt för att det ska kännas lite extra, har inte nån favvodikt eller så som jag brukar skriva.

  • Nasse7
    Äldre 3 Mar 10:27
    #0

    Jag brukar bara skriva "grattis och lycka till med den nya familjemedlemmen".

    Kort och gott...

  • Ellte
    Äldre 3 Mar 10:31
    #0

    Jag brukar skriva "Välkommen" och så namnet :D Fast då blir ju kortet "till barnet" och inte till föräldrarna...

    Sen brukar jag skriva nån liten dikt inuti eller utanpå kortet och det brukar vara uppskattat :)

  • Fru Cinder­ella
    Äldre 3 Mar 11:11
    #0

    Tack så mycket för era råd..

    skrev faktiskt med guldpenna..

  • Isabea­u
    Äldre 3 Mar 11:27
    #0

    Jag brukar ibland skriva nåt i stil med "grattis till ett bra val av föräldrar" Fast ofta blir det "välkommen till världen" eller nåt liknande. Om man vill göra det avancerat kan man använda nån fin stämpel eller dekorera kortet med små fotavtryck. Inte riktigt det du undrade över, men ett litet tips när jag ändå var igång

  • Äldre 23 Aug 11:11
    #8
    +1

    Gå in på www.textforslag.org/grattis-till-bebis/ så får du massa hjälp och tips! :)

Svar på tråden OT Grattiskort till bebis