• Snart lilla frugan
    Äldre 28 Feb 21:48
    14315 visningar
    28 svar
    28
    14315

    Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?

    Funderar på att ta bort de fula bekymmersrynkorna med Botox. Någon som gjort detta? Vad kostar det? Biverkningar?
    Kollade på Art Clinics hemsida och priserna verkar starta på 3 500... Är det värt det? Hur länge håller det?

  • Svar på tråden Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?
  • muggle­sfan
    Äldre 2 Mar 12:56
    #0

    Usch, vill du verkligen göra det? Det är väl ett slags nervgift som bedövar nerverna, det verkar läskigt tycker jag.

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 2 Mar 12:58
    #0

    Har hört att det finns något annat att spruta in som fyller ut istället för bedövar som botox nu gör. Tror det är bättre...:) Kommer inte ihåg vad det hette bara..sorry..

  • SYL
    Äldre 2 Mar 13:08
    #0

    restylane fyller ut rynkor, det anvands i lapparna o kring munnen bla. tror botox ar mest effektivt for pannrynkor dock.
    om jag far "sur-rynkor" i framtiden kommer jag kanske axa satta en liten spruta el tva i dem.

    kolla upp sa du gar till nagon erfaren och rekommenderad, da borde risken for bi-effekter (tex tillfallig forlamning pa fel stallen i ansiktet) vara minimal.
    lycka till o beratta garna hur det gar!

  • Äldre 2 Mar 13:09
    #0

    Jag var på Akademikliniken i Sthlm och fyllde i bekymmersrynkan mellan ögonbrynen för 4 år sedan. Permanent resultat, jag är jättenöjd! Det finns flera olika preparat och jag vill INTE skriva vilket jag har. Skrev det i en tidigare tråd och fick av nån höra att det är ett medel som numera inte används av seriösa läkare m.m....... //Kan bara tillägga att medlet använts sen 40-talet, finns ännu i många klinikers prislistor på nätet, och trots att jag är ganska medicinskt påläst har jag inte hört detta negativa tidigare......

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 2 Mar 13:12
    #0

    Swing : Snälla maila mig om vad det var för ämne *L* snälla *blink*

    cici_ric@hotmail.com

    Kan du något om kemisk peeling också? Eller Laser peeling?

  • Äldre 2 Mar 14:29
    #0

    Har mejlat dig!

  • lolabe
    Äldre 2 Mar 14:36
    #0

    tror botox funkar bra, dock håller det nog bara ca 4 mån (verkar variera lite mellan olika personer)

  • lolabe
    Äldre 2 Mar 14:38
    #0

    Men om du ska "fylla ut" eller köra botox beror någ på hur djup din rynka är. Min mamma testade botox men hon tyckte inte att det märktes så stor skillnad på henne, men hennes bekymmers"rynka" är ganska djup (typ fåra) - i sådana fall blir det nog bättre resultat om man sprutar in något som fyller ut. Om rynkan inte är så djup funkar nog botox bättre dock.

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 2 Mar 15:08
    #0

    Tack så mycket Swing :D

  • Okänd
    Äldre 14 Mar 12:26
    #0
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?