• Tingel­ingpli­ngan
    Äldre 16 Feb 11:04
    27880 visningar
    33 svar
    33
    27880

    Någon som kan komma med råd, efter en skilsmässa och bodelning....

    Undrar om någon kan hjälpa mig eftersom jag inte vet var jag ska vända mig i första läget, om det är till Skattemyndigheten, advokat eller om det överhuvudtaget löns att jag funderar mer på detta eftersom äktenskapsskillnaden är fastställt hos tingsrätten i julimånad och bouppdelningen är gjord.
    Men eftersom jag inte kan släppa denna fundering förrän jag har fått ett svar så hoppas jag att någon kan hjälpa mig på traven.
    Skilsmässan var väldigt uppslitande och smärtsam för hela familjen och framförallt för barnen. Han hade under en lång period fört mig bakom ljuset och haft ett annat förhållande bakom ryggen på mig, och jag var helt ovetandes tills en bekant ringde och talade om som det var.
    Mitt liv blev ett kaos, orkade inte tänka klart, fattar inte var jag fick ork att ens genomföra separationen, flytta, packa, orka vara mamma till mina barn osv....
    I allt kaos så lyckades mina vänner få mig att vända mig till en advokat för att göra en bodelning eftersom vi hade gemensamt hus, bil osv....jag min stora nöt hade ju tänkt lämna allt och bara gå, och låta honom "få allt". Tyckte att det var enklast så...
    Advoktbesöket tog ca 50 min och kostade 5000:-, jag blev utlöst från huslån och billån samt studieskulder.
    vad jag inte tänkte på då, där vi satt hos advokaten var att mitt X ägde en halv fastighet som stod skriven på honom.
    Hans föräldrar hade nämnligen skrivit deras stora fastighet på honom och den andra hälften på hans syster.
    Detta pratades det öppet om inom familjen då vi var gifta. Det var inte heller så att det finns några papper på att halva fastigheten var en personlig gåva.
    Denna fastighet fanns alltid med i de papper som skickades ut varje år från Skattekontoret i samband med deklarationen.
    Kan det vara så att mitt X och hans föräldrar medvetet har undanhålligt denna fastighet för advokaten då bodelningen gjordes, eftersom han inte nämnde denna som tillgång? får jag skylla mig själv att jag glömde bort detta hus då vi satt hos advokaten?
    Finns det något man kan göra nu i efterhand då det har gått 6 månader efter att äktenskapsskillnaden har gått igenom? eller är det kört för min del och jag får finna mig i att känna mig blåst?
    Vad kan hända honom om det kommer fram att han medvetet har undanhålligt en fastighet som i värde är taxerat till ca 2 miljoner?
    Hoppas att någon kan komma med råd...är enda sättet att kontakta advokaten trots att jag lär åka på att betala hög advokatkostnad som kanske inte leder någon vart?
    Blev långt inlägg detta, men är så förvirrad och kluven eftersom jag har en gnagande känsla inom mig som säger att dett är skumt, det har inte gått rätt till....

  • Svar på tråden Någon som kan komma med råd, efter en skilsmässa och bodelning....
  • Tittij
    Äldre 16 Feb 16:11
    #0

    Håller med dig helt! Skriv papper på allt. Anledningen till att jag reagerar på att "ta nåns pesonliga egendom" är att jag själv blev blåst.

    Jag köpte en bostadsrätt och anlitade advokat för att skriva samboavtal. Min dåvarande var bortrest udner flytten och pappret hamnade i nån låda. Han sa själv efter en månad att vi måste leta fram pappret så han får skriva på ifall nåt händer, för vi var båda överens om att det var min lgh då jag köpte den och min familj betalade kontantinsatsen (vilken de fått tillbaka nu, är inte så bortskämd;))

    Well, vi hann göra slut och han stämde mig och krävde hälften :) Lita aldrig på nån!

  • roslag­sbrud
    Äldre 16 Feb 16:23
    #0

    Tittij:
    Hur slutade det? Fick han hälften?

  • lolabe
    Äldre 16 Feb 18:20
    #0

    Förlåt, men hur hade ett äktenskapsförord löst det här problemet? Möjligen såtillvida att det då hade stått klart att fastigheten var HANS enskilda egendom som inte skulle ingå i bodelningen.

    Dessutom undrar jag lite när du skriver att det kostade 5000 kr för ett 40 minuters möte? Ja men advokaten utförde väl arbeta "utanför" mötet också! Det torde vara omöjligt att undersöka ärendet, utreda vilka tillgångar som finns och uppföra bodelningshandling på 40 eller 50 minuter!!

  • Tingel­ingpli­ngan
    Äldre 17 Feb 09:56
    #0

    Som trådstartare väljer jag att inte skriva mer inlägg här efter detta, med tanke på denna tråd: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1475355.html

    Har förstått att denna tråd har irriterat många och att man tydligen inte får diskutera saker som INTE handlar om bröllop här.

    Vill ändå passa på att tacka Er som följt denna tråd och som engagerat er. Till er vill jag säga att jag har tagit kontakt med advokatbyrån här i norr, och jag har därmed fått svar på flera av mina frågor, även om jag får räkna med att betala 4000:- extra så får jag iallafall upprättelse.

    Lev ett gott liv! ni har bara ett....
    Lycka till alla ni som snart ska gifta er,

  • Pumpki­n
    Äldre 17 Feb 10:01
    #0

    Tingelingplingan:

    Inte ska du känna som att du inte får lufta dina tankar och söka råd här! Vissa människor förstår tydligen inte att det finns människor som inte går omkring på rosa moln hela tiden, utan att livet faktiskt innebär problem ibland också. Tråkigt att du känner att du inte vill föra den här diskussionen vidare och att du känner dig ovälkommen här
    Hoppas du kommer tillbaka - BT är till för ALLA

    Lycka till med allt!

    Kram

  • Lindbl­omman
    Äldre 17 Feb 10:05
    #0

    Tingelingpinglan

    Tycker inte du ska bry dig om de som inte tycker att du ska få lufta dina problem här! De som inte vill veta nåt om dina problem behöver inte läsa din tråd, så enkelt är det! Hoppas verkligen att det löser sig för dig till det bästa!

  • GithKa­t
    Äldre 17 Feb 10:05
    #0

    Jag tycker den här tråden är viktig för den visar att alla äktenskap inte slutar med att man lever lycklig i alla sina dar... fortsätt skriv och skit i den andra tråden. Mycket bra info om äktenskaps ord mm sådant man inte alltid tänker på när man är lycklig och kär, men som sen surt gör sig påminda då lyckan och kärleken oturligt tar slut.

  • Äldre 17 Feb 10:05
    #0

    Tingelingplingan:

    Vad skönt om du kan få professionella svar på dina frågor!

    Men sorgligt om du känner dig ovälkommen på BT. Jag skulle önska att du kunde berätta hur det har gått för dig.

    Kram!

  • roslag­sbrud
    Äldre 17 Feb 10:18
    #0

    Tjingelingplingan:
    Lycka till med nya kärleken! Skriv ordentliga papper (glöm inte testamentet) och satsa för fullt.
    Du har i alla fall inspirerat mig att själv ta tag i pappersbiten innan bröllopet. Min blivande tycker också att det är ett klokt beslut. Med mina barn, hans barn och våra f.d. kan det annars bli riktigt komplicerat om det värsta händer efter att vi gift oss.
    Så visst platsar ditt inlägg på BT!

  • GithKa­t
    Äldre 17 Feb 10:34
    #0

    Tycker nog Tingelingplingan ska läsa vad som står på denna tråden, är inte många som verkar hålla med TS.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1475355.html

  • Tittij
    Äldre 17 Feb 13:41
    #0

    Roslagsbrud:
    Nä, han fick inte hälften. Vi gjorde upp en annan deal så jag kom lite billigare undan. Dick hatar jag honom än idag för det...

    Tingelingplingan:
    Om du läser tråden igen så ser du att ingen skriver att man inte får vara här, skriva deprimenrande inlägg osv. TS undrade bara varför man väljer att göra det här, på en bröllopssida...

  • Pumpki­n
    Äldre 17 Feb 13:42
    #0

    Bröllops- OCH relationssida!

  • Mon 10 Feb 2020 22:50
    #33
    Hej alla, jag heter Aisha och jag är här ute för att vittna om BABA NOSA UGO: s goda verk från Karnataka Temple för att min lycka återställs, jag har varit gift i ungefär 11 år nu, det kom till en punkt när min man började agera konstigt och sedan lämnade han mig och våra två barn för en annan kvinna i över 6 månader, jag visste aldrig att han hade ett förhållande med en annan kvinna, den här kvinnan vill ta min lycka och allt som jag har jobbat för, jag kändes som att avsluta det Allt. När jag letade efter en lösning kom jag över flera vittnesmål om Spellcaster på internet.
    Vissa vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han löser alla slags andliga problem, örtmedicin för sjukdom som Fybroid, Astma, könssjukdomar, njursjukdom, diabetes, erektil dysfunktion, vinnande lotteri. Jag trodde aldrig på spellcaster men jag hade inget alternativ eftersom jag letade efter lösning överallt, så jag fick e-postmeddelandet till BABA NOSA UGO från vittnesmålen online och beslutade att prova honom.
    Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom, han berättade för mig vad jag behövde göra och jag gjorde precis som han instruerade, förberedde något för mig att använda, han gjorde nästan allt själv, jag tvivlade faktiskt på när han sa till mig att Jag skulle förvänta mig en god nyhet, det var mindre än 14 dagar då min man ringde mig efter så lång tid. Han kom tillbaka om ursäkt och bad om förlåtelse, det hela var som en dröm, jag förlåtit honom och nu är vi ännu lyckligare än någonsin tidigare.
    Jag vill säga ett stort tack till BABA NOSA UGO för hans vänliga hjälp, jag har aldrig förväntat mig ett så stort andligt arbete och jag kommer inte att sluta dela hans vittnesbörd. Om du har något andligt problem och du letar efter en riktig och äkta Spellcaster, kontakta BABA NOSA UGO så blir du glad att du gjorde det.
     
     
    WhatsApp: +37258031247
     
Svar på tråden Någon som kan komma med råd, efter en skilsmässa och bodelning....