• Lopez
    Äldre 15 Feb 18:28
    6646 visningar
    2 svar
    2
    6646

    Permanent hårborttagning för mörk hy?

    Är det någon som vet om det går att ta bort hår permanent på mörk hy. Jag har hört att det inte går, men jag vet inte???

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Permanent hårborttagning för mörk hy?
  • Blivan­de fru Ahlrot­h
    Äldre 17 Feb 22:42
    #0

    Hallå där, jag är latino, vet inte om du är det också fast Lopez 'gives it away a bit'.. Permanent hårborttagning, vad exakt menar du med det? Det finns ultraljud och dermatologisk hårborttagning vad jag har undersökt, som ska ta bort håren i längden. Det tar sin lilla tid. Jag har gjort dermatologisk hårborttagning men ruttnade för det tog så lång tid.. Man måste döda hårrötterna flera gånger under ett par års tid typ.. Annars kan de inte garantera att de försvinner.
    Jag fick dessutom mörka märken där de gått in med nålen. De försvann inte av sig själv utan jag fick använda mig av aha-syror för att fräta bort dem.
    Det finns en nifty hårblekningskräm från Åhléns som inte färgar håret utan tar bort pigmenten i håret. Den finns både till ansikte och kropp. Du kan fråga på kosmetikavdelningen, de står nära varmvaxen. Det tar inte bort håret förvisso men bleker det effektivt och länge - är numer min bästa vän förutom vaxning..
    Hoppas att du finner det du söker och är glad och vacker på din bröllopsdag!!
    Vänligen
    Blivande fru Ahlroth

  • Okänd
    Äldre 9 Aug 22:34
    #2
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Permanent hårborttagning för mörk hy?