• Tinast­årta
    Äldre 10 Feb 19:55
    119752 visningar
    19 svar
    19
    119752

    Hur fort växer ögonfransar? Paniik

    Har aldrig hänt förut men alldeles nyss lyckades jag "plocka" ögonfransarna på ena halvan av ena ögonlocket.

    Så himla klantigt.

    Hinner de växa ut till juli? Tveksamt eller hur? Övrigt hår på mitt huvud och kropp växer iofs fort.

    Någon som vet ngt om saken?

  • Svar på tråden Hur fort växer ögonfransar? Paniik
  • pickol­ina
    Äldre 10 Feb 20:04
    #0

    HUR kan man lyckas med det???? Man ser och känner ju vad man gör.... *undrande*

    De borde i alla fall växa ut utan problem. Jag har jätte långa fransar och av någon anledning fick jag för mig att klippa dem. Vilket jag dessutom fått för mig ett flertal ggr. Fråga mig inte varför... De växte ut ganska så snabbt i alla fall. *skratt*

  • Tinast­årta
    Äldre 10 Feb 20:48
    #0

    Vad bra!
    Ja, jag skrev inte hur jag gjorde. Det var med fransböjaren. Plötsligt gjorde det sk-tont och jag fattade inte vad som hänt förrän jag såg en massa stackars fransar på tången. Vet inte hur det gick till faktiskt. Jag måste ha ryckt till.

  • pickol­ina
    Äldre 10 Feb 20:56
    #0

    AJ... Illa! Men sånt kan ju hända... Tur att de växer ut igen... ;)

  • inte min tur än-fas­t nu är det min tur
    Äldre 10 Feb 20:59
    #0

    Låter inte kul,men jag har för mig att jag läst att man har sina ögonfransar 30 dagar innan man tappar dem....

  • Sesa
    Äldre 10 Feb 21:34
    #0

    ögonfransar växer tyvärr ut väldigt långsamt..

  • pickol­ina
    Äldre 10 Feb 21:47
    #0

    Sesa
    Jaså?! Inte mina i alla fall.. :)

  • Time&L­ove
    Äldre 10 Feb 22:08
    #0

    Enligt denna text växer de tillbaka på 4-8 veckor.
    www.usfreeads.com/310721-cls.html

  • pickol­ina
    Äldre 10 Feb 22:12
    #0

    Ja det stämmer nog... Har för mig att det tog ett par månader max...

  • Prince­ssa
    Äldre 10 Feb 22:19
    #0

    min mamma gjorde samma sak dagen innan hon skulle på södern-resa. Men ögonhår växer snabbt, så snart har du dina fransar igen! :)

  • 15juli­06
    Äldre 10 Feb 22:28
    #0

    min son hade minimala ögonfransar när han föddes, de växte ut på max tre veckor!

  • Lapine­tte
    Äldre 10 Feb 23:08
    #0

    Ha, ha...måste själv har gjort något liknande (har bara inte känt det) då det är ett litet tomrum på övre fransraden. Det är redan på väg ut några strån så du behöver inte vara orolig. De är ute igen till sommaren!

  • Ostbåg­en
    Äldre 10 Feb 23:18
    #0

    Gjorde precis som du häromdagen. Veckan dessförinnan gjodre jag en ännu större tabbe. Skulle klippa till luggen lite och råkade då på ngt otroligt sätt klippa bort en bra bit av både ögonbrynet och delar av ögonfransarna. Fattar inte hur jag lyckades!? Fick iaf måla dit lite ögonbryn för att slippa se ärrad ut. Fast jag var inte så förvånad, brukar alltid sluta med konstiga och skrämmande resultat när jag får fram saxen

  • Tinast­årta
    Äldre 11 Feb 18:05
    #0

    Tack för all information och "kul" att höra att jag inte är ensam om min tabbe.
    Ostbågen - du tar nog priset, hihi.

  • **tösa­biten*­*
    Äldre 11 Feb 21:27
    #0

    Hej! Jag har råkat ut för samma sak. Blev ett "jack" i ögonfransraden, när jag böjde ögonfransarna m mascara på.. Men var bara lugn, dom växer ut.

    Det tog en vecka så hade dom vuxit ut igen på mej..Så var bara lugn!!

  • Lopez
    Äldre 15 Feb 18:54
    #0

    Jag vet också hur det känns. Prova på lös fransar tills dina växer ut.

  • S.C
    Äldre 15 Feb 19:31
    #0

    Har gjort samma sak, men de växte ut ganska fort, sex veckor kanske....

  • Äldre 2 Jul 16:54
    #17

    En tröst att höra att de växer ut relativt snabbt. Skulle klippa min lugg idag och råkade klippa av mig fransarna på ena ögat. Klantigt= ja!!

  • Äldre 19 May 07:57
    #18

    Miralash Ögonfransserum - bit.ly/1NhdDDi Har använt serumet ett antal månader och är supernöjd! Mina fransar har blivit långa, mörka, tjocka och starka.

  • Sun 27 Nov 2022 08:17
    #19
    +1
    Ögonfransserum - https://tonzes.com/lashse.htm Dottern min använt detta och det funkade bra. 
Svar på tråden Hur fort växer ögonfransar? Paniik